Sozopol Bulgarien
Fra : Anja Pedersen

Dato : 28-05-11 12:05

Hej

Vi tager til Sozopol til sommer, er der nogen som ligger inde med tips
til "must see".
Vi er 4 voksne og en dreng på 2,5 år - generelt er vi mere til
naturoplevelser end f.eks. museum.

Pft Anja

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 02-06-11 07:21

Den 28-05-2011 13:05, Anja Pedersen skrev:
> [...]
> til "must see".
> Vi er 4 voksne og en dreng på 2,5 år - generelt er vi mere til

Hvis man tør leje en bil og opnår en betryggende forsikringsdækning, så
er der meget smukt sydpå helt ned til den tyrkiske grænse. Fantastisk
natur og idylliske havbugter langt fra hoteller og alm. veje. Også
mulighed for at leje dyr, man kan ride på.

Bulgarernes bilkørsel er lidt alternativ, så man bør indrette sig
derefter, og vejene kan pludselig være meget smalle (det får ikke folk
til at sætte farten ned) eller have store huller, som man er vant til at
køre udenom.

Undervejs ser man også følgerne af kapitalismens indtog. Store
fabriksbygninger, som er tomme og forfalder, og masser af ny luksus for
de rige langs havet.

Der advares imod benzintanke, som blander vand i benzinen.

Bjarne

Fra : Peter T.

Dato : 02-06-11 11:48

Den 02-06-2011 08:20, Bjarne S Nielsen skrev:

> [...]
> derefter, og vejene kan pludselig være meget smalle (det får ikke folk
> til at sætte farten ned) eller have store huller, som man er vant til at

Jeg har ikke prøvet, at leje bil i Bulgarien. Men jeg har været i
landet et par gange og jeg vil kraftigt fraråde billeje overhovedet pga.
deres kørsel og så de kyrilliske tegn på vejskilte (det er langt fra
alle steder, de også er skrevet med vesteuropæisk alfabet!). Og med al
respekt for de venlige bulgarere, så er det altså ikke et supersikkert
land, at færdes i som vesteuropæer.

--
Peter T.

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 04-06-11 12:06

Den 02-06-2011 12:48, Peter T. skrev:

> [...]
> steder, de også er skrevet med vesteuropæisk alfabet!). Og med al
> respekt for de venlige bulgarere, så er det altså ikke et supersikkert

Jeg har prøvet det og ville ikke være bange for at gøre det igen.
Men det skal være med en 100 % pålidelig forsikringsdækning.

Bulgarske storbyer vil jeg holde mig fra, men jeg ville være mere bange
for at køre ind i Paris.

Bjarne