Niels' efternavn
Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 29-04-11 17:25

Skanderborg Amt, Hjelmslev Herred, Dover 1692/1785
opslag 94 punkt 2 og
opslag 97 punkt 1

To døtre døbt i henholdsvis 1717 og 1719. Jeg kan ikke tyde efternavnet med
sikkerhed.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk

Fra : Toke Nørby

Dato : 30-04-11 12:28

"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> wrote:

> [...]
> opslag 97 punkt 1
>
>To døtre døbt i henholdsvis 1717 og 1719. Jeg kan ikke tyde efternavnet med

Jeg får opslag 94 til "Niels Pedersens datter" - selv om opslag 97
ligner mere "Paskesens datter", men jeg er i tvivl for i næste punkt
er navnet næsten identisk- i hvert fald hvad angår "Paske".
Nå, det var vist ikke til megen hjælp - beklager!
--
Mvh Toke

Toke.Norby@Norbyhus.dk
Læs om Ejnar Olsen og Søllestedmærkerne
samt om trusselsbrevet til kong Fr. 8!
http://www.norbyhus.dk/

Fra : Arne Nielsen

Dato : 30-04-11 16:31

Den 29-04-2011 18:25, Erik Ginnerskov skrev:
> [...]
> opslag 97 punkt 1
>
> To døtre døbt i henholdsvis 1717 og 1719. Jeg kan ikke tyde efternavnet med

Opslag 94: Niels Pedersen.
Opslag 97: Niels Pofvelsen.

Venlig huilsen
Arne

--
Fjern 0 i adresse ved direkte svar

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 30-04-11 18:01

Arne Nielsen wrote:

> Opslag 94: Niels Pedersen.
> Opslag 97: Niels Pofvelsen.

Arne og Toke er uenige om nr. 2, OK. Det er nr. 1, der er vigtig for mig. Så
tak til begge for Pedersen.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk

Fra : Toke Nørby

Dato : 30-04-11 20:00

>Arne og Toke er uenige om nr. 2, OK. Det er nr. 1, der er vigtig for mig. Så
>tak til begge for Pedersen.

Jeg kan godt se nu, at det er Pofvelsen, men det ligner lidt det navn,
der står i næste indførelse, selv om jeg ikke kan se, hvad der står:
"Pofvel Sends"? Bare nysgerrig.