visa USA
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 30-06-11 11:48

https://esta.cbp.dhs.gov/esta/application.html?execution=e1s1

jeg tror slet ikke Dansker skal have andet ind et gyldigt pas og et
kredit kort - eller hwa ?
--
Mv Bo M Mogensen

Fra : Peter T.

Dato : 30-06-11 12:38

Den 30-06-2011 12:48, Bo M Mogensen skrev:
> https://esta.cbp.dhs.gov/esta/application.html?execution=e1s1
>
> jeg tror slet ikke Dansker skal have andet ind et gyldigt pas og et
> kredit kort - eller hwa ?

Jeg er ikke helt med på hvad du spørger om. Men jeg forsøger.

Et gyldigt pas er nok til ESTA-ansøgningen. De vil dog ikke acceptere
et pas, som bliver ugyldigt mindre end et halvt år efter fra du udfylder
ESTA-ansøgningen.
Du får forresten ingen email eller andet om hvorvidt du er godkendt, så
du skal selv følge med på siden. Der går dog maksimalt 2-3 dage og ofte
får man det at vide med det samme når ansøgningen er sendt.

Vedr. betaling af ESTA-gebyret:

<https://esta.cbp.dhs.gov/esta/WebHelp/helpScreen_da.htm#UTA8>

--
Peter T.

Fra : Elmer Fjort

Dato : 30-06-11 13:29

"Peter T." skrev i meddelelsen

> [...]

du skal selv følge med på siden. Der går dog maksimalt 2-3 dage og ofte
får man det at vide med det samme når ansøgningen er sendt.

Lidt off topic.
Læste lige om hvad det var man skal svare på.
Der var lige en sætning der faldt mig i øjenene.
"eller søger De om indrejsetilladelse for at begå kriminalitet eller
handlinger af umoralsk karakter?"
Hvem pokker villle svare ja til det punkt??

Elmer

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 30-06-11 14:01

On Thu, 30 Jun 2011 14:29:10 +0200, "Elmer Fjort"
<Whoknows@whocares.com> wrote:

> [...]
>handlinger af umoralsk karakter?"
>Hvem pokker villle svare ja til det punkt??
Ingen, men det er slet ikke det det går ud på, det er at få skyts til
at slå folk oven i hoved bagefter, hvis de alligevel forbryder sig
imod lov eller moral.

Hvad det kan tjene af fornuftigt formål er lidt svært at overskue med
mindre man hører til "dem med de rigtige meninger" der "aldrig gør
noget forkert" og tror at alle andre også har samme høje moralkodeks.
Det er samme type der tror at højere straffe sænker antallet af
forbrydelser.

/Hans

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-11 18:03

Så kommer alle fordommene hva...
Bare fordi man er kriminel kan man vel godt være ærlig

Skulle man ikke have visum i "gamle dage" og var det ikke meget mere
besværligt ?

Per.

Fra : Preben

Dato : 30-06-11 13:37

Den 30.06.2011 kl. 13:37 skrev Peter T. <pinoc10@hotmail.gebiscom>:

> Vedr. betaling af ESTA-gebyret:
>
> <https://esta.cbp.dhs.gov/esta/WebHelp/helpScreen_da.htm#UTA8>

Siden hvornår skal man betale for ESTA? Plejer det ikke at være gratis?

--
mvh/Preben

Fra : Carsten Riis

Dato : 30-06-11 16:28

Preben skrev den 30-06-2011 14:37:

> Siden hvornår skal man betale for ESTA? Plejer det ikke at være gratis?

siden primo 2011, svjh.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Peter T.

Dato : 01-07-11 01:39

Den 30-06-2011 17:27, Carsten Riis skrev:

> siden primo 2011, svjh.

Jeg mener det var engang i 2009 eller '10.

--
Peter T.

Fra : oz3bto

Dato : 30-06-11 14:15

"Bo M Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse
> https://esta.cbp.dhs.gov/esta/application.html?execution=e1s1
>
> jeg tror slet ikke Dansker skal have andet ind et gyldigt pas og et
> [...]

Sagt på en anden måde .. Har du ikke visa/kreditt kort så kan man ikke
komme til USA

Fra : Krabsen

Dato : 30-06-11 14:52

Den 30-06-2011 15:15, oz3bto skrev:
> "Bo M Mogensen"<usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Sagt på en anden måde .. Har du ikke visa/kredit kort så kan man ikke
> komme til USA

Selvfølgelig kan du komme til USA uden kreditkort - det er bare en helt
del besværligere at færdes derovre (hoteller, biludlejning o.m.a.
forventer et kreditkortnr. som 'depositium')

Manglende Visa/ESTA, er derimod en showstopper.

Det er også vigtigt at ankomme via en af de godkendte 'indgangsporte'.
Nogle af de mindre grænseovergange mod Canada (f.eks. i Rocky Mountains)
kan kun anvendes, hvis du allerede er godkendt ved en af de autoriserede
grænsekontroller.

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 30-06-11 15:07

Den 30-06-2011 15:52, Krabsen skrev:

> [...]
> Nogle af de mindre grænseovergange mod Canada (f.eks. i Rocky Mountains)
> kan kun anvendes, hvis du allerede er godkendt ved en af de autoriserede

Men deres procedurer lugter måske nok lidt for meget af Herrenvolk.
Lidt mere respekt kunne godt være ønskelig.
Formålet er jo klart, at man skal beskytte Guds Eget Land mod uønskede
personer, men man kunne godt have mere fokus på at sikre, at så få som
muligt kommer alvorligt i klemme alene på grund af procedurefejl uden
ond vilje.

Bjarne

Fra : oz3bto

Dato : 30-06-11 23:38

"Krabsen" <usenet@krabsen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Nogle af de mindre grænseovergange mod Canada (f.eks. i Rocky Mountains)
> kan kun anvendes, hvis du allerede er godkendt ved en af de autoriserede

Hvis du kikker linket i første post så står der

Inden De begynder ansøgningen skal De sørge for at De har et gyldigt pas og
et kreditkort. Denne ansøgning accepterer kun flg. Kreditkort: MasterCard,
VISA, American Express og Discover (JCB, Diners Club).

Ergo ingen kreditt eller visa ja så kan du ikke ansøge

Iøvrigt ikke nødvendig med kreditt kort div. steder bare du har kontanter
nok

Fra : Peter T.

Dato : 01-07-11 01:37

Den 01-07-2011 00:38, oz3bto skrev:

> [...]
> VISA, American Express og Discover (JCB, Diners Club).
>

> Ergo ingen kreditt eller visa ja så kan du ikke ansøge

Jo, man kan. På den amerikanske ambassade i Kbh.

--
Peter T.

Fra : Peter T.

Dato : 01-07-11 01:47

Den 01-07-2011 02:37, Peter T. skrev:

> Jo, man kan. På den amerikanske ambassade i Kbh.

Øhm, det var mangelfuldt og ringe formuleret af mig. :) Man kan søge om
ESTAen på den amerikanske ambassade og betale gebyret i kontanter der.
For vel at undgå dette administrative bøvl blev den elektroniske udgave
- sjvh - introduceret samtidig med ESTAen.

--
Peter T.

Fra : ABJ

Dato : 01-07-11 09:42

> [...]
>

> Ergo ingen kreditt eller visa ja så kan du ikke ansøge
>
> Iøvrigt ikke nødvendig med kreditt kort div. steder bare du har kontanter

Du kan ikke leje en bil uden kreditkort, hvis du vil bo på et hotel bliver
du betragtet som en forbryder og skal ofte betale et depositum ud over
forudbetalingfor værelset, i praksis kan man ikke rejse rundt i USA uden et
internationalt kreditkort.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 04-07-11 21:47

Den 01-07-2011 10:42, ABJ skrev:
> i praksis kan man ikke rejse rundt i USA uden et internationalt kreditkort.

det kan man vel nok hvis jeg tager en kuffert med hvor der er
100 000 0000 $ i store og små seddeler så er det well bare at betale
hvor man kommer frem :) ?

--
Mv Bo M Mogensen
The Genius Of The Crowd

Fra : ABJ

Dato : 04-07-11 23:42

"Bo M Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i meddelelsen

> det kan man vel nok hvis jeg tager en kuffert med hvor der er
> 100 000 0000 $ i store og små seddeler så er det well bare at betale
> hvor man kommer frem :) ?

Er det i praksis?

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 05-07-11 00:46

Den 05-07-2011 00:42, ABJ skrev:

> "Bo M Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Er det i praksis?

nej et eksempel

--
Mv Bo M Mogensen
The Genius Of The Crowd

Fra : ABJ

Dato : 05-07-11 09:53

> nej et eksempel

Uanset hvor mange kontanter man medbringer i USA vil man blive betragtet som
en potentiel svindler hvis man ikke har kreditkort.

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 05-07-11 11:04

Den 05-07-2011 10:52, ABJ skrev:

> Uanset hvor mange kontanter man medbringer i USA vil man blive betragtet
> som en potentiel svindler hvis man ikke har kreditkort.
Er det ikke OK at have debitkort?

Bjarne

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 06-07-11 05:05

Den 05-07-2011 10:52, ABJ skrev:

> Uanset hvor mange kontanter man medbringer i USA vil man blive betragtet
> som en potentiel svindler hvis man ikke har kreditkort.

jeg har 4 kredit kor men ellers er der rejse sjequs (spørg mig ikke
hvordan det staves )

--
Mv Bo M Mogensen
The Genius Of The Crowd

Fra : ABJ

Dato : 06-07-11 12:00

> jeg har 4 kredit kor men ellers er der rejse sjequs (spørg mig ikke
> hvordan det staves )

Rejsecheck er da vist et helt dødt produkt, American Express som var den
største udsteder stoppede i 2007.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 04-07-11 21:45

> [...]
> VISA, American Express og Discover (JCB, Diners Club).
>

> Ergo ingen kreditt eller visa ja så kan du ikke ansøge

jamen jeg forstod det sådan at hvis man havde gyldigt pas + kredit kort
så kunne man tage afsted og få 3 mdr ved grænsen ?

--
Mv Bo M Mogensen
The Genius Of The Crowd

Fra : Jet

Dato : 04-07-11 16:01

On 4 Jul., 23:46, Bo M Mogensen <usn...@gmail.com> wrote:

> det kan man vel nok hvis jeg tager en kuffert med hvor der er
> 100 000 0000 $ i store og små seddeler så er det well bare at betale
> hvor man kommer frem :) ?

Du må max medbringe hvad der svarer til 10.000 Euro eller modsvarer
heraf, pga.
hvidvaskningsloven, hvilket du kan læse om på CPH.dk - ellers skal du
udfylde en fomular der kan hentes på skat.dk
med angivelse af udførte beløb og aflevere inden kontrol-check

Andre medbringer kufferter fulde af penge, kan bedre lade sig gøre i
bil/skib end pr. lufttransport.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 05-07-11 00:45

Den 05-07-2011 00:00, Jet skrev:
> Andre medbringer kufferter fulde af penge, kan bedre lade sig gøre i
> bil/skib end pr. lufttransport.

det var et eksempel på at man nok kunne komme frem uden kredit kort

--
Mv Bo M Mogensen
The Genius Of The Crowd

Fra : Jet

Dato : 05-07-11 09:56

On 5 Jul., 11:52, "ABJ" <aks...@pcwelt-premium.de> wrote:

> Uanset hvor mange kontanter man medbringer i USA vil man blive betragtet som
> en potentiel svindler hvis man ikke har kreditkort.

alle der ikke er registreret i RKI kan normalt få et VISA electron

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 05-07-11 19:34

Den 05-07-2011 17:56, Jet skrev:

> alle der ikke er registreret i RKI kan normalt få et VISA electron
VISA Electron er ikke et kreditkort

Bjarne

Fra : Peter T.

Dato : 06-07-11 11:23

Den 05-07-2011 20:34, Bjarne S Nielsen skrev:

> VISA Electron er ikke et kreditkort

Electronkortet er også fornylig udfaset, så ingen længere kan få det
debitkort. :)

<http://alm.nordfynsbank.dk/page289.aspx?recordid289=256>

--
Peter T.

Ved emailkontakt - fjern de kunstige pløkker fra min emailadresse :)

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 06-07-11 05:06

Den 05-07-2011 17:56, Jet skrev:

> alle der ikke er registreret i RKI kan normalt få et VISA electron

det tror jeg godt stadigt du kan ... man kan ikke hæve mere ind der står

--
Mv Bo M Mogensen
The Genius Of The Crowd

Fra : Michael H

Dato : 01-07-11 03:43

On 30 Jun., 12:48, Bo M Mogensen <usn...@gmail.com> wrote:
> https://esta.cbp.dhs.gov/esta/application.html?execution=e1s1
>
> jeg tror slet ikke Dansker skal have andet ind et gyldigt pas og et
> [...]

Udover ESTA, så vær også opmærksom på at APIS og Secure Flight er i
orden.

Secure Flight
"For rejser til/fra og via USA, kræver TSA (Transportation Security
Administration) at du oplyser passagernavn (som det står angivet i dit
pas), køn og fødselsdato i reservationen. Det samme gælder hvis du har
modtaget et Redress nummer af TSA (f.eks hvis du haft problemer med
eksempelvis bagage på tidligere rejser til USA." - Kilde: SAS

Advanced Passenger Information System (APIS)
"Alle luftfartselskaber er forpligtede til at indsamle og indlevere
bestemte rejse- og reservationsoplysninger for alle passagerer og
besætningsmedlemmer. Dette er bl.a. oplysninger om passagerernes
hjemland og adresse under opholdet i USA." - Kilde: SAS

ESTA har du skullet betale for siden 8/11-2010.

Mvh.
Michael H.
http://www.michaelhkristensen.dk

Fra : Peter T.

Dato : 01-07-11 19:27

Den 01-07-2011 11:43, Michael H skrev:

> [...]
> besætningsmedlemmer. Dette er bl.a. oplysninger om passagerernes
> hjemland og adresse under opholdet i USA." - Kilde: SAS

APIS kan godt volde problemer på SAS' hjemmeside, hvis man har købt en
rejse til USA hos dem. Hos mig påstod den, at jeg manglede at udfylde
det, selv om jeg havde udfyldt det. Desuden gav den mig ikke lov til at
indsende oplysningerne igen, da jeg forsøgte en gang mere. Så det var
formodentlig problemer af teknisk karakter og jeg kom da også til USA
uden problemer.

--
Peter T.