New York - Billigt sted at bo, tips til tu~
Fra : Peter

Dato : 27-05-11 04:00

Kære alle

Vi skal 10 dage til New York til sommer - flybilletterne er købt.
Vi er 2 voksne og 4 børn (18,13,9 og 5).

Vi har efterfølgende fundet ud af, at det er ret dyrt at bo og leve i
NY - så vi har lige brug for lidt tips

1. Hotel
Er der nogen der kender til gode og billigere hoteller ? - Det skal
ikke være luksus, men bestemt heller ikke i Formula 1 kategorien
(skod...) - Lige nu kigger vi på Hotels.com (og derefter på
hotellernes egne sider) samt Tripadvisor.com

2. Aktiviteter
Eftersom 10 dage er lang tid (og dyrt) har vi talt om, evt. at tage
5-6 dage til Florida !! Eller måske tage til Washington !!
Man kan noget af dette anbefales ? Grunden til at gøre det var faktisk
at spare penge samt opleve endnu mere....
...og skulle vi flyve indenrigs, bus eller bil ??

Hmmm... som I kan fornemme, har jeg en del spørgsmål - Vi har aldrig
været derovre før, så vi er lidt grønne - men jeg ville blive rigtig
glad for lidt tips og erfarings udveksling....

På forhånd tak

/Peter

Fra : michael

Dato : 27-05-11 13:26

Jeg kan anbefale Hotel 17 (http://www.hotel17ny.com/) som jeg selv har
boet på. Det er ikke luksus, men som du selv har opdaget, så er hoteller
i NYC hundedyre. Der er toilet og bad på gangen, men alt er rent og pænt.

Hotel 17 ligger ret centralt, så de penge man eventuelt ville spare ved
at bo væk fra Manhattan, er efter min mening dårligt givet ud, da man
kommer til at bruge lang tid på transport.

/michael

Fra : Peter T.

Dato : 27-05-11 23:59

> [...]

> (skod...) - Lige nu kigger vi på Hotels.com (og derefter på
> hotellernes egne sider) samt Tripadvisor.com

<www.offsoho.com> Jeg prøvede hotellet for 4 år siden og var ovenud
tilfreds med det. De har mange typer værelser/lejligheder, som snildt
kan rumme 2 voksne og 4 unger. Man skal dog selv sørge for mad, men der
er køkken til hvert værelse. Med placeringen og kvaliteten for øje er
det faktisk temmelig billigt og der er masser af groceries lige om
hjørnet, så der kan købes ind til morgen- og aftensmad.c Da jeg boede
der havde jeg og min rejsekammerat en lejlighed hos offsoho med
soveværelse, stue, velgearet køkken med køl/frys, gaskomfur, ovn mv.,
entre og toilet med boblebad. Vi var heldige og lidt desperate, så vi
lavede en deal med at betale kontant uden hotelskat og afgifter.

Ellers er der bed'n'breakfast-alternativerne og der er faktisk en god
slat af de børnevenlige. De ligger dog ikke på selv manhattan, men ofte
vest for. Der findes en håndfuld bnb-sider (bla. tripadvisor) i stil
med hotels.com, som man kan søge på.

Vedr. ture så køb endelig en "turen går til new york"! Det kan bare
ikke anbefales nok gange. Derudover har Politiken en glimrende sektion
om byen, som I burde læse:

<http://politiken.dk/turengaartil/guide/nordamerika/usa/new_york/>

Jeg smutter forøvrigt selv til NY om en uge og skal bo 10 nætter på et
bnb-sted. Jeg er ret spændt. :)

<http://web.me.com/phocuspocus/littleapple/WELCOME.html>

--
Peter T.

Fra : Michael H

Dato : 29-05-11 03:47

On 27 Maj, 11:59, Peter <peter.win...@gmail.com> wrote:
> [...]
> været derovre før, så vi er lidt grønne - men jeg ville blive rigtig
> glad for lidt tips og erfarings udveksling....

Hej.
Mht. til 1
Skal selv til New York (3 dage)for første gang til sommer og har
booket dette hotel: Hotel Mela (http://www.hotelmela.com/) som ligger
godt. Ca. 170 $ for et dobbeltværelse.

Mht. til 2
I kan tage tog eller bus til Washington fra New York. Med tog tager
det ca. 3 timer. Læs mere på http://www.amtrak.com

I kan også leje en bil i New York og køre op og se Niagara Falls.

Jeg har været i Florida flere gange og kan absolut anbefale det. Det
tager ca. 3.5 time at flyve til Orlando, Florida fra New York. Læs
mere om Florida på min hjemmeside: http://www.michaelhkristensen.dk

Mvh.
Michael

Fra : Peter T.

Dato : 29-05-11 16:52

Den 29-05-2011 11:46, Michael H skrev:

> Mht. til 1
> Skal selv til New York (3 dage)for første gang til sommer og har
> booket dette hotel: Hotel Mela (http://www.hotelmela.com/) som ligger
> godt. Ca. 170 $ for et dobbeltværelse.

Det billigste, jeg kan finde på det hotel, er 389$ per nat - selv i
triste november. Så medmindre det er en del af en samlet pakke, kan du
roligt skrive din promocode her! :)

--
Peter T.

Fra : Michael H

Dato : 30-05-11 10:57

On 29 Maj, 17:52, "Peter T." <pino...@hotmail.GEBIScom> wrote:

> Det billigste, jeg kan finde på det hotel, er 389$ per nat - selv i
> triste november.  Så medmindre det er en del af en samlet pakke, kan du
> [...]

Hej Peter.

Vi bestilte i februar via booking.com. Ingen promokode desværre.

Prøv også denne: http://www.trivago.dk
Henter priser fra forskellige sider, bla. hotels.com og booking.com
Mvh.
Michael

Fra : H@nsen

Dato : 01-06-11 21:57

"Peter" <peter.windum@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Pyha. JEg var i New York sidste sommer og det var ulideligt at være der på
den årstid. Vi tilbragte en uge indendørs i aircondition afkølede rum.
Subwaytogene er ok, men på stationerne er der ikke aircondition og folk er
ved at besvime dernede.
Nå men sidste aften tog vi en af subwaylinierne ud til Coney Island. Der er
fedt. Masser af barer nede ved stranden, en lækker ren strand og bagved alle
barerne ligger så et stort tivoli, med masser af forlystelser. Der må man
bare hen når man er der om sommeren.
Første gang vi var derovre købte vi en billet til deres hop on hop off
busser og susede rundt og så de mest nødvendige must sees: ground zero,
frihedsgudinden, chinatown, grennwich village, mmm
Vi har været i New York flere gange og også på en heldagstur til Washington
DC med bus. Det var en guided tur hvor vi også skulle se nogle af alle deres
latterlige memorials: Nogle bygninger for tidligere præsidenter og noget
krigshalløj der hylder deres soldater og selvfølgelig en vietnam
mindesplads. Der vr også indlagt en tur på et flymuseum og så selvfølgelig
en tur til det Hvide hus og repræsentanternes og senatorernes hus. I sommers
var vi (heldigvis) kun 7 dage i New York, derefter tog vi til staten
Washington nærmere bestemt Seattle. Her var vejret dejligt. Meget mere
behageligt end N.Y.C. og landskabet så anderledes, med bjerge og floder og
rigtig western stemning. Seattle har ry for dårligt vejr, men det oplevede
vi nu ikke. der var gråvejr men ikke regn. Min erfaring er at NewYork er
mest behagelig i maj og september.

Fra : wetlesen

Dato : 05-06-11 14:38

On 1 Jun., 22:56, "H@nsen" <nos...@nospam.dk> wrote:
> [...]
> vi nu ikke. der var gråvejr men ikke regn. Min erfaring er at NewYork er

Der findes en frivillig organisation som giver besøgende i New York en
meget vidende rundvisning af 2-3 timers varighed. Man kan til en vis
grad selv bestemme emne og del af byen for byvandringen.
Rundvisniingen er personligt for jeres familie og den er principielt
gratis, men der forventes dog en donation på 20 dollars per deltager.
Hjemmeside: http://www.bigapplegreeter.org/