MS Windows
briani 27239
XP-Pc går i bios-setup
Fra : Flemming Kjær

Dato : 23-06-11 14:42

Hej

Min gamle PC med XP går pludselig i stå i bios når jeg tænder
for maskinen. Jeg kan godt ændre bios, men den går igen i stå
i bios under ny opstart.
Hvad er der mon gået galt?

mvh.
Flemming

Fra : Cykelsmeden

Dato : 23-06-11 15:16

Den 23-06-2011 15:41, Flemming Kjær skrev:
> Min gamle PC med XP går pludselig i stå i bios når jeg tænder
> for maskinen. Jeg kan godt ændre bios, men den går igen i stå
> i bios under ny opstart.
> Hvad er der mon gået galt?
Jeg er ikke helt med på hvad du mener, men
kommer den ikke med en fejlmelding?
ala "no disc or OperativSystem"

der kan gå lidt tid inden.

//fiii

Fra : Flemming Kjær

Dato : 23-06-11 15:56

"Cykelsmeden" skrev i meddelelsen

> [...]
> i bios under ny opstart.
> Hvad er der mon gået galt?
Jeg er ikke helt med på hvad du mener, men

Nej ingen fejlmelding.
I går startede maskinen normalt. Jeg lavede kun nogle opslag, altså
ingen ændringer og lukkede ned som sædvanlig,
I dag går den så i bios, som om jeg har trykket på "Delete" under opstart,
hvad jeg selvfølgelig ikke har. Jeg har prøvet at lægge winxp cd'en i
drevet for at få maskinen til at starte op på cd i stedet for HD, men den
går stadig i bios. Mystisk.

mvh.
Flemming

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 23-06-11 15:33

On Thu, 23 Jun 2011 15:41:31 +0200, Flemming Kjær <fogn@webspeed.dk>
wrote:

> [...]
>
>Min gamle PC med XP går pludselig i stå i bios når jeg tænder
>for maskinen. Jeg kan godt ændre bios, men den går igen i stå
Den beder om et nyt BIOS batteri ?

/Hans

Fra : Flemming Kjær

Dato : 23-06-11 16:03

wrote:

> [...]
>
>Min gamle PC med XP går pludselig i stå i bios når jeg tænder
>for maskinen. Jeg kan godt ændre bios, men den går igen i stå

Den kan godt huske dato og tid, så batteriet burde være OK.

mvh.
Flemming

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 23-06-11 16:10

On Thu, 23 Jun 2011 17:03:10 +0200, Flemming Kjær <fogn@webspeed.dk>
wrote:

>"Hans Kjaergaard" skrev i meddelelsen

>Den beder om et nyt BIOS batteri ?
>

>Den kan godt huske dato og tid, så batteriet burde være OK.

Prøv at starte den op uden tastatur og mus.

/Hans

Fra : Flemming Kjær

Dato : 23-06-11 16:29

wrote:

>"Hans Kjaergaard" skrev i meddelelsen

>Den beder om et nyt BIOS batteri ?
>

>Den kan godt huske dato og tid, så batteriet burde være OK.

Prøv at starte den op uden tastatur og mus.

Der var fejlen. Nyt tastatur så er sagen bøf.
Tak for hjælpen.

mvh.
Flemming

Fra : Flemming Kjær

Dato : 23-06-11 18:46

wrote:

> [...]

Prøv at starte den op uden tastatur og mus.

Der var fejlen. Nyt tastatur så er sagen bøf.

Det var batterierne i tastaturet der var svage.

mvh.
Flemming