Ebeltoft, Mols og Djurs
Fra : Holst

Dato : 20-05-11 14:22

Hej alle!

Konen og jeg skal allersidst i august og starten af september i
sommerhus ved Ebeltoft. Vi har vores 5 mdr. gamle barn med.

Der er fregatten Jylland, den gamle bydel i Ebeltoft, Ree Park,
Kattegatcentret ...

Ja, hvad skal vi mere se! Det må også gerne være nogle naturoplevelser,
lækre vandreture og lignende. Alt skal dog kunne klares med en barnevogn
på slæb.

Gode forslag og idéer til en romantisk uge i det område modtages med
kyshånd.

På forhånd tak.

Fra : Krabsen

Dato : 20-05-11 15:03

Den 20-05-2011 15:21, Holst skrev:

> [...]
> sommerhus ved Ebeltoft. Vi har vores 5 mdr. gamle barn med.
>
> Der er fregatten Jylland, den gamle bydel i Ebeltoft, Ree Park,

Skandinavisk Dyrepark ved Nødager.. (ja, der er to dyreparker nord for
Ebeltoft!)

Fra : søren brix

Dato : 20-05-11 21:23

"Krabsen" <usenet@krabsen.dk> skrev i meddelelsen

> Skandinavisk Dyrepark ved Nødager.. (ja, der er to dyreparker nord for
> Ebeltoft!)

hov hov

glem nu ikke munkholm zoo

jojo de er glade for dyr dernede/ude...og er vejret så alt for træls så er
er jo Randers regnskov også

mvh

Søren

Fra : Jim Andersen

Dato : 24-05-11 09:18

Holst wrote:
> Konen og jeg skal allersidst i august og starten af september i
> sommerhus ved Ebeltoft. Vi har vores 5 mdr. gamle barn med.
>
> Der er fregatten Jylland, den gamle bydel i Ebeltoft

pas på du ikke kommer forbi her, det kan resultere i abstinenser når du
kommer hjem:
http://paradis-is.dk/index.php?content=shop_front_page&id=1035

> , Ree Park, Kattegatcentret ...
>
> Ja, hvad skal vi mere se!

http://da.wikipedia.org/wiki/Kal%C3%B8_Slotsruin

Et par kilometer uden for Ebltoft på vej mod Kalø kommer du til en strand
(og en p-plads) dér kan man dreje til højre ind i landet til en gammel
vandmølle/sø/restaurant.

Der er masser af (afmærkede) vandrestier i området. Spørg en lokal hvilke
der duer til barnevogn.

/jim

Fra : Svend Erik

Dato : 27-05-11 20:39

Vandreture i det rigtige Mols Bjerge må i ikke snyde jer selv for. Det
rigtige Mols Bjerge er det område, der er på den lange tange som i kan se på
den anden side af Ebeltoft. Kør mod Femmøller og drej til venstre lige efter
Femmøller mod Basballe/Agri. Besøg bl.a. Agre Bavnehøj, Tinghulen, Trehøje
og fortsæt mod Helgenæs helt ud til fyret. Tilbage mod Ebeltoft gå en tur op
på Ellemandsbjerget og nyd udsigten over Mols Bjerge, Ebeltoft Vig, Århus
Bugten m.v. God fornøjelse.

Fra : Ole Damgaard

Dato : 28-05-11 03:16

On 27 Maj, 21:39, "Svend Erik" <sv.e...@get2net.dk> wrote:
> [...]
> Femmøller mod Basballe/Agri. Besøg bl.a. Agre Bavnehøj, Tinghulen, Trehøje
> og fortsæt mod Helgenæs helt ud til fyret.

Helt enig - der er masser af natur og skønhed i det område. Og når I
så har taget turen ud til Helgenæs Fyr, så følg stierne op til
Tyskertårnet. http://www.peterman.dk/tur-sletterhage01.htm
Herlig vandretur og I kan godt transportere barn på 4 hjul.
mvh Ole