Lidt HTML hjælp (Flash slider)
Fra : Mathias Jacobsen

Dato : 03-06-11 19:57

Hej Nyhedsgruppen!

Er småt begyndt at kode, har dog stadig en del at lære endnu. Er
selvfølgelig gået i gang HTML kodning. Nå nu til hjælpen.

Har lavet et design i PS, og sliceed det.
Link: http://matarts.dk/

http://matarts.dk/images/index_26.jpg - Jeg kunne rigtig godt
tænke mig at få en flash slider ind her, men der, hvor "What's
Hot!" står skal være i front, så flash slider kommer til at være
i midten, og baggrunden, ja er bagerst

Håber virkelig der er nogle, som gider at bruge en smule tid på
at forklare mig, hvad jeg skal gøre, har nemlig været hele
html.dk igennem, men synes ikke det hjalp mig så meget, omkring
at gøre dette.

- Mathias

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Birger Sørensen

Dato : 03-06-11 22:02

Følgende er skrevet af Mathias Jacobsen:
> [...]
> at forklare mig, hvad jeg skal gøre, har nemlig været hele
> html.dk igennem, men synes ikke det hjalp mig så meget, omkring

html.dk burde nedlægges. Det er meget længe siden den har været
brugbar.
Forældet kode - hvilket ses tydeligt på din kode.

Du mangler doctype - og tabeller er til tabulære data - ikke layout.
Og der er lidt mere til webdesign, end at låne lidt hist og lidt pist -
og det retfærdiggør ikke at man slår sig op som webdesigner - slet ikke
når man ikke kan finde ud af det.

Personligt mener jeg desuden, at flash ikke hører hjemme i HTML.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 03-06-11 23:08

Birger Sørensen skrev:

> html.dk burde nedlægges. Det er meget længe siden
> den har været brugbar.

Helt enig!

> Forældet kode - hvilket ses tydeligt på din kode.

Helt énig!

> Du mangler doctype - og tabeller er til tabulære data
> - ikke layout.

Helt enig!

> Og der er lidt mere til webdesign, end at låne lidt hist
> og lidt pist - og det retfærdiggør ikke at man slår sig
> op som webdesigner - slet ikke når man ikke kan
> finde ud af det.

Helt enig!

> Personligt mener jeg desuden, at flash ikke hører
> hjemme i HTML.

Helt enig!

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk

Fra : runeofdenmark@hotmai~

Dato : 03-06-11 16:27

On 3 Jun., 23:02, Birger Sørensen <s...@bbsorensen.com> wrote:

> Personligt mener jeg desuden, at flash ikke hører hjemme i HTML.

Mjah..

Flash er et proprietært format, ikke en åben standard som HTML og CSS,
så på den måde har du da ganske ret. Jeg ville bare ikke udelukke det
som fuldstændigt ubrugeligt i alle tilfælde. Man skal selvfølgelig så
være opmærksom på ulemperne ved Flash. Og der vil jo gælde de samme
krav om tilgængelighed som til HTML/CSS/JS.

Joh, man kan lave sliders med HTML5
http://webhole.net/2010/04/24/html-5-slider-input-tutorial/

det er bare ikke så anerkendt endnu, fordi de ældste browsere fatter
hat af HTML5 *)

....Evt. JS-løsninger er såmænd også mulige endda unobtrusive. F.eks..
http://www.frequency-decoder.com/2010/11/18/unobtrusive-slider-control-html5-input-range-polyfill

Flash til rene HTML-formål er EMM kun anvendelige indtil at HTML5/CSS3
kan bruges rigtigt, og nok mest hvad angår audio/video. Ellers vil jeg
sige, f.eks. spil, der kommer HTML nok ikke til helt at kunne følge
med Flash (i hastighed).

*)
Hvis man endelig vil have lidt opmuntring på den front, så har Google
lige leveret én:
http://www.version2.dk/artikel/19326-google-apps-kraever-nu-nye-browsere-farvel-til-en-femtedel-af-brugerne
Stort hurra for et firma, som tør... og det vil også gennemtvinge en
nødvendig højnelse af sikkerheden samtidig.

MVH
Rune Jensen

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 04-06-11 01:23

On 03-06-2011 20:56, Mathias Jacobsen wrote:
> [...]
> at forklare mig, hvad jeg skal gøre, har nemlig været hele
> html.dk igennem, men synes ikke det hjalp mig så meget, omkring

I thoughted it, not?

Ha-ha, men friskt initiv Mathias.

Jeg har ikke nogen hjælp til dig, men jeg har da også eksperimenteret
med flash i "min grønne ungdom".

Og det bringer mine tanker hen på, at hver gang der dukker et ungt
menneske op her, med spørgsmål lignende dit, så får vedkommende straks
en "hilsen" med om, at det hører ikke hjemme i webdesign, eller er
forældet og umuligt at kapere for vi "gamle nisser", der følger disse
grupper om webdesign med grådige blikke.

Vor herre til hest kære venner - vi har sgu da alle da vi startede,
fjollet rundt med marqueer, java og flash, og syntes at vi var nogle
"vældige karle" der kunne lave websider med glimmer og candy - jeg har i
hvert fald

Lad nu ungdommen selv gøre deres erfaringer - som vi også har gjort.
Fremtiden er deres. Hjælp dem dog hvis I kan, de skal lige "løbe hornene
af", så skal de nok komme på bedre tanker.

Nyt blod her, kunne være skønt

Karl Erik.

--
http://dmwebdesign.dk - DM i Webdesign
http://ranunkelvej.com/b&o/ - Reparation af B&O Red Line højttalere

Fra : Birger Sørensen

Dato : 04-06-11 08:19

Karl Erik Christensen sendte dette med sin computer:
8X
> [...]
> Fremtiden er deres. Hjælp dem dog hvis I kan, de skal lige "løbe hornene af",

Når man har lært to greb på sin guitar, så man næsten kan spille en
blues, og at udtale engelsk, så det næsten lyder rigtigt (men i øvrigt
ikke aner hvad det er man skråler om), skal man da stille op i
X-faktor.
Vi andre skal jo ha' noget at grine af.
Jeg mener nu, man gør dem en bjørnetjeneste.

Mathias skal eksperimentere. Fint nok. Ikke med andres sider, og ikke
ved at slå sig op som webdesigner.
"If you need a design for your company or gaming site, please feel free
to contact me!"
Hvor stor er chancen for success for Mathias?
Hvis det er webdesign han vil, så handler det om at lære (bare ikke
gennem html.dk). Enten studier, selvstudier eller eksperimenter. Og det
er hovedløs gerning, at starte med at ville incorporere flash, i noget
man har lånt fra andre, og som er meget langt fra tidens standard.
At fortælle ham noget andet, mener jeg er at gøre ham en
bjørnetjeneste.

Mht. flash, må der andre til at hjælpe ham med det - bruger det ikke,
og har ingen erfaring med det.

Birger

http://bbsorensen.dk