Lade tekst dukke op ved klik på hyperlink
Fra : Vidal

Dato : 20-05-11 12:59

Fontpage 2003

Jeg arbejder på en hjemmeside og kan ikke rigtigt finde ud
af at lave det, jeg ønsker.

Jeg har i venstresiden tolv punkter. Det, jeg gerne vil opnå,
er, at det øjeblik man klikker på et af de tolv punkter,
dukker der en foruddefineret tekst op på siden til højre for.

I øjeblikket har jeg lavet tolv undersider, som hyperlinksene
peger på, men jeg ville finde det mere elegant, hvis teksten
simpelthen dukker op på hovedsiden.

Kan nogen pege mig i den rigtige retning.

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : Søren Rasmussen

Dato : 20-05-11 22:01

Vidal wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> [...]
> peger på, men jeg ville finde det mere elegant, hvis teksten
> simpelthen dukker op på hovedsiden.
>
> Kan nogen pege mig i den rigtige retning.

Hej Vidal
Det tror jeg godt jeg kan hjælpe med. I stedet for at lave
"undersider" så skal du lave 12 lag af samme størrelse som
arealet til højre for de tolv punkter. I hvert af disse 12 lag
skriver du den tekst, som du vil have stående. Lagene skal være
skjulte.

Så skal du tildele hvert af de 12 punkter den egenskab, at når
man klikker på et punkt, så åbnes det lag, som er knyttet til
netop dette punkt.

Jeg kan godt give dig er mere udfærlig beskrivelse af, hvordan du
gør, men for at være sikker på hvad du ønsker, så vil jeg
foreslå, at du gør ind på vores hjemmeside www.dvktorrevieja.dk
vælger "Klubaktiviteter" og derefter "Tennis" På denne side er
der nogle billeder, som kommer frem ved at klikke på et
billednavn. Hvis det er det som du ønsker kan du maile direkte
til mig på danskvennersklub@gmail.com og jeg kan så anvise en
konkret fremgangsmåde. Oplys venligst også hvor meget du kender
til at arbejde med lag i forbindelse med websider.

Med venlig hilsen
Søren Rasmussen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Vidal

Dato : 21-05-11 21:25

Den 20-05-2011 23:00, Søren Rasmussen skrev:

> [...]
> konkret fremgangsmåde. Oplys venligst også hvor meget du kender
> til at arbejde med lag i forbindelse med websider.

Tak for dit svar. Jeg er total nybegynder med Frontpage, i det
hele taget med html og følgeligt også med undersider.

Jeg har kigget på www.dvktorrevieja.dk og det er noget i den
retning, blot vil jeg fastholde den fremkomne tekst, selv om
cursoren bevæges væk fra hyperlinket. Tror du det kan lade
sig gøre med din teknik?

Jeg har kigget lidt på din sides kildekode, men kan ikke påstå,
jeg er blevet klogere af det. Er det samme teknik, der demonstreres
http://www.ritaolesen.dk/frontpage/saadan_laver_man_et_hyperlink.htm

--
Venlig hilsen,

Vidal