Offentlig transport i London
Fra : Henrik

Dato : 24-06-11 09:17

Hej,

Konen og jeg skal 4 dage til London torsdag-søndag, hvad skal man vælge af
billet type? Og kan det betale sig at købe dem hjemmefra?

Har lidt kig på Travelcard, men det koster 50£ måske pricy, og dog?

Man kan også vælge oyster card, men så skal man selvfølgelig huske at fylde
det op.

Hvad siger i London eksperter?
--
Henrik

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 24-06-11 12:16

Den 24-06-2011 10:17, Henrik skrev:
> [...]
>
> Har lidt kig på Travelcard, men det koster 50£ måske pricy, og dog?
>
> Man kan også vælge oyster card, men så skal man selvfølgelig huske at fylde

Vi ville næsten ikke kunne leve uden Oyster Card, det er meget nemt og
meget overskueligt at holde øje med saldo og tanke op

Og så føler man mere, at man hører rigtigt til i london

Bjarne

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 24-06-11 20:05

"Henrik" <dyk@mil.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Har lidt kig på Travelcard, men det koster 50£ måske pricy, og dog?
>
> Man kan også vælge oyster card, men så skal man selvfølgelig huske at

Det er svært at forklare, hvad der er bedst hvornår. Her forsøger de selv at
forklare det:
http://www.londontoolkit.com/briefing/travelcard_oyster.htm
Så ved kortere besøg vil et travelcard nok være det letteste.
Vi var der i efteråret og købte endags travelcard på s-togsstationerne og
det fungerede fint.
Bemærk at det også giver rabat til nogle af turbådene på Themsen. Vi sejlede
med en som lægger til lige øst for Tower Bridge og det gav en ret stor
rabat. SÃ¥dan en tur kan absolut anbefales.
Vi kørte hver dag med flere forskellige ruter (hovedsaligt busser, da man jo
ikke oplever meget under jorden), kom hjem til hotellet og kørte så igen ind
for at finde et sted at spise osv. om aftenen, så vi er ikke i tvivl om, at
vi fik fuldt udbytte af vores travelcard, da der jo er ubegrænset antal
skift til samme pris. Der kører rigtig mange busser på kryds og tværs, og på
mange af ruterne er der kun ca. 5 min mellem hver bus, så ventetiden er ofte
særdeles begrænset.

Kurt