MS Windows
briani 27239
libavcodec.dll: fejl i explorer
Fra : JcLind

Dato : 20-05-11 10:30

stifinder/explorer er begyndt at fryse min computer og jeg skal igennem
jobliste/programmerfor at afslutte programmet ogderefter virker
computeren igen.

Jeg får denne fejlmeddelelse:
appname: explorer.exe
appver:6.0.2900.5512
modname:libavcodec.dll

men kan ikke finde filen i Windowsmappen eller i explorermappen.

Jeg kører XP

Har I nogle bud på hvad jeg skal genoprette/installere eller hvor jeg
kan finde tips og vejledning ang dette?

På forhånd tak

jakob

Fra : Mcwm

Dato : 20-05-11 10:58

Den 20-05-2011 11:29, JcLind skrev:
> [...]
>
> Jeg kører XP
>
> Har I nogle bud på hvad jeg skal genoprette/installere eller hvor jeg

Fejlen skyldes sandsynligvis visning af "video thumbnails".

Du kan forsøge at slå denne visningstype fra.

"Løsningen er en deaktivering/aktivering:
Tryk <flag><R> (virker som Start->kør) og skriv CMD i tekstfeltet.
I DOS-vinduet skriver du først:

(Ved billedvisning)
regsvr32 /u shimgvw.dll efterfulgt af <enter>
derefter
regsvr32 shimgvw.dll efterfulgt af <enter>

(Ved videoer)
regsvr32 /u shmedia.dll efterfulgt af <enter>
derefter:
regsvr32 shmedia.dll efterfulgt af <enter>

Afslut med EXIT"

Kide http://www.eksperten.dk/spm/823000

Venligst
Mcwm

Fra : JcLind

Dato : 20-05-11 12:27

Snedigt, tak
Det vil jeg prøve

Fra : JcLind

Dato : 20-05-11 12:30

Så skulle den være i vinkel

Godt jeg husker at F3 kopierer indtastet kode i DOS.
Gamle dage...

Fra : Mcwm

Dato : 20-05-11 12:34

Den 20-05-2011 13:29, JcLind skrev:
> Godt jeg husker at F3 kopierer indtastet kode i DOS
ellers kan man højreklikke og sætte ind ved cmd-promt

Venligst
Mcwm