virus problemer
Fra : js

Dato : 18-05-11 15:16

jeg har brugt Microsoft Security Essential lige til nu, men har fået en
virus ind som gør at jeg ikke kan bruge maskinen.

Har formateret harddisken og læst min total back up ind som er fra sidst
i april.

Nu har jeg slettet Microsoft Security Essential og læst AVG ind

Men nu bliver jeg i tvivl om hvilken der beskytter bedst

Nogen kvalificeret bud
fra
Jørgen

Fra : /john

Dato : 18-05-11 16:00

"js" <9440@bierstedaf.dk> skrev i meddelelsen

> nu bliver jeg i tvivl om hvilken der beskytter bedst

Det er der utallige meninger om, men først og fremmest er det vigtigt at
holde både Windows og øvrige programmer opdateret.

Efter min ringe mening bør antivirus ikke stå alene.

Jeg bruger disse gratis sikkerheds-programmer:

MSE, Privatefirewall, Malwarebytes (manuel scanner) samt SpywareBlaster
(passiv beskyttelse).

Derudover: FileHippo.com Update Checker

Det har hidtil holdt utøjet fra dørene på vore 2 pc'er m/ hhv WinXP og Win7.

Gode alternativer:

Avira Antivirus, PC Tools Firewall, SuperAntispyware (manuel scanner).

/john

Fra : Kurt Brixen

Dato : 18-05-11 21:09

On 2011-05-18 16:16:15 +0200, js said:

> [...]
>
> Nu har jeg slettet Microsoft Security Essential og læst AVG ind
>
> Men nu bliver jeg i tvivl om hvilken der beskytter bedst

Ingen antivirusprogrammer kan kende en virus, før den er opdaget. Så
antivirus halter altid bagefter.

Det bedste er at køre med en begrænset brugerkonto. Jesper Ravn har en
glimrende vejledning her:
http://jravn.dk/?p=141

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : js

Dato : 19-05-11 09:01

Den 18-05-2011 22:09, Kurt Brixen skrev:

> [...]
> antivirus halter altid bagefter.
>
> Det bedste er at køre med en begrænset brugerkonto. Jesper Ravn har en

Ja det er selvfølgelig rigtig, blev bare irriteret over at der pludselig
kom en ikon i mappen hent , og inden jeg fik den slettet var den
forsvundet. derefter kunne jeg ikke bruge maskinen,så jeg valgte at
formater harddisken og bruge min backup fra 28 april

Jeg har ellers været godt tilfreds med Windows antivirus, så nu har jeg
installeret den igen

Men tak for svarene

fra
Jørgen