newsareader
Fra : Jørgen Pedersen

Dato : 05-05-11 16:15

Hej gruppe
Ved ikke om det er den rigtige gruppe.
Vil nogen venligst svare mig på, om der findes en newsreader i windows 7
outlook. jeg står for at skulle PC vil nødig undvære min newsreader i
outlook 8.XP
Med venlig hilsen
Jørgen Pedersen

Fra : Martin Ploug

Dato : 05-05-11 17:08

Jørgen Pedersen wrote:
> [...]
> Vil nogen venligst svare mig på, om der findes en newsreader i windows 7
> outlook. jeg står for at skulle PC vil nødig undvære min newsreader i

Der er en indbygget i Thunderbird. Thunderbird kan hentes her:
http://mozilladanmark.dk/

Ellers er der f.eks. FeedReader http://www.feedreader.com/

Måske har jeg misforstået spørgsmålet.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-05-11 17:17

Den 05-05-2011 17:15, Jørgen Pedersen skrev:

> Vil nogen venligst svare mig på, om der findes en newsreader i windows 7
> outlook. jeg står for at skulle PC vil nødig undvære min newsreader i
> outlook 8.XP

Der er ikke newsreader i nogen version af Outlook. Hvis du
har en newsreader, er det måske Outlook Express, du tænker
på. Outlook Express findes ikke i Windows 7.

En alternativ løsning i 7'eren kan være at bruge
Thunderbird, som Martin Ploug også foreslår.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Stor guide til installation og brug af mailprogrammet

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-05-11 17:24

Kim Ludvigsen skrev:

> En alternativ løsning i 7'eren kan være at bruge
> Thunderbird, som Martin Ploug også foreslår.

Den kan fås i en portable udgave hvilket betyder at man hver gang
man skifter pc eller styresystem, blot kan kopiere en mappe ud på
en usbpind, og overføre den til det nye system derfra. Så kører
den præcis som før.

--
Bertel

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 27-05-11 21:25

> [...]
> man skifter pc eller styresystem, blot kan kopiere en mappe ud på
> en usbpind, og overføre den til det nye system derfra. Så kører

der findes noget back up softwaere til Thunderbird der virker upåklageligt

--
Mv
Bo M Mogensen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 27-05-11 21:35

Bo M Mogensen skrev:

>der findes noget back up softwaere til Thunderbird der virker upåklageligt

jeps, stifinder fungerer fint

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : /john

Dato : 05-05-11 18:51

"Jørgen Pedersen" <jp.gp@fibermail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Vil nogen venligst svare mig på, om der findes en newsreader i windows 7
> outlook. jeg står for at skulle PC vil nødig undvære min newsreader i

Outlook er en del af Office-pakken, ikke Windows.

Mener du Outlook Express, så ja:

I Win7 hedder programmet Windows Live Mail, og indeholder mail og news som i
Outlook Express.

Programmet fungerer udmærket, men jeg forliges dog dårligt med WLMs kluntede
menuer, og har derfor valgt denne løsning:

"It is very easy this way:

- Rename your folder (from Program Files) from Windows Mail to "Windos Mail
7? (or anything else).

- Copy from Vista the entire folder Windows Mail to your Program Files.

Now you can start using Windows Mail in Windows 7.

This way you do not need to change permissions or Overwrite the folders":
http://www.mydigitallife.info/download-windows-mail-from-vista-for-use-in-windows-7/

Windows Mail stammer fra Vista, så jeg kopierede folderen fra en nabos pc.

Programmet har elegant interface, fungerer stort set som Outlook Express, og
ja: Du kan ha' både WM og WLM på pc'en, og begge fungerer :)

John

Fra : emjeppesen

Dato : 05-05-11 21:18

/john skrev:

>- Copy from Vista the entire folder Windows Mail to your Program Files.

....og det fortæller du til en mand, som har XP

Hilsen emj

Fra : /john

Dato : 05-05-11 21:56

"emjeppesen" <emj@> skrev i meddelelsen

> ...og det fortæller du til en mand, som har XP

Jaja.. og med største glæde, hr Jeppesen.

Jeg har netop selv skiftet fra XP til Win7 (som trådstarteren planlægger at
gøre), og havde de samme betænkeligheder/spørgsmål.

Derfor kan det da kun glæde mig at viderebringe en løsning, der gør skiftet
lettere at fordøje for os der er vant til XP og Outlook Express.

Og Vista-filen (Windows Mail) kopierede jeg hos en ualmindelig flink nabo.

Såee.. jeg forstår vist ikke din slet skjulte sarkasme.. :(

John

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-05-11 10:42

"/john" <nn@ok> skrev i meddelelsen
> Jaja.. og med største glæde, hr Jeppesen.

Det bliver hun nok fornærmet over, at blive kaldt

Jan

Fra : Carl Drud

Dato : 06-05-11 17:16

"/john" <nn@ok> writes:

> [...]
>
> Programmet fungerer udmærket, men jeg forliges dog dårligt med WLMs
> kluntede menuer, og har derfor valgt denne løsning:

Udmærket vil jeg ikke kalde det. I seneste version bliver der ikke sat
">" citattegn.

Der er dog en som har lavet en VLM "Quotefix" hvis det skulle have
interesse for nogen.

http://www.dusko-lolic.from.hr/wlmquote/

--
Carl

Fra : /john

Dato : 06-05-11 18:03

"Carl Drud" <carl.drud@gmx.com> skrev i meddelelsen

> Udmærket vil jeg ikke kalde det

Næh såmænd.. WLM er en ommer..

Læste et sted, at WM i Europa blev skrottet i Win7 på grund af noget
EU-rettigheds-noget.

Synd.

Filen ligger der dog stadig, bare ikke virksom.

John

Fra : hm

Dato : 05-08-11 15:02

"Carl Drud" <carl.drud@gmx.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ">" citattegn.
>
> Der er dog en som har lavet en VLM "Quotefix" hvis det skulle have

Hej, Carl, er helt ude af trit, med nyhedsgrupper da jeg har win7 og så er
1000 kr. spørgsmålet hvad er en Quotefix ?? jeg ville ønske jeg kunne få
outlook ecpress, på min maskine ( har ikke været i nyhedsgrupper i over et
år.)

Fra : Carl Drud

Dato : 06-05-11 20:39

"/john" <nn@ok> writes:

> Næh såmænd.. WLM er en ommer..
>
> Læste et sted, at WM i Europa blev skrottet i Win7 på grund af noget
> EU-rettigheds-noget.

Har du et link?

Jeg var mere tilbøjelig til at tro, at man gerne ville have folk til at
registrerer sig på deres Live junk, når de skal downloade disse
"Essentials".

> Synd.

Egentlig ikke.

> Filen ligger der dog stadig, bare ikke virksom.

Fint.

--
Carl

Fra : /john

Dato : 06-05-11 21:38

"Carl Drud" <carl.drud@gmx.com> skrev i meddelelsen

> Har du et link?

Fandt det et sted, hvor folk brokker sig over WLM, men gemte det ikke.

Hvis jeg finder det igen, poster jeg det her :)

John

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 07-05-11 07:06

/john skrev:

>Fandt det et sted, hvor folk brokker sig over WLM, men gemte det ikke.
>Hvis jeg finder det igen, poster jeg det her :)
>
>John

warez

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Carl Drud

Dato : 05-08-11 20:06

"hm" <mishm8116@gmail.com> writes:

> Hej, Carl, er helt ude af trit, med nyhedsgrupper da jeg har win7 og så er
> 1000 kr. spørgsmålet hvad er en Quotefix ??

Quotefix var et tillægs program som en behjertet sjæl lavede til Outlook
Express for år tilbage[¹]. Det udbedrede en del af OE's fejl og mangler
og gav mulighed for farvelægning af de forskellige citat-niveauer.

[¹] http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/

Nu med Windows Live Mail seneste version, så har man valgt at programmet
ikke skal indsætte citattegn ">" ved svar. Derfor har en lavet en WLM
"Quotefix". Men hvor godt det er ved jeg ikke.

> jeg ville ønske jeg kunne få outlook ecpress, på min maskine ( har
> ikke været i nyhedsgrupper i over et år.)

Kom videre fra Outlook Express/WM/WLM. Du bliver gladere for det i
længden.

--
Carl

Fra : Otto

Dato : 06-08-11 21:12

Jeg synes at Mozilla Thunderbird er helt utroligt godt, men desværre er
brugen af Nyhedsgrupper gået meget af mode i al almindelighed.

MVH Otto

Fra : Jørgen Pedersen

Dato : 05-09-11 08:23

Hej Gruppe
jeg har nu endelig valgt at fortsætte med live mails reader.
Tak for svarene
Med venlig hilsen
Jørgen Pedersen

Fra : Erik Olsen

Dato : 05-09-11 09:11

Jørgen Pedersen wrote:
> jeg har nu endelig valgt at fortsætte med live mails reader.
> Tak for svarene

Dårlig ide. Som du kan se på det indæg du sendte senest, kan Windows
Live Mail ikke finde ud af at sætte citeringstegn.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen