Screendump på en Mac?
Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 07-07-11 13:30

Hvordan gør man det???

Det er så jeg kan sende det til en tekniker.

H.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 07-07-11 13:32

Henrik, Silkeborg <address_is@invalid.invalid> writes:

> Hvordan gør man det???
>
> Det er så jeg kan sende det til en tekniker.

Shift-Ævle-3.

Shift-Ævle-4 hvis du kun skal bruge et udsnit.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-07-11 13:41

Thorbjørn Ravn Andersen, 20110707 <nospam0002+20110707@gmail.com> wrote:

> Shift-Ævle-3.
>
> Shift-Ævle-4 hvis du kun skal bruge et udsnit.

Shift+CMD+4 og så space hvis du automatisk vil tage et billede at et
vindue, menu, eller andet element.

/thomas

Fra : Franz Berliner

Dato : 07-07-11 17:35

> Shift+CMD+4 og så space hvis du automatisk vil tage et billede at et
> vindue, menu, eller andet element.

Hold CTRL nede hvis du vil gemme udsnittet til clipboard.

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Kurt Hansen

Dato : 07-07-11 17:45

Den 07/07/11 18.35, Franz Berliner skrev:

> Hold CTRL nede hvis du vil gemme udsnittet til clipboard.

Jo-jo, den er god nok, man man skal være lidt af en akrobat for at
udføre øvelsen
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Franz Berliner

Dato : 07-07-11 18:22

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> wrote:

> Jo-jo, den er god nok, man man skal være lidt af en akrobat for at
> udføre øvelsen

Hvis du starter med CMD-SHIFT-4 kan du slippe igen når det lille
markeringskryds kommer frem. Så holder du bare lige CTLR nede når du
afslutter din markering.
.... men den med næsen er mere underholdende

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Frank Bach

Dato : 07-07-11 20:58

Den 07/07/11 19.21, Franz Berliner skrev:

> Hvis du starter med CMD-SHIFT-4 kan du slippe igen når det lille
> markeringskryds kommer frem. Så holder du bare lige CTLR nede når du
> afslutter din markering.
> ... men den med næsen er mere underholdende

Der findes en del widgets (er det ikke det vi kalder dem i
æbleverdenen?) der kan det samme, bare uden at skulle skrue træben,
næseforlængere, etc på for at lave et screendump. Det er bare at gå på jagt.

MVH Frank Bach
Esbjerg

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 08-07-11 07:15

Frank Bach <frank@FJERNDETTEfrankix.dk> wrote:

> Der findes en del widgets (er det ikke det vi kalder dem i
> æbleverdenen?) der kan det samme, bare uden at skulle skrue træben,
> næseforlængere, etc på for at lave et screendump. Det er bare at gå på jagt.

Hvis man ikke gør det ofte nok til at huske en tastekombination, så er
der "Skærmbillede" i mappen Hjælpeprogrammer.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 07-07-11 17:47

Kurt Hansen <kurt@ugyldig.invalid> writes:

> Jo-jo, den er god nok, man man skal være lidt af en akrobat for at
> udføre øvelsen

Hvorfor tror du Gud gav dig en næse?

Fra : Kurt Hansen

Dato : 07-07-11 18:58

Den 07/07/11 18.47, Thorbjørn Ravn Andersen, 20110707 skrev:

> Hvorfor tror du Gud gav dig en næse?

God nose why!
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 09-07-11 20:42

<Henrik> wrote:

> Hvordan gør man det???

Brug Grab. Ligger i Utilities, under Applications.

--
Ikke ham på Facebook.