checkbox database
Fra : Mads Brinch

Dato : 07-07-11 13:15

hej jeg har et lille problem som jeg ikke ved hvordan jeg skal
gribe an, og har ikke kunne finde noget som kunne hjælpe mig med
at forstå hvordan jeg skal gøre det...

det drejer sig om at jeg har et felt i en database med en
checkboks, hvor jeg gerne skulle kunne se om den er markeret
eller ej, og ændre værdien for om den er markert.

jeg har prøvet at skrive det ud som når jeg henter noget tekst
men det virker ikke.

<label>Betalt:</label> <input type="checkbox" name="n10"
value='<%=rs("t11")%>'><br/>

men selvom den er markeret i databasen bliver feltet ikke
markeret på siden.
regner med jeg gør et eller andet forket men ved ikke lige
hvordan man skal bære sig ad med den her.

så basis set er det jeg skal bruge, at feltet er markeret hvids
det er markeret i databasen og omvendt og mulighed for at ændre
det.

håber det giver mening.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Leif Neland

Dato : 07-07-11 13:33

"Mads Brinch" <de_fire@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> men det virker ikke.
>
> <label>Betalt:</label> <input type="checkbox" name="n10"

Prøv først at skrive værdien af rs("t11") ud.

checkboxen skal være "checked", når feltet er sat i databasen

<input type="checkbox" name="n11" value="1" <%
if rs("t11")="ja" then response.write " checked"
%>

Når formen submittes, er request.form("n11") "1" hvis afkrydset, "" hvis
ikke.
Det må du bruge til at sætte den rette værdi tilbage til db.

Leif

Fra : Mads Brinch

Dato : 07-07-11 13:44

> [...]
> ikke.
> Det må du bruge til at sætte den rette værdi tilbage til db.

Den viser stadig bare en tom checkboks, når jeg går ind og kigger på det...

Fra : Leif Neland

Dato : 07-07-11 14:50

> Den viser stadig bare en tom checkboks, når jeg går ind og kigger på
> det...

Prøv nu at læse hvad jeg skriver....

Hvad er værdien fra databasen, når dit felt er sat?
Hvad er værdien fra databasen, når dit felt ikke er sat?

Lav

Værdien af t11 er "<%=rs("t11")%>"<br>

Når dit felt i databasen er sat, skal du i din <input type='checkbox'... >
have ordet "checked"

Leif

Fra : Mads Brinch

Dato : 07-07-11 15:51

> [...]
>
> Værdien af t11 er "<%=rs("t11")%>"<br>
>
> Når dit felt i databasen er sat, skal du i din <input type='checkbox'... >

så fik jeg det til at virke... den skulle se sådan her ud

<input type="checkbox" name="n11" checked='<%if rs("t11")="1" then
response.write "checked"%>'>

mange tak for hjælpen^^