Internet Explorer og æ, ø og å
Fra : Lars Bjarne Christen~

Dato : 08-06-11 16:41

Hej!

Monstro om der i dette forum skulle være nogen der ved hvorfor æ,
ø og å bliver til nogle mærklige tegn i Internet Explorer 9.0.
Siderne er udført i CSS og ligger på www.lbc-consult.dk siderne
bliver korrekt vist i Mozilla, Google, Safari og Maxthon. Forslag
til hvordan problemet evt. kan løses modtages meget gerne!
Med venlig hilsen
LBC

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Olsen

Dato : 08-06-11 17:20

Lars Bjarne Christensen wrote:

> [...]
> bliver korrekt vist i Mozilla, Google, Safari og Maxthon. Forslag
> til hvordan problemet evt. kan løses modtages meget gerne!

Jeg ser ingen mærkelige tegn i IE9.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Lars Bjarne Christen~

Dato : 08-06-11 19:15

Erik Olsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Jeg ser ingen mærkelige tegn i IE9.
>
> --
> Venlig hilsen/Best regards
> Erik Olsen
Hej Erik! Og tak for din interesse! Det viste sig at der var tale om
"historik" kluder i IE 9.0 alt er som det skal være - beklager
ulejligheden!
Mvh. LBC

Fra : Lars Bjarne Christen~

Dato : 09-06-11 18:25

Erik Olsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Jeg ser ingen mærkelige tegn i IE9.
>
> --
> Venlig hilsen/Best regards
> Erik Olsen
Hej igen! Problemet med tegnene må ligge i browseren for problemet
forsvandt efter fjernelse af IE 8.0 0g 9.0. Efter genstart dukkede dog
en anden problem op som er lidt finurlig, idet siderne er valideret og
fundet OK. De ser også rigtige ud i andre browsere, men ikke i IE 9.0.
Det drejer sig om www.lbc-consult.dk - referencer og siden service. De
dukker først op en stykke nede i min browser og jeg kan ikke finde
årsagen. Har du et bud?
På forhånd tak!

Mvh. Lars

Fra : Erik Olsen

Dato : 09-06-11 18:56

> [...]

> Det drejer sig om www.lbc-consult.dk - referencer og siden service. De
> dukker først op en stykke nede i min browser og jeg kan ikke finde

Du skriver "en stykke nede i min browser". Mener du et stykke nede på
siden?

Jeg kiggede på "Referencer" og "Service" uden at finde noget som så
mærkeligt ud.

Du angiver tegnsæt utf-8 hvilket validatoren http://validator.w3.org/
også anfører. Er du sikker på at dit program gemmer korrekt i utf-8, og
at serveren hvor siden er hostet, kan gemme i utf-8? Det er kun gæt fra
min side, men hvis der er mismatch her, kan det måske gå galt.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Lars Bjarne Christen~

Dato : 09-06-11 23:03

> [...]
> at serveren hvor siden er hostet, kan gemme i utf-8? Det er kun gæt fra
> min side, men hvis der er mismatch her, kan det måske gå galt.

Hej Erik! Tak for dit svar og interesse for mit problem. Det er kun min
maskine jeg sidder ved i skrivende stund der viser forkert på de to
omhandlede sider. Menubjælken vises rigtig men hovedindholdet "maincontent"
vises først en stykke ned på siden. Jeg har prøvet på tre andre maskiner
med IE 9.0 og der er ingen problemer, så det faldt mig ind at der var noget
forkert indstillet i Browseren på denne maskine. Jeg afinstallerede derfor
både IE 8.0 og 9.0 - genstartede og indstallerede 9.0 igen. Problemet var
der stadig og jeg kan ikke finde årsagen. Mvh. Lars

Fra : Lars Bjarne Christen~

Dato : 08-06-11 17:30

Lars Bjarne Christensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> bliver korrekt vist i Mozilla, Google, Safari og Maxthon. Forslag
> til hvordan problemet evt. kan løses modtages meget gerne!
Hej! og tak for dit svar! Nu bliver det godt nok mystisk. Jeg vil
lige prøve noget jeg har fundet på en norsk hjemmeside/nyhedsgruppe.
Foreløbig - undskyld ulejligheden!
Mvh. LBC