MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Service Pack 1 til Windows 7 64 bit
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 29-04-11 21:43

Det er da noget gudsjammeligt bankebæ, det Windows 7-halløj, i al
fald når man (jeg) forsøger at installere Service Pack 1 via
Windows Update!

Jeg har nu forsøgt 7-8 gange ved hjælp af lige så mange
forskellige løsningsprogrammer fra diverse Windows-hjælpesider.
Hver gang møget er blevet downloadet og installeret, viser det
sig at installationen var mislykket. Og hver tredje gang dyret er
blevet genstartet, får jeg den glade besked: "Fejl under
konfiguration af Windows Update. Gendanner ændringer." De to
andre gange handler beskeden om hhv. "Windows opdateringer" og
"Servicepakken". Selvom jeg hver gang har deaktiveret såvel
Windows' egne sikkerhedssystemer og Nortons ditto.

Og for at det ikke skal være løgn, så har et af forsøgene med at
få hjælp af et af de anbefalede hjælpeprogrammer medført, at
McAfee Security Scan Plus har installeret sig selv! Uden at jeg
har bedt om det.

Når det åbenbart skal være så allerhelvedes vanskeligt at
opdatere Windows 7, mon så ikke at kravene til sikkerheden -
eller hvad det skyldes - er lige lovlig hysteriske?

--
Jørgen Grandt / www.hamigen.dk

Fra : emjeppesen

Dato : 29-04-11 22:09

Jørgen Grandt skrev:

> [...]
>få hjælp af et af de anbefalede hjælpeprogrammer medført, at
>McAfee Security Scan Plus har installeret sig selv! Uden at jeg

Der er ikke noget, der installerer sig af sig selv, så selvfølgelig
har du selv bedt om det.
Imidlertid kan man ikke have både Norton og McAffee installeret
samtidig. De ophæver stort set hinanden, så du har formodentlig kørt
beskyttelse og gør det måske endnu. Afinstaller McAffee igen og skan
din maskine for skidt.

Hilsen emj

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 29-04-11 22:59

emjeppesen skrev:

> [...]
> formodentlig kørt beskyttelse og gør det måske endnu.
> Afinstaller McAffee igen og skan din maskine for skidt.

McAfee dukkede først op efter fjerde eller femte forgæves forsøg,
så selvom jeg nu har har fjernet dette sikkert udmærkede program
og deaktiveret Norton, så vil servicepakken m.fl. vel ikke gå i
hak af den grund?

--
Jørgen Grandt / www.hamigen.dk

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 30-04-11 08:31

Jørgen Grandt skrev:

> McAfee dukkede først op efter fjerde eller femte forgæves
> forsøg, så selvom jeg nu har har fjernet dette sikkert
> udmærkede program og deaktiveret Norton, så vil servicepakken
> m.fl. vel ikke gå i hak af den grund?

Nej, godt gættet, Jørgen Grandt! Det ville den ikke - heller ikke
i niende forsøg. My God, hvor jeg dog savner min gamle Windows
XP!

--
Jørgen Grandt / www.hamigen.dk

Fra : Kurt Hansen

Dato : 29-04-11 23:07

Fri, 29 Apr 2011 23:08:56 +0200 skrev emjeppesen:

>Der er ikke noget, der installerer sig af sig selv, så selvfølgelig
>har du selv bedt om det.

Den dukkede også lige pludselig op hos mig - ud af den blå luft.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Sælges: Lejlighed med udsigt over grønt område og parketgulv.

Fra : emjeppesen

Dato : 30-04-11 00:18

Kurt Hansen skrev:

>Den dukkede også lige pludselig op hos mig - ud af den blå luft.

En virus.

Hilsen emj

Fra : emjeppesen

Dato : 30-04-11 00:44

Kurt Hansen skrev:

>Den dukkede også lige pludselig op hos mig - ud af den blå luft.

Næppe.
Du har garanteret installeret den sammen med Acrobat reader eller
Adobe flash.
Glemt at fjerne et flabet hak

Se her
http://www.lamaguf.dk/nyt/FP_McA.png

Hilsen emj

Fra : Kurt Hansen

Dato : 30-04-11 04:03

Sat, 30 Apr 2011 01:44:13 +0200 skrev emjeppesen:

>Næppe.
>Du har garanteret installeret den sammen med Acrobat reader eller
> [...]

Ach, det er vist første gang jeg har været uopmærksom. Jeg plejer
ellers at vogte over den slax som en høg. Jeg bøjer mig

Virus er det ikke, med mindre man opfatter McAffee som en sådan. Jeg
har haft PC siden 1989 og har aldrig haft en virus.

Fra : Poul E. Jørgensen

Dato : 03-05-11 17:32

"Kurt Hansen" <kurt@ugyldig.invalid> wrote in message

> Den dukkede også lige pludselig op hos mig - ud af den blå luft.

Det samme har jeg oplevet hos en bekendt, jeg skulle hjælpe.
Han svor på (næsten) at han ikke havde lod og del i McAfee.
Så den er god nok: Den lusker ind ad bagdøren.

--
Poul E. Jørgensen

Fjern de to A'er hvis du svarer per e-mail.
Remove the two A's if replying by e-mail.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 03-05-11 18:57

Poul E. Jørgensen skrev den 03-05-2011:
> [...]
> Han svor på (næsten) at han ikke havde lod og del i McAfee.
> Så den er god nok: Den lusker ind ad bagdøren.

Der har været en periode hvor McAfee fulgte med Adobe Acrobat Reader,
hvis man glemte at fjerne et flueben.

Nu er det Google toolbar, hvis man bruger IE9, men slipper for det
skidt med Firefox 4.

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Cykelsmeden

Dato : 30-04-11 11:02

Den 29-04-2011 23:08, emjeppesen skrev:
> Der er ikke noget, der installerer sig af sig selv, så selvfølgelig
> har du selv bedt om det.
Mindst det ene kan sagtens være bundlet med noget andet (ofte norton)

> Imidlertid kan man ikke have både Norton og McAffee installeret
> samtidig.
Sagtens
> De ophæver stort set hinanden,
Næ, de vil gerne supplere hinanden. - på stor bekostning af performance

> så du har formodentlig kørt
> beskyttelse og gør det måske endnu. Afinstaller McAffee igen og skan
> din maskine for skidt.
Afinstaller begge og installer MSE, og du får en bundstabil maskine, som
selv sørger for opdateringer!

//finn

Fra : emjeppesen

Dato : 30-04-11 11:33

Cykelsmeden skrev:

>Afinstaller begge og installer MSE, og du får en bundstabil maskine, som
>selv sørger for opdateringer!

Det kan jeg i alle tilfælde tilslutte mig.

Hilsen emj

Fra : Peter Martinsen

Dato : 03-05-11 19:55

"Jørgen Grandt" wrote in message

[...]