MS Windows
briani 27239
Redigere højrekliksmenuen i Windows 7
Fra : Kurt Hansen

Dato : 30-04-11 05:14

Højrekliksmenuen er jo forskellig, afhængiog af hvor man er og hvad
man laver. Hos mig har det hobet sig en del op, så jeg aldrig bruger.

Har prøvet et par småprogrammer fra nettet, men enten er de ikke
kompatible med Win 7, eller også er de så nørdede, at man skal være
udvikler hos Mikkel Mus for at finde ud af det.

Et program der kan rydde op? Bare et lille et? Please ...
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Sælges: Lejlighed med udsigt over grønt område og parketgulv.

Fra : Gargamel

Dato : 30-04-11 06:43

http://www.thewindowsclub.com/right-click-context-menu-extender-for-windows-7-released

Fra : Kurt Hansen

Dato : 30-04-11 10:04

Sat, 30 Apr 2011 07:43:26 +0200 skrev Gargamel:

>http://www.thewindowsclub.com/right-click-context-menu-extender-for-windows-7-released

Øv, det så ellers så flot ud på brugerfladen. Der er ikke voldsomt
mange betjeningsknapper og jeg kan altså ikke se at den kan det jeg
vil, nemlig at fjerne en masse fra mine eksisterende menuer. Alt hvad
det indeholder er standard-handlinger i Windows, og dem har jeg ikke
brug for flere af.

Fra : Jante

Dato : 30-04-11 06:55

"Kurt Hansen" skrev:

> [...]
> udvikler hos Mikkel Mus for at finde ud af det.
>
> Et program der kan rydde op? Bare et lille et? Please ...

http://www.nirsoft.net/utils/shell_menu_view.html

/J

Fra : Kurt Hansen

Dato : 30-04-11 10:02

Sat, 30 Apr 2011 07:55:17 +0200 skrev Jante:

>http://www.nirsoft.net/utils/shell_menu_view.html

Tak for budet, men det program har jeg ikke tid til. Med udgangspunkt
i fileextensions og dertil hørende volapyk, er det jo rent gætteværk
hvad man får slettet i hvilken menu.

Jeg har en million menupunkter, som den ikke finder, bl.a. WinRar, som
totalt forurener mine højrekliksmenuer.

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 30-04-11 10:16

Kurt Hansen wrote on 30-04-2011 :
> Jeg har en million menupunkter, som den ikke finder, bl.a. WinRar, som
> totalt forurener mine højrekliksmenuer.

I installationsprogrammet til WinRAR kan man vælge hvor meget den skal
"forurene" højrekliksmenuen.

--
/klaus

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 30-04-11 10:18

Klaus Jørgensen explained on 30-04-2011 :

> I installationsprogrammet til WinRAR kan man vælge hvor meget den skal
> "forurene" højrekliksmenuen.

....og det kan man forresten også justere i indstillingerne når WinRAR
allerede er installeret.

--
/klaus

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-04-11 13:04

Klaus Jørgensen skrev:

> I installationsprogrammet til WinRAR kan man vælge hvor meget den skal
> "forurene" højrekliksmenuen.

Ja, det er unfait at skrive at WinRAR forurener. Den er meget
fleksibel hvad netop det angår.

--
Bertel

Fra : Jante

Dato : 30-04-11 14:32

"Kurt Hansen" skrev:

> Tak for budet, men det program har jeg ikke tid til. Med udgangspunkt
> i fileextensions og dertil hørende volapyk, er det jo rent gætteværk
> hvad man får slettet i hvilken menu.

Tja, nu er menuerne altså dynamiske, og baseret på netop fil-extensions,
så der er ingen foruddefinerede menuer - de genereres først idet du
højre-klikker på et-eller-andet. Der er derfor ikke nogen "nem" måde
at gøre tingene på. Det må du forholde dig til, eller gå udenfor i solen
og lege med to tøjklemmer og en elastik

> Jeg har en million menupunkter, som den ikke finder, bl.a. WinRar, som
> totalt forurener mine højrekliksmenuer.

I Nir Sofer's fine, lille program skjuler du bare de kolonner, du ikke
har
behov for at se, og sorterer ved at klikke på kolonne-overskrifterne -
det gør tingene lidt mere overskuelige. I Options-menuen kan du evt.
fjerne fluebenet i 'Hide Standard Menu Items', så får du det hele med -
- undtagen naturligvis de programmer som selv genererer deres menuer.
WinRAR er et af disse, og indeholder derfor selv mulighed for tilpasning
i 'Options -> Settings -> Integration'.

I øvrigt kan du ikke slette noget i 'ShellMenuView', kun deaktivere det,
så du kan 'næsten' ikke gøre noget så galt, at det ikke kan reddes...

/J