Nu spøger det igen
Fra : Ukendt

Dato : 06-06-11 16:34

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 08-06-11 08:32

> Gad vide hvad dette er
> http://ekstrabladet.dk/nationen/article1566749.ece

Kan man ikke få nogle koordinater til stedet på
"Google Mars"?

--
Herluf :·)
På denne planet forefindes vand i fire former:

Fra : Regnar Simonsen

Dato : 08-06-11 09:02

"Herluf Holdt,
> Kan man ikke få nogle koordinater til stedet på "Google Mars"?

Koordinater:

71° 49' 21'' N
29° 33' 10'' V

Umiddelbart tror jeg det er pixelfejl.
Nogle andre detaljer - fx. nær polerne - ligner også cylindre.
Så med mindre det er stor etableret koloni af aliens så ...

Hilsen Regnar Simonsen

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 08-06-11 09:34

Regnar Simonsen skrev:

> [...]

> Nogle andre detaljer - fx. nær polerne - ligner også cylindre.
> Så med mindre det er stor etableret koloni af aliens så ...

71° 49' 21'' N 29° 33' 10'' W

Tak!
Ja, jeg skal vist nærlæse Ekstra Bladets artikler
lidt bedre

En morsom detalje for mit vedkommende: På
Google Earth har jeg tilføjet et "lag" med et kort
over nedlagte jernbanestrækninger i Danmark.
Disse strækninger kommer også fint frem på
både Månen og Mars.

--
Herluf :·)

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-11 21:45

On 2011-06-08 10:34:21 +0200, Herluf Holdt, 3140 said:

> En morsom detalje for mit vedkommende: På
> Google Earth har jeg tilføjet et "lag" med et kort
> over nedlagte jernbanestrækninger i Danmark.
> Disse strækninger kommer også fint frem på
> både Månen og Mars.

Det var pokkers, DSB First har måske virkeligt taget deres navn seriøst?

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 09-06-11 09:10

Den 08/06/11 10.34, Herluf Holdt, 3140 skrev:

> [...]
> Google Earth har jeg tilføjet et "lag" med et kort
> over nedlagte jernbanestrækninger i Danmark.
> Disse strækninger kommer også fint frem på

Det er også på tide at få etableret jernbaner der. De søde grønne
marsmænd skal da ikke gå rundt.

Mvh. Lars

Fra : Dieter Britz

Dato : 08-06-11 09:33

Regnar Simonsen wrote:

> "Herluf Holdt,
>>

> Koordinater:
>
> 71° 49' 21'' N
> 29° 33' 10'' V

Hvordan bruger man dem? Jeg kan ikke se en mulighed for at angive
koordinater.
--
Dieter Britz (dieterhansbritz<at>gmail.com)

Fra : Max

Dato : 08-06-11 09:42

Hej Dieter

> Hvordan bruger man dem? Jeg kan ikke se en mulighed for at angive
> koordinater.

Du taster bare 71° 49' 21'' N 29° 33' 10'' W ind i Fly to feltet.

--
Mvh Max

Fra : Dieter Britz

Dato : 08-06-11 09:52

Max wrote:

> Hej Dieter

> Du taster bare 71° 49' 21'' N 29° 33' 10'' W ind i Fly to feltet.

Jeg får ikke sådan et felt, blot Search, som ikke ville kende koordinater.
--
Dieter Britz (dieterhansbritz<at>gmail.com)

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 08-06-11 10:41

Dieter Britz skrev:

> Jeg får ikke sådan et felt, blot Search, som ikke ville kende
> koordinater.

Hvilken version af Google Earth bruger du?
Det står under "Hjælp" i "Om Google Earth".

Jeg bruger 5.2.1.1588, men vil nu skifte til 6.0.0.1735.
Det gør man i "Hjælp" -> "Søg efter opdateringer online"

--
Herluf :·)

Fra : Dieter Britz

Dato : 08-06-11 12:11

Herluf Holdt, 3140 wrote:

> Hvilken version af Google Earth bruger du?
> Det står under "Hjælp" i "Om Google Earth".
>
> Jeg bruger 5.2.1.1588, men vil nu skifte til 6.0.0.1735.
> Det gør man i "Hjælp" -> "Søg efter opdateringer online"

Ah, jeg gik ind i Google Mars. Earth synes at være et program,
jeg skal installere, og det er jeg ikke så varm på. Men nu
tror jeg heller ikke, at der er bygninger på Mars, så det
kan være lige meget.
--
Dieter Britz (dieterhansbritz<at>gmail.com)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-06-11 13:10

Dieter Britz skrev:

> Ah, jeg gik ind i Google Mars. Earth synes at være et program,
> jeg skal installere, og det er jeg ikke så varm på. Men nu
> tror jeg heller ikke, at der er bygninger på Mars, så det
> kan være lige meget.

Du burde mindst én gang unde dig selv at installere det og prøve
det. Jeg tror ikke du fjerner det igen.

Hvis du er interesseret, har jeg er fif så det ikke ved
installationen piller ved C-drevet. Det gemmer dog efterhånden
nogle brugerdata på C.

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-11 21:57

On 2011-06-08 14:09:38 +0200, Bertel Lund Hansen said:

> Du burde mindst én gang unde dig selv at installere det og prøve
> det. Jeg tror ikke du fjerner det igen.

Jeg er heller ikke så bekendt med Google Earth, men hentede programmet.
Indtastede koordinaterne, og landede et sted på Grønland...

Hvad gør jeg forkert?

Fra : Max

Dato : 08-06-11 22:00

Hej Steen

> Hvad gør jeg forkert?

Du skulle nok vælge at tage til Mars.

Max

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-11 22:05

On 2011-06-08 22:59:58 +0200, Max said:

> Hej Steen

> Du skulle nok vælge at tage til Mars.

Smart

Fra : Max

Dato : 08-06-11 22:08

Hej Steen

> Smart

Fandt du så billedefejlen ?

Max

Fra : Steen

Dato : 09-06-11 16:39

Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> Hej Steen

> Fandt du så billedefejlen ?

Jeps
--
Steen
https://twitter.com/spentrup

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-06-11 10:43

Dieter Britz skrev:

> Jeg får ikke sådan et felt, blot Search, som ikke ville kende koordinater.

Hvis trekanten ved "Søg" peger til højre, så klik på den.

Hvis den peger nedad, er der et felt hvor der står "Flyv til
f.eks. ...". Det er det du skal bruge.

Hvis det ikke er der, skal du trykke på fanen med "Flyv til".

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-06-11 09:18

Herluf Holdt, 3140 skrev:

> Kan man ikke få nogle koordinater til stedet på
> "Google Mars"?

De stod faktisk nederst i artiklen.

--
Bertel

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 09-06-11 09:14

Den 06/06/11 17.33, Steen skrev:
> Gad vide hvad dette er
> http://ekstrabladet.dk/nationen/article1566749.ece

En joke. Det lyder usandsynligt at jordboere eller fremmede skulle have
bygget noget der.

Mvh. Lars

Fra : Max

Dato : 09-06-11 10:40

Hej Lars

> En joke. Det lyder usandsynligt at jordboere eller fremmede skulle
> have bygget noget der.

Det kan vel være starten på en jernbane ?

Max

Fra : Martin Bak

Dato : 09-06-11 14:42

"Lars Kongshøj" <lars_kongshoj@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> En joke. Det lyder usandsynligt at jordboere eller fremmede skulle have
> bygget noget der.

Det er også foreslået, at genstanden slet ikke befinder sig på Mars'
overflade, men er en satellit eller andet, der er imellem planeten og
kameraet. På den måde vil et ret lille objekt opfattes som enormt, hvis det
antages at være på overfladen.

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : JB

Dato : 18-06-11 07:24

"Steen" skrev i meddelelsen news:4decf34e$0$313$14726298@news.sunsite.dk...
> Gad vide hvad dette er
> http://ekstrabladet.dk/nationen/article1566749.ece

Hej
Man ser tydeligt at der er "pillet" ved billedet. Et rektangulært område
uden om "stationen" ligner ikke det øvrige område. Samme resultat vil man få
hvis det forsøges at redigere i et .jpg billede. Det er fake!

Mvh
JB

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-06-11 08:05

JB skrev:

> Man ser tydeligt at der er "pillet" ved billedet. Et rektangulært område
> uden om "stationen" ligner ikke det øvrige område. Samme resultat vil man få
> hvis det forsøges at redigere i et .jpg billede. Det er fake!

Du er klar over at det er et billede som enhver kan se ved at
bruge GoogleEarth?

Pillet ved? Tjo, det er ingen hemmelighed at Google sammenstiller
mange forskellige billeder og at dette kan føre til spøjse
resultater. Enggang var Lillebæltsbroen f.eks. brudt på midten så
biler fra begge sider kørte lige i vandet - hvis altså broen
havde set sådan ud i virkeligheden.

Det er ikke fake. Det er resultatet af en veloplyst fremgangsmåde
der indebærer fejl.

Om det er det der ligger til grund for Marsklatten, skal jeg dog
ikke kunne sige.

--
Bertel

Fra : JB

Dato : 18-06-11 20:53

> Du er klar over at det er et billede som enhver kan se ved at
> bruge GoogleEarth?

Du er klar over at alle der har internet kan læse dit svar ?

> [...]
> resultater. Enggang var Lillebæltsbroen f.eks. brudt på midten så
> biler fra begge sider kørte lige i vandet - hvis altså broen

Og du tror ikke at det er muligt for den rette person at tilføje / ændre i
noget for sjov?

> Det er ikke fake. Det er resultatet af en veloplyst fremgangsmåde
> der indebærer fejl.

Jeg ser hvad jeg ser og ikke hvad jeg ønsker at se.

Det er ikke selve "rumstationen" jeg kommentere, det er arealet uden om som
er afgrænset rektangulært til det øvrige areal.
Jeg vil kalde det et forsøg på billed manipulering med et dårligt resultat.
Området uden om kan ikke være en pakkefejl i billedet, området er for
regulært afgrænset.

Mvh
JB

Fra : Max

Dato : 18-06-11 08:31

Hej JB

> Det er fake!

Nej, det er en fejl, er noget en fake, ja så er
det den forklaring man prøver at tillægge fejlen.

Max