Dobbeltseng
Fra : Mojn

Dato : 02-06-11 18:34

Jeg skal på en rigtig mandetur til udlandet, og vi skal dele værelse. Vi er
ikke så begejstret for at sove sammen i dobbeltseng. Jeg ved at der er
mange steder at booke med enkeltsenge på værelset, men hvad hedder den slags
på Engelsk ???

mvh. Niels

Fra : henningn

Dato : 02-06-11 12:00

Det hedder et twin room

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 02-06-11 19:55

Mojn skrev:

> Jeg ved at der er mange steder at booke med
> enkeltsenge på værelset, men hvad hedder den slags på
> Engelsk ???

Jeg vil sige: "Twin bedroom".
Eller: Room with separated beds.

Og på tysk: Zimmer mit zwei Einzelbetten.
Eller: Zimmer mit getrennten Betten.

--
Herluf :·)

Fra : Jet

Dato : 02-06-11 14:26

On 2 Jun., 20:33, "Mojn" <n...@besked.com> wrote:
> [...]
> mange steder at booke med enkeltsenge på værelset, men hvad hedder den slags

Den skal lige med. Jeg husker en episode da jeg var 15 år og skulle
dele værelse med en fremmed gammel mand på omkring de 60 år. Det var 2-
enkeltsenge med hjul under, da jeg satte mig på kanten "kørte" sengen
ind mod den gamle der lå i sengen.
Jeg rykkede så sengen lidt ud og gik forsigtig i seng. Næste dag blev
der ballade, det blev slået op. Er du bange for hr. gamle
siden du flyttede sengen ud fra hinanden. Det hjalp ikke at jeg
prøvede at forklare årsagen med hjulene

Fra : Kim Schulz

Dato : 06-06-11 20:01

On Thu, 2 Jun 2011 19:33:54 +0200
"Mojn" <nsn@besked.com> wrote:

> [...]
> Vi er ikke så begejstret for at sove sammen i dobbeltseng. Jeg ved
> at der er mange steder at booke med enkeltsenge på værelset, men hvad

De plejer selv at lægge to og to sammen når man bestiller til
Mr.X & Mr.Y. I usa har konen og jeg sågar oplevet at få 2 senge fordi
vi ikke har samme efternavn på reservationen (pga. forskelligt navn i
pas).

kim