MS Windows
briani 27239
XP - bootpromlemer
Fra : Abricosicus

Dato : 06-07-11 09:07

Hej !

Jeg sidder med en pc med XPhome.

Opstart ender altid med en sort skærm med en blinkende bjælke oppe til
højre.
Også selvom jeg bruger diverse muligheder efter tryk på F8.

Så ville jeg reparere, eller nærmere, lave en nyinstallation oven i den
gamle i håb om at bevare nogle ret så specielle drivere.

Men når jeg ved installation vælger den partition, hvor Windows allerede
ligger, bliver jeg advaret om, at der ligger et andet styresystem.

Velsagtens fordi cd'en er en gammel én, og pc'en er opdateret med
diverse SP'er.

Hvordan tackler jeg det ?

Med venlig hilsen

Abricosicus

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 06-07-11 09:12

Abricosicus skrev:

>Hvordan tackler jeg det ?

Du genindlæser det image du havde lavet af systemet før det gik i udu

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ole C

Dato : 06-07-11 09:47

Abricosicus skrev blandt andet:

> [...]

> Men når jeg ved installation vælger den partition, hvor Windows
> allerede ligger, bliver jeg advaret om, at der ligger et andet

Det gør der jo også

> Velsagtens fordi cd'en er en gammel én, og pc'en er opdateret med
> diverse SP'er.
>
> Hvordan tackler jeg det ?

Ved at slipstreame en XP-CD med Servicepack 3:
http://www.laptopworld.dk/artikler/929-xp-slipstream-af-harddiskcontroller-samt-sp3.html- og lave en "reparations-installation" med den.Men med en gammel, defekt pc ville jeg nu anbefale en helt friskinstallation. Det skulle da være sært om ikke de "ret så specielle drivere"var til at finde igen.....--vhOle C

Fra : Abricosicus

Dato : 06-07-11 13:24

Hej igen.

Nu har jeg luret at det er en XP SP2, der er på pc'en.

Det ville jo være en nyttig ting at have en slipstream CD med SP3 liggende.

Men kan den bruges her, når pc'en kun er nået til SP2 ?

mvh

Abricosicus

Fra : Snuden

Dato : 06-07-11 13:21

On Wed, 06 Jul 2011 10:06:57 +0200, Abricosicus
<abricosicus@hotmail.com> wrote:

> [...]
>ligger, bliver jeg advaret om, at der ligger et andet styresystem.
>
>Velsagtens fordi cd'en er en gammel én, og pc'en er opdateret med

Lav en repair (ikke geninstallation) med den CD du nu har, og kør
derefter Windows Update i nogen timer for at komme op på samme
hotfix/SP-niveau du er på nu. Det vil ikke gå ud over dine specielle
drivere.

Fra : Abricosicus

Dato : 06-07-11 14:53

Den 06-07-2011 14:21, Snuden skrev:

> [...]
> derefter Windows Update i nogen timer for at komme op på samme
> hotfix/SP-niveau du er på nu. Det vil ikke gå ud over dine specielle

Hej !

Det har jeg også prøvet.

Men det strander på, at jeg skal opgive et administratorpassword.

Og efter hvad jeg har fået oplyst, så har der aldrig været noget !

mvh

Abricosicus

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 06-07-11 19:32

Abricosicus skrev den 06-07-2011:
> Men det strander på, at jeg skal opgive et administratorpassword.

Kan fjerne password på få minutter
http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/

Kan måske finde password i løbet af en time eller to
http://ophcrack.sourceforge.net/

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]