Fjerde søns fornavn?
Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 20-05-11 20:36

Folketælling 1801 landsogn, Odense, Vends, Gelsted opslag 3.

Øverst, 5. familie, Lars Hansen og Maria Catharine Andersdatters børn. Hvad
hedder ham på 5 år?

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk

Fra : Jørgen Ellermann Sør~

Dato : 20-05-11 21:22

Peder Larsen
Ikke 100% sikker.
mvh
Jørgen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 20-05-11 21:24

Jørgen Ellermann Sørensen wrote:
> Peder Larsen
> Ikke 100% sikker.

Det var jeg selv kommet frem til via kirkebog 1747/1814 opslag 91, så det
skal nok passe. Tak.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk

Fra : Poul E. Jørgensen

Dato : 21-05-11 10:56

"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> wrote in message
> Folketælling 1801 landsogn, Odense, Vends, Gelsted opslag 3.
> Øverst, 5. familie, Lars Hansen og Maria Catharine Andersdatters børn.
> Hvad hedder ham på 5 år?

Der må stå Peder.
Skriveren har en lidt mærkelig måde at skrive -de-, hvor e er reduceret til
en streg.
Prøv at tage samme tælling, opslag 5, 14. familie. Her ser du en familie med
farmand Peder ("sjusket" skrevet) samt børnene Pedersen, hvor vi i
patronymet finder det "pæne" måde at skrive på samt den "sjuskede".

--
Poul E. Jørgensen

Fjern de to A'er hvis du svarer per e-mail.
Remove the two A's if replying by e-mail.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-05-11 14:47

Poul E. Jørgensen wrote:

> [...]
> familie med farmand Peder ("sjusket" skrevet) samt børnene Pedersen,
> hvor vi i patronymet finder det "pæne" måde at skrive på samt den

Det skal nok være rigtigt, når du siger det. Jeg kan bare ikke se det i det
opslag heller.

Men tak alligevel.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk

Fra : Poul E. Jørgensen

Dato : 23-05-11 16:42

> Det skal nok være rigtigt, når du siger det. Jeg kan bare ikke se det i
> det opslag heller.

Prøv at se det igen:
1. søn Jens Pedersen - patronym skrevet "sjusket"
2. søn Niels Pedersen -patronym skrevet "lige efter bogen"
3. søn Hans Pedersen - patronym skrevet "sjusket"´

Det er min erfaring, hvis man er i tvivl, at det ofte lønner sig at læse
nogle flere sider i bogen.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-05-11 21:07

Poul E. Jørgensen wrote:

> Prøv at se det igen:
> 1. søn Jens Pedersen - patronym skrevet "sjusket"
> 2. søn Niels Pedersen -patronym skrevet "lige efter bogen"
> 3. søn Hans Pedersen - patronym skrevet "sjusket"´

Det er imho svært at se.

> Det er min erfaring, hvis man er i tvivl, at det ofte lønner sig at
> læse nogle flere sider i bogen.

Gjorde jeg også, men synes ikke, jeg blev klogere af det.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk