Eksportere mails fra én Gmail-konto til e
Fra : -=JF=-

Dato : 05-05-11 21:05

Hej!

Er der nogen der har en fidus til at importere alle mails fra én
Gmail-konto til en anden?

Jeg synes ikke rigtigt at det vil lykkes for mig!

--
Mhv.
John

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-05-11 23:36

"-=JF=-" <null@null.null> skrev i meddelelsen
> [...]
> Gmail-konto til en anden?
>
> Jeg synes ikke rigtigt at det vil lykkes for mig!

Det er nok fordi, at det ikke kan lade sig gøre, ifølge de oplysninger jeg
kan finde på gmail.
Citat
Du kan ikke importere meddelelser fra en anden Gmail-adresse. Hvis du gerne
vil tilknytte to Gmail-konti permanent, kan du overveje at konfigurere
automatisk videresendelse.
Under automatisk videresendelse kan man så læse:

Automatisk videresendelse til en anden e-mail-konto

Del

Med Gmail kan du automatisk videresende indgående e-mail til en anden
e-mail-adresse.

Sådan videresender du automatisk meddelelser:
1.Klik på Indstillinger øverst på en vilkårlig side i Gmail, og åbn fanen
Videresendelse og POP/IMAP.
2. Vælg "Tilføj ny e-mail-adresse" i den første rullemenu i afsnittet
Videresendelse.
3.Indtast den e-mail-adresse, meddelelserne skal videresendes til.
4.Af sikkerhedsmæssige årsager sender vi en bekræftelse til den pågældende
e-mail-adresse.
5.Åbn den e-mail-konto, du videresender til, og se bekræftelses-e-mailen
fra Gmail-teamet.
6.Klik på bekræftelseslinket i den pågældende e-mail.
7.Gå tilbage til din Gmail-konto, vælg indstillingen "Videresend en kopi af
indgående e-mails til ...", og vælg din videresendelsesadresse i
rullemenuen.
8. Vælg den handling, der skal foretages for dine meddelelser, i
rullemenuen. Du kan vælge at beholde Gmails kopi af meddelelsen i indbakken,
eller du kan automatisk sende den til Alle e-mails eller Papirkurv.
9. Klik på Gem ændringer.

Du kan også indstille filtre til at videresende meddelelser, der opfylder
bestemte kriterier. Du kan oprette 20 filtre til videresendelse til andre
adresser. Du kan maksimere antallet af meddelelser, som videresendes via
filtre, ved at kombinere filtre, der sender til den samme adresse.

Kurt

Fra : -=JF=-

Dato : 06-05-11 23:04

Den 06/05/11 00.36, Kurt B. Andersen skrev:

> Det er nok fordi, at det ikke kan lade sig gøre, ifølge de oplysninger
> jeg kan finde på gmail.
Så er jeg jo lovligt undskyldt

> gerne vil tilknytte to Gmail-konti permanent, kan du overveje at
> konfigurere automatisk videresendelse.
Det var også den løsning jeg lige kunne finde på i skyndingen men håbede
at nogen havde en løsning.

Tak for hjælpen!

Mvh John

Fra : J.K.Arning

Dato : 06-05-11 07:54

On 2011-05-05 22:05:27 +0200, -=JF=- said:

> Hej!
>
> Er der nogen der har en fidus til at importere alle mails fra én
> Gmail-konto til en anden?
>
> Jeg synes ikke rigtigt at det vil lykkes for mig!

Sæt begge konti op som IMAP konti på samme PC.

Træk mails fra den ene konto til den anden og lad PC`en synkronisere færdig.

Fra : -=JF=-

Dato : 06-05-11 23:05

Den 06/05/11 08.53, J.K.Arning skrev:

> Sæt begge konti op som IMAP konti på samme PC.
>
> Træk mails fra den ene konto til den anden og lad PC`en synkronisere
> færdig.

Det vil jeg prøve i løbet af i morgen!
Tak for tippet!

--
Mhv.
John

Fra : -=JF=-

Dato : 07-05-11 12:12

Den 06/05/11 08.53, J.K.Arning skrev:

> Sæt begge konti op som IMAP konti på samme PC.
>
> Træk mails fra den ene konto til den anden og lad PC`en synkronisere
> færdig.

Det virkede!
Tak for hjælpen!

--