folketælling Skive Viborg amt 1901 Adelgad~
Fra : ulla elisa

Dato : 14-06-11 01:05

Hvor finder jeg Slotsgade + Adelgade på AO: i folketælling Skive
Viborg amt 1901
på forhånd tak
mvh
Ulla elisa

Fra : Toke Nørby

Dato : 14-06-11 17:51

ulla elisa <uelisa@gmail.com> wrote:

> Hvor finder jeg Slotsgade + Adelgade på AO: i folketælling Skive
>Viborg amt 1901
>på forhånd tak
>mvh
>Ulla elisa

Hej UE
Jeg kan se (ved at Google-søge de nævnte gadenavne), at du allerede i
2005 var ved at give op. Jeg kan nok ikke hjælpe umiddelbart for det
ser ud til at de to gader mangler i den online FT for Skive. Hvorfor,
har jeg ingen anelse om.

Jeg vil derfor foreslå, at du kontakter Skive Byhistoriske Arkiv
97 52 81 22, Asylgade 5, 1. sal., for at finde nyt. Lokalarkiverne har
ofte deres egne FT i udskrift og kan givet fortælle dig, hvorfor de to
gader mangler i FT-1901.
--
Mvh Toke

Toke.Norby@Norbyhus.dk
Læs om Ejnar Olsen og Søllestedmærkerne
samt om trusselsbrevet til kong Fr. 8!
http://www.norbyhus.dk/

Fra : Peter Loumann

Dato : 14-06-11 18:53

On Tue, 14 Jun 2011 18:51:04 +0200, Toke Nørby wrote:

> [...]
> 97 52 81 22, Asylgade 5, 1. sal., for at finde nyt. Lokalarkiverne har
> ofte deres egne FT i udskrift og kan givet fortælle dig, hvorfor de to

Alternativt kandet nok svare sig at søge lidt rundt. Udgaven på

http://www.sa.dk/ao/SoegeSider/Folketaelling.aspx

er tit noget rod. Eksempler fra Næstved:

1901
Amtmandsgade er inder Aagade
Østergade og del af Præstøvej er under Vordingborgvej

1890
Østergade er under Nørre Sundby

--
pl
http://huse-i-naestved.dk/

Fra : ulla elisa

Dato : 14-06-11 12:47

On 14 Jun., 19:53, Peter Loumann <ped...@tdcadsl.dk> wrote:

> Alternativt kandet nok svare sig at s ge lidt rundt. Udgaven p
>
> http://www.sa.dk/ao/SoegeSider/Folketaelling.aspx
>
> er tit noget rod. Eksempler fra N stved:
>
> 1901
> Amtmandsgade er inder Aagade
> stergade og del af Pr st vej er under Vordingborgvej
>
> 1890
> stergade er under N rre Sundby
>
> --
> plhttp://huse-i-naestved.dk/

hej
jeg har været alle gaderne igennem i folketællingerne på ao i 1901 i
skive % resultat for nævnte gader nu skriver jeg til arkivalieronline
for at høre om de har glemt gaderne .
mvh
ulla elisa