Fiskeri begynder (Garn og ruse )
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 30-06-11 11:45

Mit Hus ligger lige ned til Roskilde fjord der er en del lyst fiskere
her .. og de hygger sig svært en gang i mellem når de har fanget mere
ind de kan bruge deler nogen af dem med os andre.

Men jeg tænkt på at få mig et par vados 1 garn det skal ikke være så
langt også en enkelt ruse

men men men

hvor køber man det ?

Hvad koster det ?

hvor kan man evt finde det brugt ?

på hvilken dybde skal man sætte det ?
( jeg tror man skal ret langt ud før der kommer nogen
dybde her ..)

kan man lade det stå hele året ?

ja det skal selvf renses for tang - som vi har rigtigt meget af her.

jeg satte garn med min far og pilkedes torsk på Bornholm da jeg var
dreng så jeg er ikke helt fremmed men det er over 30 år siden

Her i Roskilde fjord er det mit indtryk de fanger lidt af hver skrubber
rød spætter hornfisk jeg tror også der er ørred og ål - de sidste er
vist fredet

--
Mv Bo M Mogensen

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-11 17:00

Den 30-06-2011 12:45, Bo M Mogensen skrev:
> [...]
>
> Her i Roskilde fjord er det mit indtryk de fanger lidt af hver skrubber
> rød spætter hornfisk jeg tror også der er ørred og ål - de sidste er

Her er en lille pjece med de gældende regler
http://www.fd.fvm.dk/Files/Filer/Fiskeridirektoratet/Lyst%20og%20fritidsfiskeri/Fiskeridirektoratet_lystogfritidsfiskeri2009_web.pdf

Fra : kim holm

Dato : 21-07-11 07:19

du kan prøve i dba.dk der er en del til salg

kim holm