kan man bruge airplay uden internet ??
Fra : jagge

Dato : 04-07-11 08:25

Hey

Skal i sommerhus og overvejer nu om jeg kan bruge min airport express
til at streame fra min iphone til en transistor UDEN noget internet ?

Det skulle der vel ikke være nogen ben i eller ??

MVH

Jakob

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 04-07-11 08:37

jagge@noname.invalid (jagge) writes:

> [...]
> til at streame fra min iphone til en transistor UDEN noget internet ?
>
> Det skulle der vel ikke være nogen ben i eller ??

Den kan jo godt lave et trådløst netværk uden upstream forbindelse. Det
må vel være godt nok?

Fra : jagge

Dato : 04-07-11 12:19

> Den kan jo godt lave et trådløst netværk uden upstream forbindelse. Det
> må vel være godt nok?

Ja det vil jeg da prøve

MVH

Jakob

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 04-07-11 09:28

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> Skal i sommerhus og overvejer nu om jeg kan bruge min airport express
> til at streame fra min iphone til en transistor UDEN noget internet ?
>
> Det skulle der vel ikke være nogen ben i eller ??

Det kan man godt, men den vil vist stå og blinke orange pga manglende
forbindelse.

--
Mvh Martin

www.facebook.com/martin.bredthauer

Fra : jagge

Dato : 04-07-11 12:19

> Det kan man godt, men den vil vist stå og blinke orange pga manglende
> forbindelse.

Fedt, det hedder gratis lysshow ;0). Det skal prøves af.

MVH

Jakob

Fra : Steen

Dato : 04-07-11 13:22

> [...]

> til at streame fra min iphone til en transistor UDEN noget internet ?
>
> Det skulle der vel ikke være nogen ben i eller ??

Jeg har min trådløse router stående afsides, og ville forsøge at sætte
en Airport Express til anlægget i stuen - uden internetforbindelse.
Det fik jeg aldrig til at virke. Airporten blinkede gult grundet
manglende internetforbindelse, og iTunes viste ikke Airplay-ikonet.
--
Steen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-07-11 13:29

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> [...]
> Det fik jeg aldrig til at virke. Airporten blinkede gult grundet
> manglende internetforbindelse, og iTunes viste ikke Airplay-ikonet.

Så er det jo ikke fordi den ikke har internet forbindelse, men fordi den
ikke har fanget dit eksisterende netværk.

Hvis du sætter den op til at lave sit eget trådløse netværk istedet for
at skulle koble sig på et eksisterende så virker det fint.

Jeg har brugt det til en fest hvor den stod uden internet, men lavede et
netværk de bærbare + iPhones kunne se

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-07-11 20:42

> [...]
> at skulle koble sig på et eksisterende så virker det fint.
>
> Jeg har brugt det til en fest hvor den stod uden internet, men lavede et

Det vil jeg også nok sige. Vi har også haft en AirPort Express sat til
stereoen uden internetforbindelse, og det virker fint. Den lyser skam
også grønt hele tiden, men vi har godt nok også et trådløst netværk, den
kan koble sig til.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 04-07-11 22:00

> [...]

> Det fik jeg aldrig til at virke. Airporten blinkede gult grundet
> manglende internetforbindelse, og iTunes viste ikke Airplay-ikonet.

I den opsætning får du jo to selvstændige trådløse netværk, og skal
vælge expressen før den ses i iTunes. (Og så skal Airtunes aktiveres i
Expresssen.)