Jagten på intelligente designs
Fra : Lyrik

Dato : 04-05-11 02:32

Videnskaben gavnes i tiltagende grad ved at jagte løsninger i de
intelligente design der omgiver os.
Senest har man fundet alternativ til platin i brintfremstilling, ved
at aflure fotosyntesens valg af materialer:

http://ing.dk/artikel/118754-billig-brintkatalysator-af-silicium-vipper-kostbar-platin-af-pinden#p339160

citat:
Brugen af molybdændisulfid er et resultat af en målrettet forskning,
som gik ud på at afsløre hemmeligheder i planternes fotosyntese.
Planter fungerer nemlig som solfangere, der omdanner solenergi til
kemisk brændstof. Og det viser sig, at naturens egne katalysatorer,
enzymerne, bruger molybdændisulfid i processen.

Den viden har været vigtig for forskernes måde at arbejde sig fremad
på. For traditionelt er katalysatorer blevet fundet ved hjælp af trial-
and-error-metoden. Der er blevet søgt usystematisk mellem tusinder af
materialer, indtil man har fundet de bedste. Og den metode koster
meget tid.

Så før, da man regnede naturen for billigt tilfældigt skidt, der måtte
man prøve på må og få uden held.
Men da man skiftede til at betragte naturen som intelligent designet,
så kunne man målrettet gå efter resulteter.
På den måde giver intelligent design-opfattelsen en videnskabelig
berigelse.

jens

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 04-05-11 10:33

Den 04-05-2011 10:31, Lyrik skrev:
> [...]
> så kunne man målrettet gå efter resulteter.
> På den måde giver intelligent design-opfattelsen en videnskabelig

Godt indlæg, bortset fra
1) at ingen naturvidenskabsfolk regner naturen for
noget billigt skidt, men derimod som en
inspirationskilde; og
2) Og inspirationen kommer på ingen måde på
baggrund af en opfattelse af at naturen skulle
være intelligent eller designet, men på baggrund
af stadig større indsigt i organismernes naturligt
udviklede mekanismer.

--
Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 04-05-11 15:58

> [...]
> så kunne man målrettet gå efter resulteter.
> På den måde giver intelligent design-opfattelsen en videnskabelig

Hov.
Du glemte (bevidst) at nævne at det kun er de 2 første afsnit du her
gengiver, der reelt er citater.
Det sidste afsnit er dit eget bedrageriske ævl.

Ikke at jeg er overrasket. Det er helt normal kotume for uærlige
kreationister.

Fra : Henrik Eriksen

Dato : 05-05-11 08:28

> [...]
> så kunne man målrettet gå efter resulteter.
> På den måde giver intelligent design-opfattelsen en videnskabelig

Det er på ingen måde noget nyt.
Det skete for mange hundrede, ja tusinde år siden, da et menneske blev træt
af at kværne en sten rundt på en anden sten for at male korn.
Han tænkte: "Blæsten er i stand til at få ting til at flytte sig, så nu vil
jeg få den til at flytte den her sten rundt for mig."
Og så byggede han en mølle.
Han høstede stor anderkendelse, fordi folk forstod at han havde afluret det
intelligente design i vind der blæste, så han kunne bruge det til at kværne
korn.

Når man går på en strand og finder forskellige sten der er slidt helt
glatte, må man jo også acceptere at de er intelligent designet. Hvordan
skulle "tilfældigheder" kunne skabe noget der er helt glat?
Prøv at hugge en sten i stykker, smid den i noget vand som du kommer noget
sand i, og ryst den frem og tilbage. Bliver den måske glat?
Når man ser en glat overflade på et bord i en stue, så er man ikke i tvivl
om at det er designet. Når man finder en glat sten på stranden, så
konkluderer "Darwinisterne" at den er fremkommet af sig selv - ved
tilfældigheder.

Huh?

Fra : Andreas Falck

Dato : 05-05-11 09:49

Henrik Eriksen skrev i

> [...]
> om at det er designet. Når man finder en glat sten på stranden, så
> konkluderer "Darwinisterne" at den er fremkommet af sig selv - ved

Ja, der er ikke megen intelligens i darwinismen!!

--
Med venlig hilsen Andreas Falck
http://bibeltro.dk/ + *DebatForum*

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-05-11 20:10

Andreas Falck <dewnull@dewnull.dk> skrev i meddelelsen
4dc26497$0$316$14726298@news.sunsite.dk:

> Ja, der er ikke megen intelligens i darwinismen!!

Hvis du med darwinisme hentyder til evolutionsteorien, så må vi da
konstatere, at den har frembragt en del intelligens. Ikke her på usenet, men
f.eks. Darwin selv og typer som Einstein, Bohr, Hawking m.fl.

Selv du er jo intelligent nok til at tro, du ved bedre end naturen omkring
dig.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Henrik Eriksen

Dato : 05-05-11 17:19

My bad!

Jeg glemte at indsætte et hhv. <ironi> og <\ironi> før og efter min del af
indlægget. Jeg gik ud fra, at det var underforstået

Fra : Patruljen

Dato : 05-05-11 03:50

On 5 Maj, 09:27, "Henrik Eriksen" <henrik_e...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> intelligente design i vind der blæste, så han kunne bruge det til at kværne

Hvor intelligent designet er tornadoer, tyfoner og orkaner på en skala
fra 1 til 10?

> [...]
> om at det er designet. Når man finder en glat sten på stranden, så
> konkluderer "Darwinisterne" at den er fremkommet af sig selv - ved

Jeg tror ikke, der er mange, som vil sige at en glat sten - er
fremkommet af sig selv.

Det er kun få dage siden jeg stod i Thy National-park og lyttede til
vandet & stenene, som rullede op og ned langs kysten. Jeg samlede da
også sten op og kikkede på dem - Heldigvis er det sådan at man kan
iagttage slidningsprocessen. Og som sagt høre lydene, når de kører løs
mod hinanden. Jeg forstår ikke hvordan du kan komme til andre
konklusioner mht. glatte og runde sten og da slet ikke hvor du får
plads til - intelligent designede - glatte sten. Men jeg er da spændt
på at høre din alternative forklaring; Gud har slebet stenene til i
sit store sten-sliber-værksted?

Fra : @

Dato : 05-05-11 14:49

On Thu, 5 May 2011 02:50:17 -0700 (PDT), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Jeg tror ikke, der er mange, som vil sige at en glat sten - er
>fremkommet af sig selv.

sikkert ikke -

tåber har til alle tider opfundet "kreative" forklaringer invoverende
en eller flere guder når de har observeret noget de ikke forstår

tordensten, vættelys etc. etc.
<<<<<
http://www.denstoredanske.dk/Livsstil,_sport_og_fritid/Folketro_og_folkemindevidenskab/tordensten
tordensten, folkelig betegnelse for sten, som menes at være faldet ned
fra himlen i forbindelse med lynnedslag. Forestillingen har været
knyttet til vættelys (belemnit), forstenede søpindsvin (echenit),
meteorer og til flintøkser fra stenalderen.
<<<<<

at der stadigvæk er ubesvarede spørgsmål omkring livets opståen er
absolut IKKE bevis for hverken guders eller "højere magters"
eksistens,
det er blot igen en gang tåbernes hang til at ville forklare alting de
ikke forstår,

Fra : Patruljen

Dato : 05-05-11 11:14

On 5 Maj, 18:18, "Henrik Eriksen" <henrik_e...@hotmail.com> wrote:
> My bad!
>
> Jeg glemte at indsætte et hhv. <ironi> og <\ironi> før og efter min del af
> indlægget. Jeg gik ud fra, at det var underforstået

Jo - det burde du nok have gjort. Nu fik Andreas falck endelig et
sagligt argument udover at skrive; LØGNER - med jævne mellemrum :)

Fra : tkruse

Dato : 05-05-11 19:16

On 4 Maj, 11:32, Jørgen Farum Jensen <jfjen...@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> baggrund af en opfattelse af at naturen skulle
> være intelligent eller designet, men på baggrund
> af stadig større indsigt i organismernes naturligt

jeg ved ikke hvorfor katten tager en tyk pels på ,,ja som om at den
viste at i år bliver vinteren særlig kold
hvor har den den vide fra
eller som Guden i det gamle testamente siger,,i er dummere end
Traner,Tranerne kender deres tid,,men i er så snot forivret
og det at kunne se frem i tiden,,det er en evne som opstår når man
skaber ro i sindet ved hjælp af bøn,,bøn en anden form for mikroskop
men har du ikke prøve den metode,,så kan du heller ikke tale med om
den videnskab som findes her i Kristen livsyn

Fra : tkruse

Dato : 08-05-11 18:43

On 8 Maj, 21:09, "Jens Bruun" <bruun_j...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> f.eks. Darwin selv og typer som Einstein, Bohr, Hawking m.fl.
>
> Selv du er jo intelligent nok til at tro, du ved bedre end naturen omkring

her på usenet ???

Fra : Sømand1

Dato : 09-05-11 16:24

"Lyrik" <jenserikbech@gmail.com> wrote in message
> [...]
> meget tid.
>
> Så før, da man regnede naturen for billigt tilfældigt skidt, der måtte

Det gør darwinister i en vis udstrækning og i visse sammenhænge endnu.

> Men da man skiftede til at betragte naturen som intelligent designet,
> så kunne man målrettet gå efter resulteter.
> På den måde giver intelligent design-opfattelsen en videnskabelig
> berigelse.

Da intelligens stort set ikke kan genkendes i darwinistiske sammenhænge, så kan
det vanskelig forårsage en berigelse dér. Der skal en grundholdnings ændring til
og indtil det er sket så vil darwinismen for altid være en klods om ebnet, en
hindring for reelle fremskridt.

Fra : Patruljen

Dato : 09-05-11 15:09

On 9 Maj, 17:23, Sømand1 <someb...@yahoo.beer> wrote:
> [...]
> og indtil det er sket så vil darwinismen for altid være en klods om ebnet, en

:)

He -

LOL

Fra : tkruse

Dato : 09-05-11 19:50

On 4 Maj, 10:31, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:
> [...]
> så kunne man målrettet gå efter resulteter.
> På den måde giver intelligent design-opfattelsen en videnskabelig

skaberen af intelligente design er en der trods forbandelsen som
nedbryder både legeme og sjæl,, begynder at velsigne
ser du ud i en håbløs tilstand men henter en dejlige følelse fra dig
selv
så må hele den håbløse højisondt forvandle sig derefter
så det at velsine kun,, forvandler tingene til intelligente design ,,
med en herlig ånd
åndelig berigelse
legemet er blevet intelligente og skaber en herlig ånd omkring sig

Fra : tkruse

Dato : 09-05-11 19:58

On 10 Maj, 03:50, tkruse <tkru...@gmail.com> wrote:

> [...]
> med en herlig ånd
> åndelig berigelse
> legemet er blevet intelligente og skaber en herlig ånd omkring sig

jeg ved ikke om darwinister har dette med i det,,vis ikke,,så er de
dumme