Hvad gør man,når ?
Fra : Aksel

Dato : 25-05-11 09:10

Jeg er absolut rejsevant, men i sidste måned kom jeg ud for et hidtil for
mig ukendt problem: Jeg fik reverenter talt skidt bukserne fulde - helt
eftertrykkeligt!

Hvad gør man, hvis man er på udflugt alene og uden baggage i en helt
fremmed by, hvor ingen forretninger har åbent, ingen hjælp at få - og denne
situation opstår?
Hvad i hede h. h. gør man?
Spydige, hånlige og morsomme indlæg frabedes.
Aksel

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 25-05-11 10:15

"Aksel" <Aksel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> denne situation opstår?
> Hvad i hede h. h. gør man?
> Spydige, hånlige og morsomme indlæg frabedes.

Ja mit bud er tag flere bukser og undertøj med med på ferie. Under slaget om
Stalingrad gav overlægen de tyske soldater flg råd, "skær bukserne op i
røven" således at når trangen kommer kan du øjeblikkeligt på stedet sætte
dig ned og skide så englene synger.

Fra : Aksel

Dato : 25-05-11 14:25

"(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯)" <la@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> røven" således at når trangen kommer kan du øjeblikkeligt på stedet sætte

Ja, det er et råd, men hvis man bare skal på en sightseeing udflugt, når man
er i det fremmede, medbringer man jo ikke sin kuffert med hele
"reservedelslageret".
Spørgsmålet går på: hvad gør man, når uheldet er sket, og der ikke er hjælp
at få?
Mvh
Aksel

Fra : jp

Dato : 25-05-11 15:40

"Aksel" <Aksel@hotmail.com> wrote:
> [...]
> "reservedelslageret".
> Spørgsmålet går på: hvad gør man, når uheldet er sket, og der ikke er hjælp

Find et sted hvor du kan vaske dig. Tøm bukserne vask også dem Videre med
våde bukser.
Hvis man har dårlig mave er det godt at have stoppiller med. Har brugt dem
på rejse i Tyrkiet. Husker ikke hvad de hedder. De var på recept.
Jesper
--
jo

Fra : Tony

Dato : 25-05-11 22:03

"Aksel" skrev i meddelelsen

[...]

Så vil jeg da hellere spørge dig om, hvad DU gjorde, da du havde skidt dine
bukser fulde ?

Tony

Fra : Aksel

Dato : 26-05-11 10:06

"Tony" <tonycarpediem@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> Så vil jeg da hellere spørge dig om, hvad DU gjorde, da du havde skidt
> dine bukser fulde ?
>
> Tony

Ok, - den situation, jeg søgte løsning på, er forskellig fra den, jeg selv
oplevede på min ferie. Mit uheld skete, da jeg blev nødt til at afbryde min
bustur ved en meget lille by med meget få engelsktalende, men ret tæt på et
offentligt toilet, hvortil jeg vaklede med bukserne fulde. Den døvstumme
opsynsmand var bekymret over min ankomst. Heldigvis var der et vindue,
hvorigennem jeg kunne kommunikere med min kone, som lykkeligvis var med. Hun
fik mine fyldte underbukser stukket ud gennem vinduet og fik dem smidt i en
skraldespand - manden ville forståeligt nok ikke have dem i papirkurven.
Der var en "beskeden" håndvask - og søreme også sæbe.
Min kone søgte at købe nye bukser til mig, men alt var lukket midt under
siestaen. Det lykkedes hende alligevel at få fremskaffet et langt sjal, som
jeg fik svøbt om de nu knapt så "ædle" dele.
Efter at have gjort rent på gulv og håndvask kunne jeg fortsætte med næste
bus tilbage.
Men mit spørgsmål rettede sig mod den ultimative situation, hvor de for mig
heldige sammenfald ikke er til stede. Jeg tror, at mange vil have svært ved
bare at bare at forestille sig problematikken fuldt ud.
Det er klart, at det ikke er ligegyldigt, hvor det sker. Mangesteder har man
et afslappet forhold til det at gå på wc. Andre steder er man mere
"snerpede" Vi selv var engang lige ved at blive vist ud af Chamonix, da
vores hund havde skidt i rendestenen.
Mvh
Aksel

Fra : jp

Dato : 27-05-11 05:57

> [...]
> bus tilbage.
> Men mit spørgsmål rettede sig mod den ultimative situation, hvor de for mig
Få stoppiller af sin læge de virker omgående på tarmen

--
jo

Fra : Peter T.

Dato : 26-05-11 03:25

Den 25-05-2011 10:09, Aksel skrev:

> [...]
>
> Hvad gør man, hvis man er på udflugt alene og uden baggage i en helt
> fremmed by, hvor ingen forretninger har åbent, ingen hjælp at få - og denne

Jeg var temmeligt tæt på at prøve det i Hurghada i Egypten for 3 år
siden. Heldigvis nåede jeg tilbage til hotellet, og jeg lå da også syg
i en 1½ dags tid efter pga. en maveforgiftning af en art.
Men havde jeg nået en vurdering af situationen, hvor jeg vidste, jeg
ikke ville have nået det, havde jeg fundet noget papir uanset standen af
det og et afsides hjørne (disse findes heldigvis overalt), hvor jeg
havde ladet trompeten lyde. Og det er ganske vist! :)

--
Peter T.

Fra : ;o)-max-

Dato : 26-05-11 06:41

On 25-05-2011 15:09, Aksel wrote:

> [...]
> situation opstår?
> Hvad i hede h. h. gør man?
> Spydige, hånlige og morsomme indlæg frabedes.

Nu skriver du i en by... Ingen hjælp..????
Folk plejer nu at være flinke til at hjælpe.

Jeg kan ikke forestille mig at jeg ville afvise
nogen der havde brug for et brudebad og et par
rene bukser.

Jeg har selv kun mødt venlighed og ud i det helt
ekstreme gæstfrihed, når jeg har haft brug for en
hjælpende hånd på mine rejser.

Men næste gang kan du med fordel forebygge ved at
spise yoghurt, syltet grønt eller andet med lacto
bakterier. Og hvis det ikke er nok, så tag dog
bukserne af inden du skider. Tror ikke der findes
en rygsæk rejsende i Indien der ikke har siddet og
skidt omringet af nysgerrige blikke Værre er
det jo heller ikke.
-max-

Fra : Jet

Dato : 26-05-11 16:44

On 25 Maj, 11:09, "Aksel" <Ak...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> situation opstår?
> Hvad i hede h. h. gør man?
> Spydige, hånlige og morsomme indlæg frabedes.

Tag en voksen-ble på, det var den besked "kommunen" gav mig, da jeg
spurgte ifm. at transportere min moder til en begravelse

Fra : Jesper

Dato : 28-05-11 17:29

> [...]

> situation opstår?
> Hvad i hede h. h. gør man?
> Spydige, hånlige og morsomme indlæg frabedes.

Find et offentligt toilet eller gå på et cafétoilet (kan godt være du
skal købe en kop kaffe), gå ind på toilettet, medtag et stykke sæbe fra
vasken og brug så rigeligt med toiletpapir til at rense bagen, træk op
og vask og skrub så underbukserne med sæben i toiletkummen, vrid dem så
godt du kan. Hvis det er en varm destination, så skal de fugtige
underbukser nok snart blive tørre.
--
Jesper
Danmark står på 4 søjler: