Problemer med Google Page Speed Online
Fra : lars@grove-mortensen~

Dato : 24-05-11 07:50

Hej alle

I forbindelse med optimeringen af min hjemmeside (http://www.grove-
mortensen.dk), har jeg forsøgt at teste hastigheden vha. Google Page
Speed Online (http://pagespeed.googlelabs.com/)

Testen bliver ved med at sige, at jeg skal "Specify a character set" -
men min side indeholder jo allerede et meta-tag med specificering af
character set:

charset=iso-8859-1">

Er der en anden måde, hvorpå jeg skal specificere charset? Eller?

På forhånd mange tak for hjælpen! :)

//Lars

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-05-11 15:00

lars@grove-mortensen.dk skrev:

> Testen bliver ved med at sige, at jeg skal "Specify a character set" -
> men min side indeholder jo allerede et meta-tag med specificering af
> character set:

Til gengæld er der ingen doctype. Det er nok problemet.

http://www.w3.org/QA/2002/04/valid-dtd-list.html

--
Bertel

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 24-05-11 19:10

On 24-05-2011 15:49, lars@grove-mortensen.dk wrote:
> [...]
> character set:

> charset=iso-8859-1">
>
> Er der en anden måde, hvorpå jeg skal specificere charset? Eller?

I det hele taget er der ikke meget ved at optimere noget der indeholder
42 html fejl

http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A%2F%2Fwww.grove-mortensen.dk%2F

Karl Erik.

--
http://dmwebdesign.dk - DM i Webdesign
http://ranunkelvej.com/b&o/ - Reparation af B&O Red Line højttalere

Fra : Lars Grove Mortensen~

Dato : 26-05-11 05:13

> I det hele taget er der ikke meget ved at optimere noget der indeholder
> 42 html fejl
>
> Karl Erik.

Hej Karl Erik

Du har ganske ret! Det er mildest talt lidt irriterende med de mange
fejl.

Med http://validator.w3.org/ kan jeg se, at de fleste fejl drejer sig
om "chart"-ikonet og især linket til Google maps nederst på siden.

Disse er vel som sådan ikke ting, jeg "bare" kan ændre i?

Nogen bud? :)

På forhånd tak

//Lars
http://www.grove-mortensen.dk

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 26-05-11 14:31

On 26-05-2011 13:12, Lars Grove Mortensen, Marketing manager wrote:

> [...]
> om "chart"-ikonet og især linket til Google maps nederst på siden.
>
> Disse er vel som sådan ikke ting, jeg "bare" kan ændre i?

Jow det kan du da lige tro det er

<script> mangler type="....", type="text/css" eller hvis det er
javascript type="javascript"

Mange fejl går igen, bla. "&" - den kan du rette med &amp; uden der sker
noget ved det, bortset fra at du ikke mere får fejl
Faktisk resten af fejlene skyldes dette.

Karl Erik.

Fra : Lars Grove Mortensen~

Dato : 26-05-11 09:25

Hej Karl Erik

Tusind mange tak for hjælpen.

Nu er siden rettet til og valideret.

Så fik vi det på plads.

Tilbage er så dét, der egentlig var det oprindelige emne på denne
tråd. Er der mon nogen bud på det? :)

//Lars

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 26-05-11 17:02

On 26-05-2011 17:25, Lars Grove Mortensen, Marketing manager wrote:
> [...]
>
> Nu er siden rettet til og valideret.
>
> Så fik vi det på plads.
>
> Tilbage er så dét, der egentlig var det oprindelige emne på denne

Jamen det kan vi da ikke ha'

Din doctype er ikke komplet, og <html> tagget kan også forbedres.

Her får du lige en komplet:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<!--<!DOCTYPE html>-->
<head>

På din engelske side skal du skifte til lang="en"

Karl Erik.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 26-05-11 23:17

> [...]
>
> Nu er siden rettet til og valideret.
>
> Så fik vi det på plads.
>
> Tilbage er så dét, der egentlig var det oprindelige emne på denne

Hmmmm!:
The page Marketing manager and business analys... got an overall Page
Speed Score of 88 (out of 100)

Ser da ud til at funke nu

Så er du klar til at give dig i kast med "modernisering" af din side.
Væk med levn fra forrige årtusinde - din side er opbygget med tabeller,
fy-fy-skamme. Brug CSS i stedet (vær du glad for at Birger Sørensen ikke
har set det)
Du har også mange "tomme" linieskift i din kode. Prøv at rykke den sammen.

Til sammenligning - en af mine "test" sider:
http://ranunkelvej.com/b&o/
The page Renovering af B&O Red Line got an overall Page Speed Score of
93 (out of 100)

- og der er endda mange "store" png'er

Karl Erik.