MS Windows
briani 27239
Kan man finde/gemme oplysninger om Netværk~
Fra : Mr. Mox

Dato : 28-04-11 05:47

Hvor ligger data om mit netværk og andet der skal sættes op igen efter
en omfirmatering?
Min maskine er blevet meget lagsom og jeg vil godt omformatere den.
Men man skal jo gemme dokumenter etc. på f. eks. en usb stick.

Jeg har prøvet det een gang for nogen år siden og da jeg er 78 husker
jeg ikke liiiige hvordan jeg gjorde. Blot husker jeg at det var et
stort døje at sætte netværket op igen. Kan man finde de nødvendige
"data" til netværket et sted på PC'en og derfra kopiere dem på USB
eller CD inden man formaterer??
Og hvor finder man data om printeren og alle de andre "dimser" man har
lagt ind i tidens løb??
Ligger sådan noget i maskinens opsætning? Eller skal man bare køre
cd'erne igen?

Hjælp helst meget udførligt udbedes af Mr. Mox med MEGEN taksomhed.

Fra : emjeppesen

Dato : 28-04-11 13:04

Mr. Mox skrev:

>Hjælp helst meget udførligt udbedes af Mr. Mox med MEGEN taksomhed.

Har du ikke et barnebarn eller en nabo, som kan hjælpe dig.

Hilsen emj

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 28-04-11 14:00

Mr. Mox <jens.gibe@gmail.com> wrote:

> [...]
> Min maskine er blevet meget lagsom og jeg vil godt omformatere den.
> Men man skal jo gemme dokumenter etc. på f. eks. en usb stick.

Jeg går ud fra det er xp.

Kan du ikke bare nøjes med ar reparere Windows?

Fundet ved at Google med: repair af windows xp

<http://spywareinfo.dk/index.htm#/tip-og-tricks/repair-xp.htm>

Du kunne osse søge med: reparere windows xp, men så kommer der flere
"hits" på fransk

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Allan Vebel

Dato : 28-04-11 22:44

Mr. Mox skrev:

> stort døje at sætte netværket op igen.

Efter en installation er du nødt til at have
driver-cd'er til de enkelte enheder, her er det
netværk, printer og andre enheder - det har du
på de cd'er du sikkert har gemt et sted?

Jeg har gjort det nemt for mig selv - alle de
cd'er jeg har, har jeg kopieret til mapper i min
backup - så skal jeg ikke have en eneste cd
frem ved en geninstallation.

Installationen har jeg i øvrigt i en Ghost-fil, det
tager kun 10 minutter, så har jeg en helt frisk
installation - der skal bare lidt opdaterting til,
så er jeg kørende igen.

> Kan man finde de nødvendige "data" til
> netværket et sted på PC'en og derfra kopiere
> dem på USB eller CD inden man formaterer?

Ja, der findes den slags programmer - jeg synes
bare at det er nemmere at anvende det originale
installationsprogram, og endnu nemmere hvis
det i forvejen ligger på din backup.

> Og hvor finder man data om printeren

I mit tilfælde hedder stien e:install\printer\hp2605dtn,
fordi jeg har kopieret al indholdet fra cd'en ind her.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk

Fra : Mr. Mox

Dato : 29-04-11 06:17

Hej Allan Vebel

Tak for dit gode og udførlige svar.

Et par enkelte spørgsmål: Det der Ghost backup, er det et program du
bruger??
Backuppet er en mappe ? På Ghost??
Er det i den du har kopieret alle dine installationsDVD'er og CD'er ??

Jeg må hellere fortælle hvorledes jeg har fået hele dette problem:
Jeg fik fra nettet hjælp af en mægtig dygtig og meget flink PC-mand,
for mig en GURU!. Han hedder MAC, og han hjlp mig fantastisk med
oppsætningen af både min Bærbare og mIn stationære maskine. Han hjalp
mig ved fjernbetjeneing af min maskine, han brugte megen tid på det og
da han var færdig havde jeg på en ekxtern disk fået Kloner af begge
maskiner og nogen programmer der vist skal bruges til at lægge
klonerne ind med. Dette var sidste år og jeg kan ikke huske hvordan
man skal bruge klonerne, så jeg er på herrens mark. Desværre fik jeg
ikke bedt ham om at skrive et lille dokument med brugsanvisning på til
mig. Og så kan jeg altså ikke finde ham igen, hans adresse er ikke
anvendelig mere.
Jjeg tænker han er blevet træt af at hjælpe gamle fjolser der ikke kan
holde nfingrene for sig selv når de har fået noget der virker.
Alt hvad han lavede var fint, men jeg har senere lagt nogen programmer
ind til TV og til at køre med to skærme og sikkert også noget andet
skrammel. Resultatet er selvfølgelig at maskinen nu er blevet uendelig
langsomUnder alle omstændigheder har jeg nu tabt tålmodigheded, blandt
andet må jeg næsten hver gang lukke ned med startknappen, og det er
ikke særligt godt for systemet, det blev i hvert tilfælde langsommere
og langsommere.
Nu har jeg så lige kørt mine 5 Master CD'er for en total gendannelse,
jeg skriver dette på min bærbare mens den anden gør sig færdig. Men
jeg vil meget gerne være i stand til at lave en sådan back-up som du
skriver om NÅR jeg er helt færdig med at lægge alle programmer ind
igen, så jeg håber at høre fra dig igen.
Med venlig hilsen Mr. Mox

PS nu sletter jeg hele dit brev for ellers bliver det hele vel for
langt??????

Fra : Allan Vebel

Dato : 01-05-11 19:54

Mr. Mox skrev:

> Et par enkelte spørgsmål: Det der Ghost
> backup, er det et program du bruger?

Ja, det hedder Norton Ghost. Det nemmeste
er at hente og brænde en Hiren's BootCD,
den kan du boote på, og køre programmet.