MS Windows
briani 27239
Skjulte filer og mapper efter virus
Fra : Jebir

Dato : 26-05-11 20:07

Goddag

Jeg har netop fjernet en virus - "Windows XP Recovery" - fra en
XP-maskine. Når jeg starter maskinen op nu, er alle filer og mapper
skjult, og skrivebordet og startmenuen er helt blankt.
Jeg kan sagtens navigere rundt via stifinder og slå "Vis skjulte filer
og mapper" til, men jeg kan ikke få den tilbage til den "gamle tilstand"
hvor den viser det hele og det ikke er skjult.

Det er ikke min maskine, og jeg blev en smule træt af det da jeg
klikkede ind og opdagede at systemgendannelse var slået fra, så dette er
desværre ikke en mulighed...

Er der nogen der kan komme med en mulig løsning?

Mvh.
Jebir

Fra : Cykelsmeden

Dato : 26-05-11 20:37

Den 26-05-2011 21:06, Jebir skrev:
> [...]
> desværre ikke en mulighed...
>
> Er der nogen der kan komme med en mulig løsning?
måske hjælper det at korrigere i registry disse 2 steder:

Hive: HKEY_CURRENT_USER
Key: Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer
Name: NoDesktop
Type: REG_DWORD
Value: 0

Hive: HKEY_CURRENT_USER
Key: Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced
Name: HideIcons
Type: REG_DWORD
Value: 0

//finn