Er det her man kan spørge
Fra : pm

Dato : 08-05-11 15:17

Har lige set i et nr af National Geographi et teme... Egyptens sorte konger
```

Det undrer mig..en del... hverken her eller sndre steder er jeg stødt paf
bildninger af guder eller herskere med negroide træk

Kan det forklares ????

pm

PS Har diakureret vildt med naboen, som er sort og der
fasholder..menneskets vugge stod i afrika...... jeg stiller bare ?

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 08-05-11 16:38

pm skrev bl.a.:

> [...]

> PS Har diakureret vildt med naboen, som er sort og der
> fasholder..menneskets vugge stod i afrika...... jeg stiller

Alt tyder på at "menneskets vugge" stod et sted i Afrika.
Men det er længe, længe før "Egyptens sorte konger".

Måske findes der engang et "Missing link".

Fundsteder for Australopithecus:
http://da.wikipedia.org/wiki/Australopithecus

http://en.wikipedia.org/wiki/Australopithecus

Sterkfontein i Sydafrika, "Cradle of Humankind":
http://en.wikipedia.org/wiki/Sterkfontein

--
Herluf :·)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-05-11 17:54

pm skrev:

> [...]

> Det undrer mig..en del... hverken her eller sndre steder er jeg stødt paf
> bildninger af guder eller herskere med negroide træk

Minder mig om en vittighed:

En mand vågner op på hospitalet efter en langvarig koma. Lægen
spurgte ham hvordan han havde det:

   Jeg kan huske at jeg var ved at dø. Jeg ko op i himlen
   og så Gud.
   Nå, hvordan så han ud?
   Hun var sort.

> Kan det forklares ?

Det er noget med undertrykkelse og racisme og den slags.

> PS Har diakureret vildt med naboen, som er sort og der
> fasholder..menneskets vugge stod i afrika...... jeg stiller bare ?

Det er et veletableret faktum. Et af beviserne er at *alle*
menneskelige gener som findes på hele jorden, også findes i
Afrika. Der er ikke noget andet sted hvor det samme er tilfældet.

--
Bertel

Fra : Martin Andersen

Dato : 13-05-11 12:40

On 08-05-2011 18:54, Bertel Lund Hansen wrote:
> Det er et veletableret faktum. Et af beviserne er at *alle*
> menneskelige gener [uanset hvor på jorden de findes], også findes i
> Afrika. Der er ikke noget andet sted hvor det samme er tilfældet.

Du må have ment noget i retning af hvad jeg rettede teksten til, eller
hvad? For det andet er da en cirkelslutning. Alt der findes på hele
jorden, findes naturligvis alle steder, og ikke kun i Afrika.

Derudover er jeg ikke sikker på det er korrekt. Altså ikke at vi stammer
fra Afrika, det er der koncensus om. Men vi har vel de samme gener.
Forskellen ligger i hvilken variant vi besidder (hvilken allele), og der
er masser af alleler som ikke stammer fra Afrika, men er yngre.