Javascript
Fra : Vidal

Dato : 24-05-11 11:15

Jeg ved ikke om det er den rette gruppe at spørge om
javascripts.

Jeg er ved at lave en hjemmeside og vil selvfølgeligt
gerne give evt brugere muligheden for at bogmærke siden.

Dertil har jeg fundet et script på nettet:

<script
language="JavaScript" type="Text/Javascript"><!-- //
Hide script from older browsers // script by http://www.hypergurl.com var
urlAddress
= "http://www.hypergurl.com/graphics.html"; var pageName = "Free
Graphics,Hypergurl"; function addToFavorites() { if (window.external) {
window.external.AddFavorite(urlAddress,pageName)
} else { alert("Sorry! Your browser doesn't support this function.");
} } // --></script>

Men min browser siger, der forventes et ';' i linje 7 og tegn nr 6
Det kan jeg desværre ikke selv tyde, er der nogen, der har et
forslag til, hvor dette semikolon skal placeres?

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : Birger Sørensen

Dato : 24-05-11 12:42

Vidal har bragt dette til os:
> [...]
> Det kan jeg desværre ikke selv tyde, er der nogen, der har et
> forslag til, hvor dette semikolon skal placeres?

Den rigtige gruppe hedder clientside.

Min browser har indbygget mulighed for at bogmærke lige præcis de sider
jeg har lyst til at bogmærke. Og jeg ved at det har alle andre browsere
også. Er der en grund til at du mener de funktioner ikke er gode nok?
Eller at du mener de skal genatges flere steder?

Line 7 tegn 6 - i hvilken browser og hvilken version?
Der mangler ; efter ...,pagename)
window.external, er svjks en IE ting. Det er i det hele taget en skidt
idé du har fået der.. ^^

Det vigtig(st)e på en "hjemmeside" er hverken hvad den kan, eller
hvordan den ser ud. Det er hvad den indeholder.
ris-ros gruppen kan bruges, hvis du vil have andres mening.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Kent Friis

Dato : 27-05-11 17:59

Den Tue, 24 May 2011 12:15:09 +0200 skrev Vidal:
> [...]
> Det kan jeg desværre ikke selv tyde, er der nogen, der har et
> forslag til, hvor dette semikolon skal placeres?

Er der stadig nogen browsere der tillader en side at tilføje bookmarks?

Det var noget onde mennesker brugte til at bookmarke deres malware sites
dengang IE4 var moderne, der er forhåbentlig ikke nogen browsere der
stadig har den sikkerhedsfejl?

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"
http://www.gianas-return.de/

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 28-05-11 09:24

Nej, IE i nyere versioner (5.5+) spørger om man ønsker at tilføje et
bookmark. Som du sikkert ved virker det overhovedet ikke i andre
browsere.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Kent Friis

Dato : 28-05-11 14:07

Den Sat, 28 May 2011 10:23:43 +0200 skrev Jens Peter Karlsen:
> Nej, IE i nyere versioner (5.5+) spørger om man ønsker at tilføje et
> bookmark. Som du sikkert ved virker det overhovedet ikke i andre
> browsere.

Ah, så endnu en måde at lave et popup-helvede, som man kun kan komme
ud af vha. task manager...