Florida - Key West er det noget?
Fra : schlafen

Dato : 03-05-11 09:34

Skal til Florida i september... og havde tænkt at skulle et smut til Key
West - men hvad skal jeg der??

inputs modtages gerne

Fra : Preben

Dato : 03-05-11 10:24

Den 03.05.2011 kl. 10:34 skrev schlafen <luft@hansa.de>:

> Skal til Florida i september... og havde tænkt at skulle et smut til Key
> West - men hvad skal jeg der??
>
> inputs modtages gerne

Key West er en superhyggelig "landsby", hvor livet leves i sit helt eget
tempo. Bortset fra Hemmingways hus, er der såmænd ikke ret meget at se på,
men tempoet er dejligt afslappende og de mennesker, man møder, er venlige
og rare. Hertil kommer en livlig barkultur med bla. Hemmingsways stambar,
Sloppy Joe's.
Se mere om Key West her: http://www.keywest.com/todo.html
En køretur fra f.eks. Miami til Key West er en stor oplevelse i sig selv.
Næste gang jeg skal til Florida går turen helt sikkert til Key West igen.
Vær dog opmærksom på, at hoteller/moteller er en del dyrere end i resten
af USA.

--
mvh/Preben

Fra : Preben

Dato : 03-05-11 10:33

Den 03.05.2011 kl. 11:24 skrev Preben <pranSLETDETTE@privat.dk>:

> [...]
> selv. Næste gang jeg skal til Florida går turen helt sikkert til Key
> West igen. Vær dog opmærksom på, at hoteller/moteller er en del dyrere

Hemingway skulle det være

--
mvh/Preben

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 03-05-11 11:11

> Skal til Florida i september... og havde tænkt at skulle et smut til Key
> West - men hvad skal jeg der??

Hmmm.....har været der 2 gange - 1. gang med børn, 2. gang uden børn.
Boede begge gange her : http://www.southernmostpoint.com/
Et superhyggeligt B&B i den modsatte ende af fest-kvarteret på Duvall
Street.

Gå-i-byen-miljøet på Key West er nok ret voksent og også lidt uartigt sent
om aftenen, at forstå på den måde at hæmningerne forsvinder jo længere hen
på aftenen man kommer.
Om dagen er der efterhånden meget turist-fælde over stedet med t-shirts osv,
Hard Rock Cafe.

Ved solnedgangstid mødes det meste af byen nede på Mallory Square nede på
havnekajen, hvor solen klappes ned, mens gadeartisterne underholder, og alle
er i godt humør.

Der er masser af muligheder for sejler-udflugter, bl.a. ud til Dry Tortugas,
en fæstning fra gammel tid et par km ud for Key West, og derudover
fisketure, vandscootere, dykning m.v.

Ca. halvvejs ud mod Key West kan du komme til at svømme med delfiner, men du
skal booke i god tid http://www.dolphins.org/

Det var hvad jeg lige kunne komme i tanke om.
God tur.
Mvh
Niels Hejnfelt

Fra : Bjarne K.

Dato : 03-05-11 11:25

"schlafen" <luft@hansa.de> wrote in message
> Skal til Florida i september... og havde tænkt at skulle et smut til Key
> West - men hvad skal jeg der??
>
> inputs modtages gerne

Synes det var meget hyggeligt der, men bortset fra at bade, spise og gå på
bar, er der ikke det helt vilde at lave.

Var dog på en sejltur med en glasbundsbåd, og se det lokale koralrev.

Vi boede her: http://www.keywestinfo.com/accommodations/resorts/Hampton.html

Prisen var ikke afskrækkende, og incl "basic" morgenmad. Det er et standart
_familie_ hotel, og det ligger helt fantastisk ned til vandet.

Første nat sov vi på et hotel i den anden ende af byen (fundet via et
kuponhæfte, som vi havde fået fat i på vej til byen).
Vi flyttede næste morgen. Lad mig nøjes med at sige at hotellet sigetede mod
en anden målgruppe end os.

Bjarne K.

Fra : schlafen

Dato : 03-05-11 14:20

takker for svar.....

Fra : Preben

Dato : 03-05-11 14:28

Den 03.05.2011 kl. 15:20 skrev schlafen <luft@hansa.de>:

> [...]
>

> "schlafen" skrev i meddelelsen news:929stoFp2bU1@mid.individual.net....
>
> Skal til Florida i september... og havde tænkt at skulle et smut til Key

Har du ikke fået inputs nok

--
mvh/Preben

Fra : schlafen

Dato : 03-05-11 15:58

jo, jo og tak!

Har du ikke fået inputs nok

--
mvh/Preben

Fra : Steen Hansen

Dato : 03-05-11 21:28

On Tue, 3 May 2011 10:34:17 +0200, "schlafen" <luft@hansa.de> wrote:

>Skal til Florida i september... og havde tænkt at skulle et smut til Key
>West - men hvad skal jeg der??
>
>inputs modtages gerne
'

Elsker at være i florida, specielt i Orlando, og har en gang været i
key west, syntes det var den amerikanske udgave af skagen.

Skal dog sige at køreturen fra Miami til key west er speciel, Vil
næste gang tilbringe et par dage i everglades, som vi finder langt
mere intressant end key west.

Og så som andre har sagt, key west er dyrt.

Steen

Fra : Annette Christensen

Dato : 15-05-11 08:10

"schlafen" skrev ..
> Skal til Florida i september... og havde tænkt at skulle et smut til Key
> West - men hvad skal jeg der??

Jeg kørte med Greyhound bus fra Orlando til Key West primært fordi jeg gerne
ville se The Key West Butterfly & Nature Conservatory
http://www.keywestbutterfly.com/ - og det alene var hele turen værd.

Jeg kan anbefale http://www.blueheavenkw.com/ , hvor især deres Key Lime Pie
er imponerende god. Priserne så dog ud til at være noget dyrere om aftenen.
Der går levende høns rundt mellem bordene - som der gør alle vegne i den
gamle bydel.

Se solen gå ned over den Mexicanske Golf på Mallory Square:
http://www.sunsetcelebration.org/ - smukt smukt smukt.

Husk at kigge efter kattene, der har ekstra tæer, når du besøger Hemingway
museet: http://www.hemingwayhome.com/HTML/our_cats.htm

Venligst
Annette

Fra : Michael H

Dato : 15-05-11 03:48

On 3 Maj, 10:34, "schlafen" <l...@hansa.de> wrote:
> Skal til Florida i september... og havde tænkt at skulle et smut til Key
> West - men hvad skal jeg der??
>
> inputs modtages gerne

Jamen, så er her endnu et input.

Der er rigtig mange muligheder for at komme ud og sejle, med
forskellige former for skibe og flere muligheder for at fiske.

Billeder og mere info:
http://www.michaelhkristensen.dk/florida2009.php?id=27nov