Det må være varmen ...
Fra : Kurt Hansen

Dato : 05-06-11 18:33

Grøden koger i kraniet og jeg staller på selv de banaleste ting.

Lige nu slås jeg med et billede i en webshop:
http://danacordbutik.dk/product_info.php?manufacturers_id=&products_id=389
Webshoppen, som er baseret på osCommerce, betjener sig i vid
udstrtækning af tabeller til design og det kan jeg jo ikke gøre noget
ved.

Jeg har sat <td align="left" bgcolor="yellow"> på den celle der
indeholder billedet, for at illustrere problemet. Jeg vil have
billedets venstre side til at flugte med venstre kant for de øvrige
elementer.

Der er to muligheder: tabelcellen eller billedet. Jeg kører løbsk i
margin og padding og cellpadding og ...

Kan noget, blot ved at betragte siden (og evt. læse i kildekoden,
genereret via php), hvilket element det er jeg skal lege med og
nulstille?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Søges: En person der kan passe heste, som ikke ryger eller drikker.

Fra : Christian Hansen

Dato : 05-06-11 19:03

On 06/05/2011 07:32 PM, Kurt Hansen wrote:

> Der er to muligheder: tabelcellen eller billedet. Jeg kører løbsk i
> margin og padding og cellpadding og ...

Der er sat både en hspace og en vspace på billedet - hver til værdien 5.

Måske det er det, der driller?

Venligst

Christian Hansen
http://www.resource-it.dk/

Fra : Kurt Hansen

Dato : 19-06-11 06:04

Sun, 05 Jun 2011 20:03:13 +0200 skrev Christian Hansen:

>Der er sat både en hspace og en vspace på billedet - hver til værdien 5.
>
>Måske det er det, der driller?

Undskyld min sene tilbagemelding. Ja, det var lige præcist det. Tak
for hjælpen.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 05-06-11 22:01

On 05-06-2011 19:32, Kurt Hansen wrote:

> Kan noget, blot ved at betragte siden (og evt. læse i kildekoden,
> genereret via php), hvilket element det er jeg skal lege med og
> nulstille?

Forskellige browsere sætter forskellige standart-marginer på elementer.
IE måske 7px, FF3px, Chrome måske 5px.
Det ser ud som om din gule kant er lige stor på alle 4 sider.

Prøv at nulstille billedmargin:

img {
   margin: 0;}

Hvis du har billeder andre steder, hvor margin er passende, så lav en class.

..img udenmargin {
   margin: 0;}

Karl Erik.

--