Ferie i USA, mobil 3G-internetløsning uden~
Fra : Esben von Buchwald

Dato : 11-05-11 14:12

Hej

I forbindelse med en 3 ugers tur til USA vil vi høre om nogen kan
anbefale teleselskaber/butikker der sælger mobilabonnementer med 3G-
internetforbindelse, uden binding? Altså ligesom forudbetalte
abonnementer/taletidskort herhjemme?

Synes det er lidt svært at få et overblik over markedet derovre.

Jeg har fået øje på virgin men de kører CDMA2000 standarden som kun
bruges i USA og så man jo nødt til at købe sådan en MiFi hotspot ting,
som ikke kan bruges til noget når man kommer hjem til DK - kan man evt
aflevere den igen og få den refunderet mod et gebyr hos nogen
forhandlere?

Fra : Jensb

Dato : 11-05-11 22:01

Hej,

Det kan du købe i Walmart.

Jeg har selv undersøgt det samme, da jeg har overvejet det til min næste USA
tur. Og generelt har der alle steder jeg har læst, været enighed om at
Verizon er det bedste. Hvis du kun skal være i storbyer, så er der flere
andre muligheder. Men kommer du bare lidt udenfor storbyerne, så skulle der
være størst chance for at få netvæk med Verizon.

Der er f.eks. denne i Walmart:
http://www.walmart.com/ip/Verizon-USB760-3G-Prepaid-USB-Data-Card/14869201

Men jeg har ikke personlig erfaring med den endnu.

Jens

"Esben von Buchwald" <esben+googleaccount@vonbuchwald.dk> skrev i en
meddelelse

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 11-05-11 15:58

On May 11, 11:01 pm, "Jensb" <in...@spam.til.mig> wrote:

> [...]
> andre muligheder. Men kommer du bare lidt udenfor storbyerne, så skulle der
> være størst chance for at få netvæk med Verizon.

Fair nok, kan se på kortet at de dækker ret godt i forhold til mange
andre - de bruger så ikke et normalt GSM/UMTS net men derimod CDMA2000
så det mobil-modem man køber kan man ik bruge til noget når man kommer
hjem igen. - Må lige høre walmart om man kan returnere det og åf nogle
af pengene tilbage..

> Der er f.eks. denne i Walmart:http://www.walmart.com/ip/Verizon-USB760-3G-Prepaid-USB-Data-Card/148...

Det lyder rimeligt nok - men jeg kan ikke finde en 3g-wifi hotspot
ting, ville ellers være cool så jeg kan få min ipad osv på nettet
derovre

> Men jeg har ikke personlig erfaring med den endnu.

lad mig endelig vide når du har været derovre :)

Fra : Carsten Riis

Dato : 12-05-11 06:16

Esben von Buchwald skrev den 11-05-2011 23:58:

> Det lyder rimeligt nok - men jeg kan ikke finde en 3g-wifi hotspot
> ting, ville ellers være cool så jeg kan få min ipad osv på nettet
> derovre

Kan du ikke bruge din Iphone som wifi-hotspot overfor din Ipad, hvor
Iphone'en kører på 3g-nettet?

Den metode virker fint i forbindelse HTC Desire HD, dog overfor en Acer
Notebook. Måske er det noget mere besværlig med æble-produkter.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Jensb

Dato : 12-05-11 19:31

> [...]

>så det mobil-modem man køber kan man ik bruge til noget når man kommer
>hjem igen. - Må lige høre walmart om man kan returnere det og åf nogle

Det kommer også meget an på, hvor du skal hen i USA. På min sidste tur hvor
jeg havde en quadband GSM telefon med, der havde jeg netværk 5-6 dage ud af
42 dage. Det var kun lige i storbyerne at den virkede, ellers var der ingen
netværk. Så derfor har jeg tænkt mig at købe en Verizon telefon på min næste
tur, samt fomentlig også noget Verizon internet.

Jens