Husby
Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-05-11 14:51

Husby, Vends Herred før 1813, hvilket sogn? Tilsyneladende er Husby Sogn
først oprettet i 1813.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk

Fra : Poul E. Jørgensen

Dato : 23-05-11 17:34

"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> wrote in message
> Husby, Vends Herred før 1813, hvilket sogn? Tilsyneladende er Husby Sogn
> først oprettet i 1813.

På første blad i kirkebogen omtales Huusbÿe Sognekirke. Mon der så ikke bare
mangler kirkebøger før 1813?

--
Poul E. Jørgensen

Fjern de to A'er hvis du svarer per e-mail.
Remove the two A's if replying by e-mail.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-05-11 21:04

Poul E. Jørgensen wrote:

> På første blad i kirkebogen omtales Huusbÿe Sognekirke. Mon der så
> ikke bare mangler kirkebøger før 1813?

Kan hænde, du har ret. Der eksisterer en folketælling for Husby Sogn fra
1787. Surt, jeg sidder med en tiptiptipoldemor fra 1785 og hendes forældre
fra omkring 1747 og 1757.

Findes der mon andre kilder til oplysning, når kirkebøgerne mangler? Fra en
anden familjegren i et andet sogn i et andet amt mangler adskillige sider i
en online-tilgængelig kirkebog.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk

Fra : Poul E. Jørgensen

Dato : 24-05-11 11:21

> Kan hænde, du har ret. Der eksisterer en folketælling for Husby Sogn fra
> 1787. Surt, jeg sidder med en tiptiptipoldemor fra 1785 og hendes forældre
> fra omkring 1747 og 1757.

Jeg udtrykte mig lidt skævt.
Jeg mente egl. at de mangler at blive udgivet i Arkivalieronline.
De mere kyndige her i gruppen kan nok give et tilfredsstillende svar.

Fra : Svend-Erik Lindberg

Dato : 24-05-11 13:16

"Poul E. Jørgensen" <33@AAGVDNET.DK> skrev i en meddelelse
> [...]
> Poul E. Jørgensen
>
> Fjern de to A'er hvis du svarer per e-mail.
> Remove the two A's if replying by e-mail.

Præstegården i Husby sogn er brændt et par gange, mon ikke det er årsagen
til manglen, - se oversigten "Danmarks kirkebøger" af S. Nygaard. Den ligger
flere stder på nettet, f.eks. her:
http://www.clicketyclick.dk/amt-herred-sogn/danmarks_kirkeboeger/danmarks_kirkeboeger.html

Mvh
Svend-Erik Lindberg