MS Windows
briani 27239
Slumre virker ikke
Fra : Flemming Kjær

Dato : 22-06-11 15:42

Hej.
Jeg har fået ny PC med win7. Når jeg sætter maskinen til at slumre
lukker den ned som den skal, men efter få sekunder starter den op igen
uden at hverken tastatur eller mus er rørt.
Hvad kan det skyldes?

mvh.
Flemming

Fra : Ole C

Dato : 22-06-11 20:55

Flemming Kjær skrev blandt andet:

> Jeg har fået ny PC med win7. Når jeg sætter maskinen til at slumre
> lukker den ned som den skal, men efter få sekunder starter den op igen
> uden at hverken tastatur eller mus er rørt.
> Hvad kan det skyldes?

At musen har reageret på bittesmå rystelser.
Kig på musens Egenskaber under Enhedshåndtering>fanebladet Strømstyring.
Kontroller at markeringen er fjernet ved "Tillad at denne enhed vækker
computeren".

--
vh
Ole C

Fra : Flemming Kjær

Dato : 22-06-11 23:35

"Ole C" skrev i meddelelsen news:4e02488e$0$315$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]

=Kig på musens Egenskaber under Enhedshåndtering>fanebladet Strømstyring.
=Kontroller at markeringen er fjernet ved "Tillad at denne enhed vækker

=--
=vh
=Ole C

Det er hermed prøvet, men uden held.

mvh.
Flemming

Fra : Jante

Dato : 23-06-11 00:11

"Flemming Kjær" skrev:

> [...]
> =Kig på musens Egenskaber under Enhedshåndtering>fanebladet
> Strømstyring. =Kontroller at markeringen er fjernet ved "Tillad at

Det mest sandsynlige er, at Wake On LAN er aktiveret.
Deaktiveres normalt i BIOS.

/J

Fra : Flemming Kjær

Dato : 23-06-11 00:47

"Jante" skrev i meddelelsen

"Flemming Kjær" skrev:

> [...]
> denne enhed vækker =computeren".
>

> Det er hermed prøvet, men uden held.

=Det mest sandsynlige er, at Wake On LAN er aktiveret.

Jeg kunne ikke finde WOL, men fandt Wakeup Event Setup.
Det virkede imidlertid ikke, men så var der "Enable Hibernation",
Det hjalp da den blev disabled.

Tak for hjælpen
mvh.
Flemming

Fra : Flemming Kjær

Dato : 23-06-11 14:29

"Flemming Kjær" skrev i meddelelsen

"Jante" skrev i meddelelsen

"Flemming Kjær" skrev:

> [...]

=Jeg kunne ikke finde WOL, men fandt Wakeup Event Setup.
=Det virkede imidlertid ikke, men så var der "Enable Hibernation",

Det var så ikke en holdbar løsning, for det virker ikke i dag.
Andre forslag?
mvh.
Flemming

Fra : Edmund

Dato : 24-06-11 00:48

Den 23-06-2011 15:29, Flemming Kjær skrev:

> [...]
> =Det hjalp da den blev disabled.
>
> Det var så ikke en holdbar løsning, for det virker ikke i dag.

1. vækning af pc via mus/tastatur kan du måske også indstille i din bios

2. Fjerne alt der er sat til pc, også mus og tastatur.

3. Prøv at tilslutte til en anden sikringsgruppe i huset.

--
Mvh Edmund

Fra : Flemming Kjær

Dato : 24-06-11 10:34

"Edmund" skrev i meddelelsen

> [...]

=2. Fjerne alt der er sat til pc, også mus og tastatur.

=3. Prøv at tilslutte til en anden sikringsgruppe i huset.

1. Det er prøvet via Egenskaber for mus.

2. Det er også prøvet.

3. Det er ikke rigtig muligt i praksis. Alle kontakter i nærheden kører
på samme gruppe.

mvh.
Flemming

Fra : Ole C

Dato : 24-06-11 11:29

Flemming Kjær skrev blandt andet:

> =3. Prøv at tilslutte til en anden sikringsgruppe i huset.

> 3. Det er ikke rigtig muligt i praksis. Alle kontakter i nærheden
> kører på samme gruppe.

Til afprøvning af teorien, kan en forlængerledning vel bruges....
Ikke at jeg tror det gør nogen forskel - men alligevel

--
vh
Ole C

Fra : Cykelsmeden

Dato : 24-06-11 11:46

Den 24-06-2011 11:34, Flemming Kjær skrev:

> [...]
>
> 2. Det er også prøvet.
>
> 3. Det er ikke rigtig muligt i praksis. Alle kontakter i nærheden kører

Lige netop den maskine:
Har du den nyeste bios?

//finn

Fra : Flemming Kjær

Dato : 24-06-11 13:39

"Cykelsmeden" skrev i meddelelsen

> [...]
>
> 2. Det er også prøvet.
>
> 3. Det er ikke rigtig muligt i praksis. Alle kontakter i nærheden kører

Lige netop den maskine:
Har du den nyeste bios?

Bios: E7707MLN.10B

PS.: Hvorfor sætter min win. live.mail ikke markeringspile på
oprindelig tekst i dette svar?

mvh.
Flemming

Fra : Cykelsmeden

Dato : 24-06-11 13:46

Den 24-06-2011 14:38, Flemming Kjær skrev:

> Lige netop den maskine:
> Har du den nyeste bios?
>
> Bios: E7707MLN.10B

Jeg så bare i anden tråd at det var "den famøse medionmaskine", som
havde bios-fejl fra leverandøren - husker ikke selv numrene

> PS.: Hvorfor sætter min win. live.mail ikke markeringspile på
> oprindelig tekst i dette svar?

godt sprgsml. - jeg bruger aldrig ms-mailprogrammer ;(

//finn

Fra : Ole C

Dato : 24-06-11 15:09

Flemming Kjær skrev blandt andet:

> PS.: Hvorfor sætter min win. live.mail ikke markeringspile på
> oprindelig tekst i dette svar?

Ifølge mange indlæg er den egenskab forsvundet i nyeste version ....

--
vh
Ole C

Fra : Edmund

Dato : 24-06-11 15:03

Den 22-06-2011 16:42, Flemming Kjær skrev:
> [...]
> lukker den ned som den skal, men efter få sekunder starter den op igen
> uden at hverken tastatur eller mus er rørt.

Måske du kan opdatere bundkort/chipset driver.

Hvad hedder din pc, har du selv installeret Windows.

Endnu et vildt gæt på hvad du kunne prøve, er at gå i
kontrolpanel/strømstyrring
Så i skift advancerede strømstyrrings indstillinger.
under slumre, deaktiver vækketimere.

--
Mvh Edmund

Fra : Flemming Kjær

Dato : 24-06-11 17:09

"Edmund" skrev i meddelelsen

> [...]

Endnu et vildt gæt på hvad du kunne prøve, er at gå i
kontrolpanel/strømstyrring
Så i skift advancerede strømstyrrings indstillinger.

PC'en er en Medion MD8890 og Windows7 var installeret.
Dit forslag med at deaktivere vækketimere er nu prøvet,
dog uden at løse problemet.

mvh.
Flemming