MS Windows
briani 27239
Virtual PC 32 eller 64 bit
Fra : Erik

Dato : 02-07-11 10:08

Jeg kører Windows 7 Home Premium 64 bit og vil gerne have installeret en 32
bit version af XP på en virtual pc.
Men kan man det?? - Skal den virtuelle pc også være 64 bit - eller skal den
være 32 bit for at kunne køre XP 32 bit??
Mvh
Erik

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 02-07-11 10:12

Erik skrev:

>Jeg kører Windows 7 Home Premium 64 bit og vil gerne have installeret en
>32 bit version af XP på en virtual pc.
>Men kan man det?

Ja

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 02-07-11 11:06

Ivan V. Klattrup skrev:

>Ja

nb betragter ikke ordene "virtual pc" som et bestemt produkt

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 02-07-11 10:24

Ja, og nej.
http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/support/virtual-pc-2007.aspx

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Cykelsmeden

Dato : 02-07-11 10:42

Den 02-07-2011 11:07, Erik skrev:
> Jeg kører Windows 7 Home Premium 64 bit og vil gerne have installeret en
> 32 bit version af XP på en virtual pc.
Det er ingen problem

> Men kan man det?? - Skal den virtuelle pc også være 64 bit - eller skal
> den være 32 bit for at kunne køre XP 32 bit??

Værten kan være 32 eller 64 bit. Gæsten XP kan kun være 32 bit

//finn

Fra : Cykelsmeden

Dato : 02-07-11 10:48

Den 02-07-2011 11:42, Cykelsmeden skrev:
> Det er ingen problem

> Værten kan være 32 eller 64 bit. Gæsten XP kan kun være 32 bit

opdager lige at MS siger at Home ikke kan hoste PC!
Mener dog at have brugt en legacy VPC på home med held.
//finn

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-07-11 11:06

Den 02-07-2011 11:48, Cykelsmeden skrev:

> opdager lige at MS siger at Home ikke kan hoste PC!
> Mener dog at have brugt en legacy VPC på home med held.

Det sagde de også med XP Home, og der virkede det virkede nu
ganske fint. Om ikke andet findes der også andre
virtualiseringsprogrammer, fx Virtualbox, der også er gratis:
http://www.virtualbox.org/

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hold dit livs drømmeferie i Thailand:

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 02-07-11 11:11

kom lige i tanke om http://www.vmlite.net/ som er baseret på virtualbox

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-07-11 11:39

Den 02-07-2011 12:11, Ivan V. Klattrup skrev:

> kom lige i tanke om http://www.vmlite.net/ som er baseret på
> virtualbox

Er det ikke et købeprodukt?

Har du tjek på, hvad forskellen er mellem vmlite og
virtualbox? Jeg kan ikke umiddelbart finde noget herom på siden.

Jeg bruger selv Virtualbox, og det er jeg fint tilfreds med
[1], men jeg er da villig til at skifte, hvis der er noget
bedre.

[1] Bortset fra, at jeg ikke kan køre 64-bit OS'er som
gæster grundet min hardware.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til computeren og internettet:

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 02-07-11 11:45

Kim Ludvigsen skrev:

>Er det ikke et købeprodukt?

man ser ordet purchase og tænker...

det er et produkt der hedder VBoot der koster, og som ikke er nødvendigt
til det ønskede (af første poster i tråden)

VMLite XP Mode koster ikke noget
http://www.vmlite.net/index.php?option=com_content&view=article&id=47&Itemid=143

Selv bruger jeg VMware Player selvom jeg har win7 pro, da xp mode IMO sucks
--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 02-07-11 11:46

Ivan V. Klattrup skrev:

>da xp mode IMO sucks

fra microsoft af, vel at mærke

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-07-11 12:09

Den 02-07-2011 12:44, Ivan V. Klattrup skrev:

> man ser ordet purchase og tænker...

Netop.

> det er et produkt der hedder VBoot der koster, og som ikke
> er nødvendigt til det ønskede (af første poster i tråden)

Jeg tjekkede nu også purchase-siden i stedet for at nøjes
med at tænke. Der er også en VMLite Workstation med en
købelicens.

> VMLite XP Mode koster ikke noget
> http://www.vmlite.net/index.php?option=com_content&view=article&id=47&Itemid=143

I mit tilfælde er det ikke XP-mode, der er interessant. Jeg
kører Linux og bruger virtualisering til at køre andre OS'er
(bl.a. XP og Vista).

> Selv bruger jeg VMware Player selvom jeg har win7 pro, da xp
> mode IMO sucks

Det er længe siden, jeg prøvede VMware, men dengang syntes
jeg, det var for nørdet at sætte op. Så vidt jeg husker,
skulle det gøres i en browser.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 02-07-11 12:15

Kim Ludvigsen skrev:

>Det er længe siden, jeg prøvede VMware, men dengang syntes jeg, det var
>for nørdet at sætte op. Så vidt jeg husker, skulle det gøres i en browser.

Det er ikke værre at sætte op end virtulbox, og der bruges ikke browser
til det.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-07-11 12:33

Den 02-07-2011 13:14, Ivan V. Klattrup skrev:

> Det er ikke værre at sætte op end virtulbox, og der bruges
> ikke browser til det.

Ok, så husker jeg åbenbart forkert. Jeg må få prøvet igen
ved lejlighed.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Med Screamer radio kan du lytte til og optage fra

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 02-07-11 11:17

Den 02-07-2011 12:06, Kim Ludvigsen skrev:

> Det sagde de også med XP Home, og der virkede det virkede nu ganske
> fint.

Samme med Vista Home Premium.
Jeg kunne godt installere det, men det hakkede så frygteligt meget i det
at jeg helt opgav evred.

Så kom IE-tester, og jeg slap for at køre XP under Virtual PC for at
teste mine hjemmesider i IE6, og i dag er der jo næppe nogle IE6-brugere
tilbage.

--
Philip - http://www.hitsurf.dk

Fra : Cykelsmeden

Dato : 02-07-11 13:53

Den 02-07-2011 11:48, Cykelsmeden skrev:

> opdager lige at MS siger at Home ikke kan hoste PC!
> Mener dog at have brugt en legacy VPC på home med held.

og min husker var i dette tilfælde ok:
http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/support/requirements.aspx

//finn

Fra : Erik

Dato : 03-07-11 17:47

"Cykelsmeden" skrev i meddelelsen

> [...]
>
> opdager lige at MS siger at Home ikke kan hoste PC!
> Mener dog at have brugt en legacy VPC på home med held.

Tak for svarene. - Jeg har nu installeret virtual PC på min computer og har
installeret XP på en separat partition.
Det fungerer udmærket - men - tilsyneladende supporteres USB ikke, for jeg
kan ikke få min printer til at printe fra VP. - Der er kun anvist de
"gammeldags" printerporte.
Hvordan kringler jeg den?? - Findes der en anden version af VP, som
understøtter USB?
Mvh
Erik

Fra : Cykelsmeden

Dato : 03-07-11 19:02

Den 03-07-2011 18:47, Erik skrev:
> [...]
> "gammeldags" printerporte.
> Hvordan kringler jeg den?? - Findes der en anden version af VP, som
yep!

men det er måske forskellen mellem den "ægte w7 xpmode (ultimate)" og
homeversionens??
http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/default.aspx

//finn