CSS background
Fra : Martin

Dato : 26-05-11 11:23

Hej,

Betragt følgende kode

og følgende CSS

span.arrow {background:transparent url(leftarrow.png) no-repeat top
left;/* Her er der lige pillet en masse andre koder ud for
overskulighedens skyld */}
span.rightarrow {background-image:url(rightarrow.png);}

HVIS man nu KUN skulle bruge "rightarrow" altså

Ville den så egentlig ikke loade begge baggrundsbilleder ind?
Ikke fordi lige netop det er et problem her, men kunne jo ske ved større
billeder, også skal man jo tænke på download hastighed :)

Normalt plejer jeg selvfølgelig at lave en sprite, men det kan jeg
desværre ikke her da kunden gerne vil have fuldkontrol over netop disse
pile :)

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 26-05-11 16:50

Siden specificiteten er den samme vil den seneste kaldte class
"vinde". Dvs. at det der kaldes i arrow klassen vil blive loaded i
stedet for det der konflikter i rightarrow klassen.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Martin

Dato : 26-05-11 19:01

On 26-05-2011 17:50, Jens Peter Karlsen wrote:
> Siden specificiteten er den samme vil den seneste kaldte class
> "vinde". Dvs. at det der kaldes i arrow klassen vil blive loaded i
> stedet for det der konflikter i rightarrow klassen.

Ja, men hvordan gør den egentlig sådan basalt set.

CSS'en bliver parsed linje for linje, så finder den en url(....)
og her tænker jeg egentlig på, henter den ikke det billede når den møder
url(...).

Så når den næste url() som overskriver ovenstående, bliver billedet hentet.

Altså rettere sagt, hvis man kun bruger rightarrow så hentes der vel 2
billeder? - at den så slet ikke viser det første billede er så en anden sag.

Er det korrekt forstået?

Fra : Birger Sørensen

Dato : 26-05-11 19:08

Martin formulerede torsdag:

> [...]
> billeder? - at den så slet ikke viser det første billede er så en anden sag.

FF med Firebug - den har du da?
På Net tabben, kan du se hvad der faktisk bliver hentet.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Martin

Dato : 26-05-11 19:28

On 26-05-2011 20:08, Birger Sørensen wrote:
> FF med Firebug - den har du da?

Jo da,

> På Net tabben, kan du se hvad der faktisk bliver hentet.

og her står der kun det ene billede på og det kan jeg slet ikke forstå -
forså vil det sige den parser ALT CSS før den begynder at hente billeder

http://aarhof.eu/newsgroup/html/doublebackground/index.html

Fra : Allan Vebel

Dato : 26-05-11 19:11

Martin skrev:

> og her tænker jeg egentlig på, henter den ikke
> det billede når den møder url(...).

Giv lige et link til siden, så andre har mulighed
for at teste hvad der sker!

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk

Fra : Martin

Dato : 26-05-11 19:26

On 26-05-2011 20:10, Allan Vebel wrote:

> Giv lige et link til siden, så andre har mulighed
> for at teste hvad der sker!

Nu var det kun lige en tanke der havde strejfet mig i min gennemgang af
et site.

Men here you go
http://aarhof.eu/newsgroup/html/doublebackground/index.html