Hjælp til tydning/læsning
Fra : Jens Rasmussen

Dato : 08-06-11 11:42

Hej Alle i dygtige skrifttydere

Hvad står der under forældre navn, og under dåbsdato (23år er det faderens
alder?) i 1814-1852Alsted/MorsøNørre/Thisted opslag 58 nr. 1 side 57

mvh

Jens Rasmussen

Det er svært at være slægtsforsker, når man har svært ved at læse alm.
skråskrift

Fra : Toke Nørby

Dato : 08-06-11 17:41

"Jens Rasmussen" <jens@razmussen.dk> wrote:

> [...]
>
>mvh
>
>Jens Rasmussen
>
>Det er svært at være slægtsforsker, når man har svært ved at læse alm.

Hej Jens
Mens vi venter på de dygtige grafologer, vil jeg forsøge mig

Frederik Jensen fra Søe
Tieneste Pigen Ane Nielsdatter af Skarum

Under dåbsdato står der
"Var i Kirken
11. Julii 1819"

Dvs dåben fandt sted i kirken. Det er rigtigt, at det "V" godt kan
ligne et "23", men der er altid to a'er i "aar".

Jeg kender ikke lokaliteten "Søe".
--
Mvh Toke

Toke.Norby@Norbyhus.dk
Læs om Ejnar Olsen og Søllestedmærkerne
samt om trusselsbrevet til kong Fr. 8!
http://www.norbyhus.dk/

Fra : Arne Nielsen

Dato : 08-06-11 20:50

Den 08-06-2011 18:41, Toke Nørby skrev:

> [...]
>
> Dvs dåben fandt sted i kirken. Det er rigtigt, at det "V" godt kan
> ligne et "23", men der er altid to a'er i "aar".

http://da.wikipedia.org/wiki/Sø_Hovedgaard

Venlig hilsen
Arne

--
Fjern 0 i adresse ved direkte svar

Fra : Toke Nørby

Dato : 08-06-11 21:32

Arne Nielsen <arnen@post03.tele.dk> wrote:

>Den 08-06-2011 18:41, Toke Nørby skrev:
....snip

>http://da.wikipedia.org/wiki/Sø_Hovedgaard
>
>Venlig hilsen
>Arne

.... men det gør jeg nu
Tak, Arne!

Fra : Arne Feldborg

Dato : 08-06-11 22:57

Toke Nørby <Toke.Norby@Norbyhus.dk> skrev Wed, 08 Jun 2011 18:41:28
+0200

>Jeg kender ikke lokaliteten "Søe".

Se også:
http://nygaards-sedler.dk/viewpage.php?page_id=63&stil=1&navn=s%F8&ret=61

--
mvh, A:\Feldborg
http://hammerum-herred.dk/

Fra : Toke Nørby

Dato : 09-06-11 07:36

Arne Feldborg <feldborg@haunstrup.dk> wrote:

>Toke Nørby <Toke.Norby@Norbyhus.dk> skrev Wed, 08 Jun 2011 18:41:28
>+0200

>Se også:
>http://nygaards-sedler.dk/viewpage.php?page_id=63&stil=1&navn=s%F8&ret=61

Takker, Arne.
(også for dit store arbejde med Nygaards sedler, som jeg faktisk
bruger ret ofte i forb. med mine egne undersøgelser

Jeg burde nok have have tilføjet ".. og har ikke ledt efter den,
eftersom det er Anne, der spørger", men det skader ikke at få sin
horisont udvidet!