MS Windows
briani 27239
Hive mp3 filer ud af mapper, blandet.
Fra : ___P.Sir

Dato : 13-06-11 10:21

Hvordan kan man lettest gøre følgende:
Jeg har et antal mapper med mp3 filer. Jeg ønsker at hive kopier af disse
filer UD af mapperne og lagt i en ny enkelt mappe - alle sammen. Derefter
kan jeg jo sortere i alfabetisk eller anden orden således at man ikke
afspiller alle numre fra samme kunstner samtidig - men blandet. Det er
grunden til at jeg ikke ønsker dem liggende i mapper efter kunstnere, som de
gør nu.
Ja, jeg ved man kan gøre det "manuelt" selvfølgelig, mappe efter mappe, men
mon der er en hurtigere/nemmere måde at gøre det på?
Det skal tilføjes at det ikke er nok med en playliste, da jeg ønsker at
lægge numrene, nu blandet, over på en usb stick, til at afspille i min bil..
Jeg bruger (stadig) XP home, sp3
Preben

--
www.granvista.dk
Luksusferie i Spanien

Fra : emjeppesen

Dato : 13-06-11 10:29

___P.Sir skrev:

>Ja, jeg ved man kan gøre det "manuelt" selvfølgelig, mappe efter mappe, men
>mon der er en hurtigere/nemmere måde at gøre det på?

Kan du ikke bare søge din HD igennem for *.mp3 og så kopiere dem
derfra i et hug og ind i en ny mappe. Så kan du derfra lægge nogle af
dem over på din USBpen

Hilsen emj

Fra : ___P.Sir

Dato : 13-06-11 13:49

"emjeppesen" <emj@> skrev i en meddelelse

> Kan du ikke bare søge din HD igennem for *.mp3 og så kopiere dem
> derfra i et hug og ind i en ny mappe. Så kan du derfra lægge nogle af
> dem over på din USBpen
>
> Hilsen emj

God ide - og jo, jeg får så en oversigt over alle filerne. Men det er som om
de ikke vil lade sig kopiere, i større antal ihvertfald. Jeg ved ikke hvad
grænsen i antal eller mb er, men det skal åbenbart gøres i mindre portioner.
Så kan det godt lade sig gøre. Men det tager også tid.Hvorfor kan jeg ikke
bare kopiere dem alle på én gang mon?

preben

Fra : emjeppesen

Dato : 13-06-11 14:58

___P.Sir skrev:

>Hvorfor kan jeg ikke
>bare kopiere dem alle på én gang mon?

Det skal du også kunne, men der kan jo være så mange, at det tager
lidt tid . Du markerer bare hele bundtet - højreklikker og vælger
kopier - og venter lidt tålmodigt. Finder så en tom mappe og vælger
sæt ind.

Hilsen emj

Fra : ___P.Sir

Dato : 13-06-11 16:23

> [...]
> lidt tid . Du markerer bare hele bundtet - højreklikker og vælger
> kopier - og venter lidt tålmodigt. Finder så en tom mappe og vælger

Ja okay, det ser jeg. Det kører nu. Skulle lige igennem en reboot først. Fik
vist i trykket for mange gange for det samme, i lutter utålmodighed!.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 13-06-11 10:55

Mon, 13 Jun 2011 11:20:38 +0200 skrev ___P.Sir:

> [...]
>lægge numrene, nu blandet, over på en usb stick, til at afspille i min bil..

I stifinderen placerer du dig i den overordnede mappe, altså den mappe
der indeholder alle undermapperne. Søg efter *.mp3. Jeg er næsten
sikker på, at Windows Stifinder, som standard, også søger i
undermapper.

Hvis ikke, kan du ændre indstillingerne. I Windows 7 trykker du på
Win-tasten og skriv "skift søgeindstillinger" og gå derind og justér
efter behag.

Markér og kopier alle de fundne filer over i en ny mappe.

Du kan også bruge Xcopy i en DOS-prompt. Tryk på Win-tasten, skriv
"komm" og vælg "Kommandoprompt. Så åbnes der et sort vindue, hvor du
er placeret i "C:\Users\Brugernavn". Hvis du har dine nuværende
undermapper i en mappe der hedder "Musik" på D-drevet og ønsker alle
mp3-filer kopieret til en mappe der hedder "MP3-musik" i stedet (opret
den i stifinderen; det er det nemmeste), skriver du:

xcopy d:\musik\*.mp3 d:\mp3musik /s

/s betyder at den tager undermapper med.

Hvis du ikke gider at se på filimmeret af filer under kopieringen, kan
du tilføje parameteren Q, som betyder Quiet:

xcopy d:\musik\*.mp3 d:\mp3musik /s/q

xcopy nulstiller filernes attributter. Hvis dine filer f.eks. er
skrivebeskyttede og du ønsker at bevare dette, skal du tilføje /k

xcopy d:\musik\*.mp3 d:\mp3musik /s/q/k

Når du er færdig i det sorte vindue, skriver du blot "exit" og så
lukkes det.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Søges: En person der kan passe heste, som ikke ryger eller drikker.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 13-06-11 10:58

Mon, 13 Jun 2011 11:55:27 +0200 skrev Kurt Hansen:

>Du kan også bruge Xcopy i en DOS-prompt.

Ups, sorry, glem det. Xcopy kopierer hele mappestrukturen og så er du
jo lige vidt.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-06-11 12:20

Den 13-06-2011 11:20, ___P.Sir skrev:

> Jeg har et antal mapper med mp3 filer. Jeg ønsker at hive kopier af disse
> filer UD af mapperne og lagt i en ny enkelt mappe - alle sammen.

Du har en forkert synsvinkel på problemet. I stedet er du
langt bedre stillet med et program, der kan finde
musikfilerne i de forskellige mapper og så afspille i
blandet rækkefølge - eller ud fra søgeord - eller ud fra
mest spillede numre.

Stort set alle nyere musikprogrammer kan klare den opgave.
Så hvis du hænger fast i et gammelt program, eller et nyt
program uden den funktionalitet, var det måske på tide at
overveje at skifte det ud.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til computeren og internettet:

Fra : emjeppesen

Dato : 13-06-11 12:56

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
>musikfilerne i de forskellige mapper og så afspille i
>blandet rækkefølge - eller ud fra søgeord - eller ud fra

Nu vil han jo altså gerne have dem på en USB pen og afspille derfra.

Det kan han jo gere fra en bilradio eller hvad han nu vil proppe sin
USBpen ind i.
Det kræver da ikke noget sindrigt program.

Hilsen emj

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 13-06-11 14:15

"___P.Sir" <remove_ps@granvista.dk> skrev i meddelelsen
> Hvordan kan man lettest gøre følgende:
> Jeg har et antal mapper med mp3 filer. Jeg ønsker at hive kopier af
> disse filer UD af mapperne og lagt i en ny enkelt mappe - alle sammen.

Lidt kalv-manuelt - men burde virke ret simpelt:

I kommandoprompt skriver du skriver du:

dir *.mp3 /b /s > x.bat

Så får du en bat-fil med alle filnavne incl path for alle MP3-filer f.x.

c:\Directory\filnavn.mp3

Den hiver du filen ind i en editor og ændrer:

c: til copy c: (eller hvor dine filer nu ligger)
..mp3 til .mp3 x: eller hvor dine filer nu skal hen)

for alle forekomster i filen

Så ser alle linier sådan ud:

copy c:\Directory\filnavn.mp3 x:

- og så kører du bare .bat-filen

Jan

Fra : emjeppesen

Dato : 13-06-11 15:37

Jan Vestergaard skrev:

>- og så kører du bare .bat-filen

Tror du ikke, at det overstiger spørgerens formåen at lave en
bat-fil?. Han lyder ikke som en garvet rotte udi edb

Hilsen emj

Fra : Kurt Hansen

Dato : 13-06-11 16:21

Mon, 13 Jun 2011 16:37:12 +0200 skrev emjeppesen:

>Tror du ikke, at det overstiger spørgerens formåen at lave en
>bat-fil?. Han lyder ikke som en garvet rotte udi edb

Det skal han heller ikke. Den oprettes med "> x.bat".

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 13-06-11 17:25

"Kurt Hansen"
> Det skal han heller ikke. Den oprettes med "> x.bat".
> Kurt Hansen

Næsten - han skal lige ind i en Edit og tilføje Copy i starten af hver
linie og x: i slutningen - men det er rimelig nemt med replacefunkrionen
på den nævnte måde.

Men det krøver selvfølgelig, at man ved, hvad en bat-fil er.

Jan

Fra : admin

Dato : 13-06-11 16:01

___P.Sir wrote:
> [...]
> at lægge numrene, nu blandet, over på en usb stick, til at afspille i
> min bil.. Jeg bruger (stadig) XP home, sp3

Total Commander er din ven i nøden

Brug søgefunktionen og vælg kopier til listbox så er
det bare at kopiere de fundne filer til din usb stick.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 13-06-11 17:40

"admin" <administration@hsfo.dk> skrev i meddelelsen
> Total Commander er din ven i nøden

Ja - tak for tippet - det program er stadig min bedste investring siden
Norton Commander

Jan

Fra : admin

Dato : 13-06-11 17:55

Jan Vestergaard wrote:

> Ja - tak for tippet - det program er stadig min bedste investring
> siden Norton Commander

Når du ser farven BLÅ......så er er ikke Nykredit, men
NORTON COMMANDER

Fra : Cykelsmeden

Dato : 13-06-11 21:50

Den 13-06-2011 18:54, admin skrev:
> Når du ser farven BLÅ......så er er ikke Nykredit, men
> NORTON COMMANDER

*LOL*

Jeg ville lave en grafisk søg *.mp3 fra ønsket topdir

Hvis jeg ønsker hele søgeresultatet, så ctrl-a, højreklik, vælg "Send
To" flytbar disk (X:)

Ellers bare markere det ønskede.
Der kan formentligt rodes rundt i kunstnere ved først at sortere listen
(klik på kolonnenavnet) efter filnavn.

//finn

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 13-06-11 21:51

"admin" <administration@hsfo.dk> skrev i meddelelsen
> Når du ser farven BLÅ......så er er ikke Nykredit, men
> NORTON COMMANDER

Netop

Jan

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-06-11 07:40

admin skrev:

> Når du ser farven BLÅ......så er er ikke Nykredit, men
> NORTON COMMANDER

Hvornår er "General protection error" blevet omdøbt til "NORTON
COMMANDER"?

--
Bertel

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 14-06-11 18:59

"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i
meddelelsen
> Hvornår er "General protection error" blevet omdøbt til "NORTON
> COMMANDER"?

Nu er blå mange ting - her er genialt program ved navn Norton Commander,
der var DOS-forgængeren til Total Commander - og et genialt program
dengang - i vore dage har det en stor begrænsning, og det er at det ikke
kan håndtere lange filnavne, men der findes en klon, der hedder File
Commander, der ligner til forveksling - stadig blå - men kan håndtere
lange filnavne.

Jan

Fra : Max

Dato : 14-06-11 19:21

Hej Jan

> Commander, der var DOS-forgængeren til Total Commander - og et
> genialt program dengang - i vore dage har det en stor begrænsning, og
> det er at det ikke kan håndtere lange filnavne, men der findes en

Total Commander håndtere nu uden problemer lange filnavne.

Max

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 14-06-11 22:06

> Total Commander håndtere nu uden problemer lange filnavne.

Øh - ja - men den er ikke blå

Det er den gamle Norton Commander, der ikke gør - den kører fint
stadigvæk, men viser kun de gamle 8.3 dos-filnavne.

Jan

Fra : Max

Dato : 14-06-11 22:20

Hej Jan

> Øh - ja - men den er ikke blå

Det kommer da an på om den er sat op til at være blå :)

Max

Fra : Helge S.

Dato : 15-06-11 05:29

Norton Commander nåede at ud komme i en udgave som "håndterede" lange
filnavne - tror den hed 5.51 ell sådan noget
mv Helge S.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 15-06-11 17:46

"Helge S." <helges@nomail.com> skrev i meddelelsen
> Norton Commander nåede at ud komme i en udgave som "håndterede" lange
> filnavne - tror den hed 5.51 ell sådan noget
> mv Helge S.

OK - det var jeg så ikke klar over - min den sidste var 5.0

Jan

Fra : Max

Dato : 14-06-11 11:04

Hej

> Hvordan kan man lettest gøre følgende:

Jeg ville gøre følgende:

Oprette en M3U playliste med alle dine
MP3 filer.

Så kan man i playlisten sortere, redigere
og alt det der.

Når playlisten så er som man vil have den,
ja så bruger man et program som M3U Copier
til at kopiere MP3 filerne over på det
medie hvor man ønsker at have kopierne.

http://www.arnebrachhold.de/2006/01/08/m3ucopier-mp3-copy-tool/

Max

Fra : Kurd

Dato : 14-06-11 13:07

> [...]
> og alt det der.
>
> Når playlisten så er som man vil have den,
> ja så bruger man et program som M3U Copier

Var der nogen, der spurgte om, hvad du ville gøre?

Fra : admin

Dato : 14-06-11 15:16

Kurd wrote:

> Var der nogen, der spurgte om, hvad du ville gøre?

Var der nogen der spurgte om du er dum eller bare dum

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 14-06-11 15:35

"admin" <administration@hsfo.dk> skrev i en meddelelse

> Var der nogen der spurgte om du er dum eller bare dum

Kender du kammertonen?

Fra : admin

Dato : 15-06-11 16:22

Jørgen Sørensen wrote:
> "admin" <administration@hsfo.dk> skrev i en meddelelse

> Kender du kammertonen?

Det er vedtaget at Kurd er dum....derfor

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 16-06-11 19:41

admin wrote:

> Det er vedtaget at Kurd er dum....derfor

Han er vist bare en stakkel der higer efter opmærksomhed og det fik han
masser af her - desværre...

Til lidt eftertanke:
http://da.wikipedia.org/wiki/Troll
http://ing.dk/artikel/101565-saadan-passer-du-din-trold

Og ikke mere om det.

/Lars

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 16-06-11 20:37

"Lars Peter Larsen" <lars_pontoppidan@get_to_net.i.danmark> skrev i
meddelelsen
> Han er vist bare en stakkel der higer efter opmærksomhed og det fik
> han masser af her - desværre...

De fleste vælger da heldigvis at ignorere hans indlæg, men ind imellem
er der desværre nogle, der svarer på dem ;-(

Jan