Opdatering af Google Maps
Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 18-06-11 14:02

Hvor tit bliver kortene opdateret?
Hvis jeg kigger på vores by, kan jeg se det er ret længe siden den blev
fotograferet.

Hilsen Matthias

Fra : Max

Dato : 18-06-11 20:15

Hej Matthias

> Hvor tit bliver kortene opdateret?

Google tilstræber vidst at opdater hvert tredie år.

Men der er mange faktore der spille ind, de laver
ikke selv alle billederne og det er sikkert heller
ikke alle steder de får lov til at opdatere i det
de gerne vil. Og så er der jo områder der er et
stort ønske om at opdater ofte og andre hvor
det er lidt ligegyldigt.

Max

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 18-06-11 21:17

"Matthias H. Matthiessen" <matthiessen@dioder.dk> wrote in message
> Hvor tit bliver kortene opdateret?

Det er vidst ret blandet. For DK er det meste fra 2005-6. Krak har langt
nyere fotos.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-06-11 21:50

Uffe Kousgaard skrev:

> Det er vidst ret blandet. For DK er det meste fra 2005-6. Krak har langt
> nyere fotos.

Jeg synes da tit jeg ser 2011, men jeg kikker mest på Horsens og
Århus.

--
Bertel

Fra : Max

Dato : 18-06-11 21:54

Hej Bertel

> Jeg synes da tit jeg ser 2011, men jeg kikker mest på Horsens og
> Århus.

Ja, under Horsens står der kortdata 2011, men både sattelit
billederne og street view er ældre.

Max

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 18-06-11 23:28

Max skrev:
> Hej Bertel

Fly-optagelsernes årstal kan man vist ikke stole på. De er
ofte ældre end det der står.

> Ja, under Horsens står der kortdata 2011, men både sattelit
> billederne og street view er ældre.

De fleste street view-billeder i DK er mig bekendt optaget
i april og maj 2009. Google-bilerne begyndte at køre den
14. april.

--
Herluf :·)

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 19-06-11 12:23

"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> wrote in message

> Jeg synes da tit jeg ser 2011, men jeg kikker mest på Horsens og
> Århus.

Du skal anvende Google Earth. Så står den originale dato nederst på skærmen
(Imagery date xxxx). Endda med mulighed for at bladre tilbage i tiden for
mange områder. Prøv f.eks. Kiel. Der kan man komme helt tilbage til 1943.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-06-11 13:16

Uffe Kousgaard skrev:

> Du skal anvende Google Earth. Så står den originale dato nederst på skærmen
> (Imagery date xxxx).

Ja, det gør den sørme også - endda på dansk (Dato for billede).

> Endda med mulighed for at bladre tilbage i tiden for mange
> områder.

Ja, det kendte jeg godt.

--
Bertel

Fra : Leif Neland

Dato : 18-06-11 22:12

Den 18-06-2011 15:02, Matthias H. Matthiessen skrev:
> Hvor tit bliver kortene opdateret?
> Hvis jeg kigger på vores by, kan jeg se det er ret længe siden den blev
> fotograferet.

Det er heller ikke sikkert, de bruger de nyeste kort.

Hvis man ser i google earth, kan man vælge forskellige optagelser, og i
mit område er det næstnyeste kort mere tydeligt, sikkert taget i bedre
vejr end det nyeste; det er det næstnyeste de bruger på google maps.

Leif