Miljømærke for at køre til Hamborg Lufthav~
Fra : hundefar

Dato : 30-05-11 12:57

Jeg har et ja/nej spørgsmål vedrørende miljømærkning af DK bil i
Tyskland.

Min dejlige kone, vores lille hund og jeg kører hver sommer fra
Herning til Hamborg Lufthavn for at flyve til Barcelona. Vores skønne
benzinsluger er en Audi 80, 2,0E fra 1989 med katalysator.

Nu sidder jeg så ude på tønden og læser en halvgammel udgave at MOTOR
som lidt mudret beskriver hvorledes mange tyske byer og omfartsveje
kræver at bilen er udstyret med et miljømærke. Jeg har søgt lidt på
nettet og blev endnu mere forvirret.

Vi kører jo direkte fra motorvejen og over til lufthavnen, hvilket vil
sige cirka 10 kilometer på landevej så vidt jeg husker.

Er der en venlig sjæl i kongeriget der kan fortælle os om vi bør have
et miljømærke i forruden for at køre den tur?

På forhånd tak.

kh

Henrik - Herning

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 30-05-11 23:02

"hundefar" <wyke2005@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Det er ikke nødvendigt, da Hamburg ikke er omfattet af miljøzonerne.
http://www.umwelt-plakette.de/int_daenemark.php?SID=3uni84heh1v8bg4u3i5ttous74
Skid i fred men ej for længe, der er også andre der kan trænge

Kurt

Fra : hundefar

Dato : 30-05-11 22:08

On 31 Maj, 00:01, "Kurt B. Andersen" <kurtanos...@gmail.com> wrote:
> [...]
> Skid i fred men ej for længe, der er også andre der kan trænge

Hej Kurt,

Tusind tak for dit svar og for linket.

Vi vil nu køre igennem Tyskland og videre til P8 udenfor Hamborg
Lufthavn med god samvittighed.

Sagen var, at jeg skal til syn med Audien på fredag, og derfor var det
jo meget rart at have spørgsmålet afklaret inden.

Men tak og god sommer til dig og andre interesserede.

kh

Henrik - Herning