Ferieplanlægning kørsel gennem Østrig / it~
Fra : xsatquest@spamplease~

Dato : 27-06-11 12:21

Jeg er ved at planlægge en tur fra Nordjylland til Istrien halvøen i
Kroatien.

Da vores ferie starter når vi kører hjemmefra vil vi også gerne se
lidt andet end blot motorvej.

Jeg planlægger derfor turen lidt i etaper for at få google maps til at
køre mig udenom de fleste af betalingsmotorvejene og dermed også
slippe for motorvejen og forhåbentlig får noget natur at se.

Nå men jeg har turen planlagt i tre etaper.

1. Danmark – Oberaudorf
2. Oberaudorf – Tolmezzo
3. Tolmezzo – Istrien halvøen

Første etape er blot for at have et udgangspunkt, der er kun een
fornuftig vej at køre dertil som jeg ser det og da der ingen afgifter
er i Tyskland og vi planlægger at køre der om natten så er motorvejen
i Tyskland at foretrække.

Første spørgsmål :

Hvis jeg taster etape 2 ind på google maps så står der at der skal
betales toll på “felbertauernstrasse”. Lidt googling forklarer at det
koster 10€ at køre dette stykke vej hvilket også er fint nok.

Men jeg kan ikke se om jeg reelt set overhovedet har brug for det
Østrigske klistermærke som vi plejer at have for at køre motorvej. Er
der nogen der kender den tur og ved om man så behøver den vignette og
om det er andre “skjulte” udgifter ved denne tur. Vi har før prøvet at
købe vignette og tro at den hellige grav var velforvaret og så
pludseligt skulle vi betale ekstra ved et par tuneller.

Den står til at tage et par timer længere end hvis vi bare banker
derudaf på motorvejen men til gengæld er den 100 kilometer kortere og
sikkert noget skønnere.

Andet spørgsmål.

På tredje etape... kommer vi der igennem nogle af de bymidter hvor man
skal have eco zone klistermærke ? Spørger fordi vores GPS (og google
maps) ikke kender de zoner og vi har een gang prøvet at der pludseligt
var en eco zone.

Turen i Italien går via SS13 SS676, SS56, SS305, SS351, SS14 ..

Hvis det hjælper kan jeg godt poste links til diverse kort med ruten
indtegnet på, fra google maps.

På forhånd tak

Fra : ABJ

Dato : 27-06-11 19:46

> [...]
> fornuftig vej at køre dertil som jeg ser det og da der ingen afgifter
> er i Tyskland og vi planlægger at køre der om natten så er motorvejen

Det eneste der kan være tvivl om på strækningen gennem Tyskland er om I skal
køre ad A7 hele vejen eller skifte til A9 ved at køre østpå ved Hannover til
A9 som er mindre befærdet og nyere.

> [...]
> skal have eco zone klistermærke ? Spørger fordi vores GPS (og google
> maps) ikke kender de zoner og vi har een gang prøvet at der pludseligt

Italienske ZTL (Zona Trafico Limitato) bymidter kan man ikke købe
klistermærke til, der er forskellige regler for hver by, og det er normalt
kun lokale der kan få adgang, man bliver fotograferet hver gang man kører
ind og får en bøde for hver indkørsel.
Kør udenom bymidterne.

Fra : Jet

Dato : 29-06-11 10:23

On 27 Jun., 14:21, xsatqu...@spampleaseremovemenow.gmail.com wrote:

> Hvis jeg taster etape 2 ind p google maps s st r der at der skal
> betales toll p felbertauernstrasse . Lidt googling forklarer at det
> koster 10 at k re dette stykke vej hvilket ogs er fint nok.

http://www.felbertauernstrasse.at/de/tickets-tarife/tarife.html
I mange tilfælde vil du få hurtigere svar ved at søge på Google