Thunderbird glemmer adgangskoder og passwo~
Fra : Vidal

Dato : 21-05-11 23:30

Jeg er ved at blive skør over Mozilla Thunderbird. Den
"æder" mine adgangskoder/passwords og jeg skal hele tiden
indtaste påny.

I sidste uge var det min mail-konto hos yousee. Jeg ringede
op til supporten og efter en del argumenteren, fik jeg hjælp.
Yousee giver ikke support på Thunderbird! Men jeg fik dog hjælp
til at få gang i kontoen igen, men nu er det sket igen.

Jeg sætter altid hak i at bruge Adgangskodeadministratoren til
at huske koden. Og når jeg går ind i indstillinger er koderne
forsvundet igen. Jeg har åbenbart helt fucket op min mailkonto,
ihvertfald kommer jeg ikke ind mere, så jeg kan læse min post.

Er det kun mig, der oplever det og er der en løsning?

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : /john

Dato : 22-05-11 09:15

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg er ved at blive skør over Mozilla Thunderbird. Den
> "æder" mine adgangskoder/passwords og jeg skal hele tiden
> indtaste påny.

Det lyder da surt.

Jeg kan ikke hjælpe dig med det der Mozilla-noget, da jeg ikke bruger deres
programmer, men måske kan jeg alligevel gi' en hjælpende hånd.

Pop Peeper er et lille gratis og lynhurtigt mailprogram med alle funktioner
og ubegrænsede antal mailkonti.

Programmet kræver ingen install og kan derfor køres fx fra en ramstick.
Smart, ikke?

Mere:

POP Peeper:

http://majorgeeks.com/POP_Peeper_d4688.html

Nej, det løser jo ikke dit Mozilla-problem, men kan måske være et nyttigt
supplement.

/john

Fra : Mogens Krage

Dato : 22-05-11 10:36

Den 22-05-2011 00:29 skrev Vidal:

> [...]
> ihvertfald kommer jeg ikke ind mere, så jeg kan læse min post.
>
> Er det kun mig, der oplever det og er der en løsning?

Ingen problemer her med Stofa og adgangskoder.

Hvordan er dine serverindstillinger på din konto ...
- Forbindelsessikkerhed?
- Godkendelsesmetode?

Har du sikkerhedsprogrammer kørende?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-05-11 10:20

Den 22-05-2011 00:29, Vidal skrev:
> Jeg er ved at blive skør over Mozilla Thunderbird. Den
> "æder" mine adgangskoder/passwords og jeg skal hele tiden
> indtaste påny.

Jeg oplever indimellem samme problem på nyhedsgruppekonti.
Jeg har ikke oplevet det med mail.

Du kan prøve at slette de huskede koder for den/de berørte
konti via Funktioner => Indstillinger => Sikkerhed =>
Adgangskoder => Gemte adgangskoder.

Hjælper ovenstående ikke, kan du også prøve at slette
filerne med de gemte koder, hvilket skulle kunne hjælpe,
hvis filerne er beskadiget. Bemærk, at dette vil slette alle
gemte brugernavne/adgangskoder.

Filerne ligger i din profil og hedder signon.* og key3.*. I
stedet for at slette dem, kan du nøjes med at omdøbe dem.
Sletning/omdøbning skal gøres, mens Thunderbird er lukket!

Sådan finder du din Thunderbird-profil:
http://wiki.mozilladanmark.dk/wiki/Thunderbird/Profilmappe

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Stor guide til installation og brug af mailprogrammet

Fra : Vidal

Dato : 25-05-11 10:23

Den 22-05-2011 00:29, Vidal skrev:
> Jeg er ved at blive skør over Mozilla Thunderbird. Den
> "æder" mine adgangskoder/passwords og jeg skal hele tiden
> indtaste påny.

Tak for svarene.

--
Venlig hilsen,