streger i "gem som" kopier fra arkivalier ~
Fra : Vandhanen

Dato : 22-06-11 07:52

Hej

Jeg er lige begyndt at bruge arkivalier online til at finde min slægt.
Jeg gemmer alle relevante opslag ved hjælp af "gem som" funktionen. i
første omgang kunne jeg ikke åbne billederne, men når jeg kalder
dem .jpg kan jeg godt åbne dem. Der er dog nogle trælse vandrette
streger på billederne.
Er der en metode til at undgå stregerne - måske en anden endelse eller
et specielt program til at åbne dem i?

Mvh
Vandhanen

Fra : Aage Andersen

Dato : 22-06-11 17:02

"Vandhanen"
[...]

Jeg gemmer ogsaa som *.jpg og har ingen streger. Prøv et andet program til
at se jpg filerne.

Aage

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 22-06-11 21:31

"Vandhanen" <jenspeter@jplaursen.dk> skrev i en meddelelse
Vandhanen

Prøv at sætte filkompression i jpg så lav som muligt.

De originale filer ligger for øvrigt i mappen "Documents and
Settings\(bruger)\.LAViewer\data"
- mappen kan ligge lidt anderledes i andre systemer.

/Jørgen

Fra : Arne Feldborg

Dato : 22-06-11 23:40

Vandhanen <jenspeter@jplaursen.dk> skrev Wed, 22 Jun 2011 06:52:09 -0700
(PDT)

>Er der en metode til at undgå stregerne - måske en anden endelse eller
>et specielt program til at åbne dem i?

Det er et kendt problem i visse windowsversioner.

Brug en anden billedviser feks. IrfanView, Xnview, eller ACDSee.

--
mvh, A:\Feldborg
feldborg@haunstrup.dk

Fra : Torben Frederiksen

Dato : 24-06-11 08:03

Hej

Jeg har haft problemet i Win7 og løse det med denne Hotfix som er beskrevet
i dette Indlæg
http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,10265.msg52802.html#msg52802

Hilsen
Torben Frederiksen