Valideringsfejl.. Hjælp
Fra : Malene Rasmusen

Dato : 30-05-11 18:39

Hej alle,

jeg har lige prøvet at oprette min egen hjemmeside, men da jeg
prøvede at validere siden kom der en masse fejl jeg ikke forstod
noget om helst af.

Derfor håber jeg der er nogen derude der kan og vil hjælpe mig

Du kan se fejlene ved at gå ind på http://validator.w3.org/ og
indtaste adressen: http://takanna.site11.com/

Venlig hilsen Malene

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Ploug

Dato : 30-05-11 19:21

Malene Rasmusen wrote:
> [...]
> noget om helst af.
>
> Derfor håber jeg der er nogen derude der kan og vil hjælpe mig

Start med at tilføje en doctype øverst i dit dokument.
Se f.eks. http://www.novil.dk/old-version/DOCTYPEKommandoen.pdf

Anigiv også et tegnsæt imellem <head> </head>

f.eks.

Fra : Birger Sørensen

Dato : 30-05-11 20:40

Efter mange tanker skrev Malene Rasmusen:
> [...]
> noget om helst af.
>
> Derfor håber jeg der er nogen derude der kan og vil hjælpe mig

Som Maritn siger, mangler du en <!DOCTYPE - brug f.eks denne :
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
(gerne på een inie)
indholdet skal stå i body.
Et simpelt HTML dokument opbygges (f.eks.) sådan:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
<head>
<title>Min Side - visse i browservinduet</title>
charset=ISO-8859-1">
</head>
Og her skal dit indhold stå

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 30-05-11 21:21

On 30-05-2011 21:39, Birger Sørensen wrote:

> Birger

Hej Birger.

W3C validatoren siger encoding=windows-1252.

Vil det så ikke være naturligt at bruge den i charset?

Jeg mener, dokumentet er jo gemt i windows-1252. Det vil vel bare
forvirre endnu mere at bruge iso-8859-1. Sikkert også med validerings
fejl til følge.

Citerer lige fra:
http://blogs.sitepoint.com/guide-web-character-encoding/

One of the most common Microsoft repertoires/encodings is known as
Windows-1252. While very similar to ISO 8859-1, it’s not identical. The
range reserved for C1 control characters in the ISO encodings is used by
Microsoft to provide certain handy characters that aren’t available in
the ISO series, such as typographically correct quotation marks and dashes.

Karl Erik.

--
http://dmwebdesign.dk - DM i Webdesign
http://ranunkelvej.com/b&o/ - Reparation af B&O Red Line højttalere

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 30-05-11 21:25

On 30-05-2011 22:20, Karl Erik Christensen wrote:

> [...]
> the ISO series, such as typographically correct quotation marks and dashes.

Og da Malene bruger PHP, vil det helt sikkert give problemer senere, når
hun anvender ' og ".

Karl Erik.

Fra : Allan Vebel

Dato : 30-05-11 22:39

Karl Erik Christensen skrev:

> Og da Malene bruger PHP, vil det helt sikkert give
> problemer

Mon ikke det er http://site11.com der bruger php.

Sådan er det ofte med den slags løsninger - man
finder et sted hvor det er nemt at knalde en
hjemmeside ud, og så viser det sig at det alligevel
ikke er optimalt, fordi man ikke kan rette op på
væsentlige parametre.

SÃ¥ finder man noget andet, her er andre problemer,
og sådan kan man blive ved - der findes virkelig
mange af disse skod-services, både på dansk og
udenlandsk.

For nogle år siden prøvede jeg omkring 100 af
dem, hvor jeg oprettede en simpel hjemmeside,
prøvede at valide - og det meste gik fuldstændig
galt.

Meningen med det var en artikel på html-faq.dk,
hvor jeg ville finde de bedste steder af den slags.

Artiklen blev aldrig til noget - der var graverende
fejl i alle. Det bedste resultat blev faktisk Wordpress,
men der er der skrevet så mange artikler om i
forvejen.

Alle andre "nemme" løsninger havde en eller anden
form for fejl, som man ikke kunne rette op på, selv
efter henvendelse til virksomheden - så gad jeg bare
ikke mere til sidst.

Konklusion:
Opret et domæne, opret et webhtel et anerkendt
sted - så kan man styre det hele selv

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk