Mail på ekstra computer?
Fra : kk

Dato : 25-04-11 09:59

Jeg har anskaffet en bærbar computer, til at tage med på rejser, og
anvende som telefon, til mail, - og alt det der.
Men, jeg er ikke så dreven til det med afhentning af mail, derfor
kunne jeg godt lide at vide, om det er muligt at foretage indstillinger
på mine mailkonti, således at jeg kan få alle mails på alle (to)!
computere. Lige nu, ser det ud til at serveren "afleverer" alt til den
første computer som melder sig. Håber det var tydeligt nok. På forhånd
tak for evt. hjælp
mvh
kk :/

Fra : -=JF=-

Dato : 25-04-11 10:25

Den 25/04/11 10.58, kk skrev:
> Jeg har anskaffet en bærbar computer, til at tage med på rejser, og
> anvende som telefon,
Til telefon?? Tænker du skype ell.l.?

> computere. Lige nu, ser det ud til at serveren "afleverer" alt til den
> første computer som melder sig. Håber det var tydeligt nok. På forhånd
Du skal gå ind i indstillingerne for mailkontoen, og fjerne hakket ud
for "slet mails på serveren efter levering" ell.l. Muligvis skal du i
stedet sætte hak ud for "lad mails blive på serveren efter levering"...
Det er lidt forskelligt hvad der står, men det er rimeligt selvforklarende.

Det nemmeste var nok at bruge Gmail (eller anden webmail), for så er din
mail éns uanset hvilken computer du logger ind fra.
Gmail kan i øvrigt meget nemt sættes op til at kunne hente post fra
andre konti.

--
Mhv.
John

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-04-11 16:21

-=JF=- skrev:

> [...]
> Det er lidt forskelligt hvad der står, men det er rimeligt selvforklarende.

Man skal bare huske at rydde op på serveren en gang imellem.

--
Bertel

Fra : -=JF=-

Dato : 25-04-11 17:53

Den 25/04/11 17.21, Bertel Lund Hansen skrev:
> Man skal bare huske at rydde op på serveren en gang imellem.
Just präcis!

Nu er det efterhånden mange år siden at jeg har brugt andet end Gmail
til privat brug, og der er man jo forkælet med noget der ligner uendelig
plads, så jeg er ikke rigtigt klar over om man stadig er begrænset af de
10-20 Mb der plejer at følge med bredsbåndabonnementer o.l. - men hvis
det er tilfældet kan man hurtigt løbe tør for plads, specielt hvis man
bliver begavet med de åh så sjove (not) Powerpoints der ind imellem
florerer.

--
Mhv.
John

Fra : Lars E. P.

Dato : 26-04-11 11:49

Mon, 25 Apr 2011 11:25:02 +0200, skrev -=JF=- <null@null.null> :

> [...]
>Det er lidt forskelligt hvad der står, men det er rimeligt selvforklarende.

I Outlook og Outlook Express hedder det 'Gem en kopi af meddelelsen på
serveren' på fanen Avanceret.

Hilsen Lars

Fra : Ole C

Dato : 26-04-11 12:12

Lars E. P. skrev blandt andet:

> I Outlook og Outlook Express hedder det 'Gem en kopi af meddelelsen på
> serveren' på fanen Avanceret.

- og man kan oven i købet selv bestemme hvor længe meddelelserne skal ligge
der.

--
vh
Ole C

Fra : Cykelsmeden

Dato : 26-04-11 19:40

Den 26-04-2011 12:49, Lars E. P. skrev:

> I Outlook og Outlook Express hedder det 'Gem en kopi af meddelelsen på
> serveren' på fanen Avanceret.

en hel anden måde at få samme funktionalitet, er at installere Dropbox,
lave en mailfolder og lægge postfilerne der på begge klienter. (meget
let med eks. Thunderbird, men virker også med andre klienter)
//finn

Fra : Jens Jensen

Dato : 26-04-11 20:32

Cykelsmeden skrev den 26-04-2011 20:40:
> en hel anden måde at få samme funktionalitet, er at installere Dropbox,
> lave en mailfolder og lægge postfilerne der på begge klienter. (meget
> let med eks. Thunderbird, men virker også med andre klienter)

Det vil jeg fraråde. Mailprogrammerne er nok ikke forberedt til fildeling.

Fra : emjeppesen

Dato : 26-04-11 21:40

Jens Jensen skrev:

>Det vil jeg fraråde. Mailprogrammerne er nok ikke forberedt til fildeling.

Hvilken fildeling?
Kender du overhovedet noget til dropbox?

Hilsen emj

Fra : Jens Jensen

Dato : 26-04-11 22:26

emjeppesen skrev den 26-04-2011 22:40:
> Hvilken fildeling?
> Kender du overhovedet noget til dropbox?

Kun meget lidt. Men nu har jeg så læst om det på Wikipedia, og det
kaldes nok ikke fildeling. Når man har mailprogrammer installeret på
forskellige computere, kommer man nok på et tidspunkt til at køre nogle
af dem samtidigt, og så bliver det noget rod, så vidt jeg kan se. Man
bør i stedet bruge IMAP.