To pc'er, samme mailkonto?
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 14-05-11 19:11

For nylig tog jeg på en Windows 7-computer Outlook 2007 i brug
som mailprogram. Senere er det lykkedes mig at anskaffe en
mini-pc med Windows XP og Outlook Express.

Spørgsmål 1: Kan jeg installere samme mailkonto og have samme
mailadresse på begge maskiner i hver deres mailprogram, uden at
de karambolerer med hinanden?

Spørgsmål 2: Kan jeg i givet fald - på Outlook Express-maskinen -
nøjes med kun at bruge kontoen til Nyheder og abonnere på
usenetgrupper, og altså helt undgå at der indgår alm. e-mails i
Indbakke, fordi sådanne skal kunne ankomme på Outlook-maskinen?

Ja, det lyder vist kryptisk; men jeg håber, I forstår.

--
Jørgen Grandt / www.hamigen.dk

Fra : Carl Drud

Dato : 14-05-11 19:22

Jørgen Grandt <UnstableOn@Cable.dk> writes:

> [...]
> usenetgrupper, og altså helt undgå at der indgår alm. e-mails i
> Indbakke, fordi sådanne skal kunne ankomme på Outlook-maskinen?

Du kan lave en ny genvej til OE og under egenskaber-->genvej tilføje:

/newsonly

eller

/outnes

"C:\Programmer\Outlook Express\msimn.exe" /newsonly
"C:\Programmer\Outlook Express\msimn.exe" /outnews

Så kører OE uden mail så at sige.

--
Carl

Fra : emjeppesen

Dato : 14-05-11 20:51

Jørgen Grandt skrev:

> [...]
>
>Spørgsmål 1: Kan jeg installere samme mailkonto og have samme
>mailadresse på begge maskiner i hver deres mailprogram, uden at

ja.
De to programmer har entet med hinanden at gøre.

>Spørgsmål 2: Kan jeg i givet fald - på Outlook Express-maskinen -
>nøjes med kun at bruge kontoen til Nyheder og abonnere på
>usenetgrupper

Ja

> og altså helt undgå at der indgår alm. e-mails i
>Indbakke

ja, du kan lade være med at sætte e-mail op, men du kan fint modtage
mails på begge maskiner. Det er helt uden betydning.

>, fordi sådanne skal kunne ankomme på Outlook-maskinen?
>
>Ja, det lyder vist kryptisk; men jeg håber, I forstår.

Ok ja.
Jeg modtager mails i forskellige programmer med samme mailadresse,
ganske uden problemer.

Hilsen emj

Fra : Lars E. P.

Dato : 15-05-11 07:54

Sat, 14 May 2011 20:10:46 +0200, skrev Jørgen Grandt
<UnstableOn@Cable.dk> :

> [...]
>
>Spørgsmål 1: Kan jeg installere samme mailkonto og have samme
>mailadresse på begge maskiner i hver deres mailprogram, uden at

Ja, men du skal huske at sætte hak ved 'Gem en kopi af meddelelser på
serveren'(fanen Avanceret), ellers er det kun den første der logger på
der får de nye. Og så med jævne mellemrum rydde op på serveren via
Webmail.

> [...]
>usenetgrupper, og altså helt undgå at der indgår alm. e-mails i
>Indbakke, fordi sådanne skal kunne ankomme på Outlook-maskinen?

Ja, du lader bare være med at oprette en mail-konto i OE, alternativt
fjerner hak ved 'Medtag denne konto ved modtagelse af post eller
synkronisering'.

Hilsen Lars

Fra : Steen

Dato : 15-05-11 14:40

Den 14/05/11 20.10, Jørgen Grandt skrev:
> [...]
>
> Spørgsmål 1: Kan jeg installere samme mailkonto og have samme
> mailadresse på begge maskiner i hver deres mailprogram, uden at de

IMAP - der automatisk synkroniserer hinanden, hvis kontoen selvfølgeligt
understøttet IMAP?

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 20-05-11 07:53

Steen skrev:

> IMAP - der automatisk synkroniserer hinanden, hvis kontoen
> selvfølgeligt understøttet IMAP?

Tak til alle.

--
Jørgen Grandt / www.hamigen.dk