Hvad lever han af?
Fra : Toke Nørby

Dato : 09-05-11 21:22

Jeg har lagt et billede af FT fra 1840 med et klip fra 1834 indsat:
http://www.norbyhus.dk/misc/scheel-1834-40.jpg

Jeg læser 1834 som om han lever af "Informationer", men hvilke
informationer lever han af i 1840? Den, der har indtastet FT fra 1840
siger "Timeinformationer" i den digitaliserede oversættelse, men jeg
aner ikke, hvad det er? Hvad dækker det over?
PFT
--
Mvh Toke

Toke.Norby@Norbyhus.dk
Læs om Ejnar Olsen og Søllestedmærkerne
samt om trusselsbrevet til kong Fr. 8!
http://www.norbyhus.dk/

Fra : Steen Rønnow

Dato : 09-05-11 23:08

Den 09-05-2011 22:21, Toke Nørby skrev:
> [...]
> siger "Timeinformationer" i den digitaliserede oversættelse, men jeg
> aner ikke, hvad det er? Hvad dækker det over?

Kort sagt: privatundervisning (evt. på timebetaling)

MvH

Steen Rønnow, Viborg.

Fra : Toke Nørby

Dato : 10-05-11 18:53

Steen Rønnow <steen.roennow@illegal.dk> wrote:

> "Informationer",
> "Timeinformationer"

>Kort sagt: privatundervisning (evt. på timebetaling)
>
>MvH
>
>Steen Rønnow, Viborg.

Mange tak! Det lyder helt rimeligt.

Fra : Poul E. Jørgensen

Dato : 20-05-11 16:26

Se ogaå http://ordnet.dk/ods/ordbog?query=information

--
Poul E. Jørgensen

Fjern de to A'er hvis du svarer per e-mail.
Remove the two A's if replying by e-mail.